z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
شخصیت شناسی از روی رنگ

شخصیت شناسی از روی رنگ

کامل ترین مقاله رنگ شناسی شخصیت و شناخت افراد مختلف با استفاده از رنگ لباس آن ها | شناخت شخصیت لباس های رسمی، شلخته، ورزشی و ...

زینب ریاضی  

شخصیت شناسی رنگ ها و جایگاه آن در روان شناسی

بی‌ شک رنگ بعنوان یک عامل مهم در لباس، علاوه بر تاثیری که برخود شخص دارد، می تواند در روابط او با دیگران نیز موثر بوده و واکنش های متفاوتی را در مخاطب موجب شود. انتخاب رنگ لباس مناسب در ارتباطات میان فردی اهمیت بسیاری داشته‌ و وسیله ای برای برقراری ارتباطات غیر کلامی هم محسوب می شود.

امروز در مقاله ای بسیار کامل به بررسی تمامی رنگ ها می پردازیم و تاثیر آن ها را در رفتار، خلق و خو و حتیت تفکرات خویش بررسی می‌کنیم و در انتها نیز به بررسی تیپ رنگی افراد شلخته، انسان های عادی، مد روزپوش و افراد خاص جامعه می پردازیم.

روانشناسی رنگ قرمز

اثرات مثبت: قدرت جسمانی، قدرت، گرما، انرژی، بقا، تحریک، مردانگی، هیجان

اثرات منفی: اختلال، تجاوز، تاثیر منفی بصری، فشار

قرمز طولانی‌ترین طول موج را دارد و به همین دلیل است که توجه ما را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: کمیاب ترین تایپ شخصیتی

روانشناسی رنگ آبی

اثرات مثبت: هوش، ارتباطات، اعتماد، کارایی، آرامش، وظیفه، منطق، خنکی، انعکاس، آرامش

اثرات منفی: سردی، بی اعتمادی، عدم احساس، عدم دوستی.

آبی رنگ ذهن است و اساسا آرامش بخش است.

روانشناسی رنگ زرد

اثرات مثبت: خوش بینی، اعتماد به نفس، عزت نفس، قدرت احساسی، دوستی، خلاقیت.

اثرات منفی: غیر منطقی بودن، ترس، شکنندگی احساسی، افسردگی، اضطراب، خودکشی. طول موج زرد نسبتا طولانی و اساسا تحریک کننده است. در این حالت این رنگ محرک احساس است، بنابراین زرد قوی ترین رنگ از نظر روانی است.

زرد، روحیه ما و اعتماد به نفس ما را افزایش می‌دهد؛ این رنگ اعتماد به نفس و خوش بینی را بالا می‌برد. اما استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث کاهش عزت نفس، ایجاد ترس و اضطراب شود.

بیشتر بخوانید: تست کلیفتون

روانشناسی رنگ سبز

اثرات مثبت: هماهنگی، تعادل، استراحت، عشق جهانی، آرامش، اطمینان، تعادل، صلح

اثرات منفی: خستگی، رکود، خالی از انرژی، بی نظمی

سبز رنگ تعادل است و بدان معنی است که هر چیزی سر جای خودش است و نیازی به تنظیم و تغییر نیست.

روانشناسی رنگ بنفش

اثرات مثبت: آگاهی معنوی، مهارت، بینایی، لوکس بودن، اعتبار، حقیقت، کیفیت

اثرات منفی: برون گرا، انحطاط، سرکوب، نادیده گرفتن

کوتاه ترین طول موج برای رنگ بنفش است که اغلب به عنوان رنگ ارغوانی توصیف می‌شود. این رنگ آگاهی را به سطح بالایی از ذهن، حتی به حوزه ارزش‌های معنوی می‌رساند

روانشناسی رنگ نارنجی

اثرات مثبت: راحتی، گرما، امنیت، حساسیت، اشتیاق، فراوانی، سرگرم کننده

اثرات منفی: محرومیت، سرخوردگی، ناامیدی، عدم بلوغ

از آنجا که نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، رنگ تحریک کننده ای است و در واقع ترکیبی از بخش فیزیکی و عاطفی است.

بیشتر بخوانید: تست استعدادیابی شغلی

روانشناسی رنگ صورتی

اثرات مثبت: آرامش فیزیکی، پرورش، گرما، زنانه بودن، عشق، جنسیت، بقا

اثرات منفی: مهار، ترس احساسی، تخریب، ضعف فیزیکی

این رنگ به صورت ته مایه ای از رنگ قرمز، از لحاظ جسمی ‌ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما این تاثیر به این شکل است که ما را آرام می‌کند، نه تحریک.

روانشناسی رنگ خاکستری

اثرات مثبت: بی‌طرفی روانی

اثرات منفی: عدم اطمینان، رطوبت، افسردگی، خواب زمستانی، کمبود انرژی.خاکستری خالص تنها رنگی است که خواص روانشناسی رنگی مستقیمی ‌ندارد.

روانشناسی رنگ سیاه

اثرات مثبت: پیچیدگی، زرق و برق، امنیت، ایمنی ، کارایی، ذات
اثرات منفی: سرکوب، سردی، تهدید، سنگینی.رنگ سیاه کاملا جذب کننده است. پیامدهای روانشناسی رنگ سیاه قابل توجه است. این رنگ موانع محافظتی ایجاد می‌کند، زیرا که تمام انرژی‌هایی را که به سوی شما می‌آید جذب می‌کند و شخصیت شما را پنهان می‌کند.

بیشتر بخوانید: تست استعدادیابی تحصیلی

روانشناسی رنگ سفید

اثرات مثبت: بهداشت، بی باری، وضوح، خلوص، پاکی سادگی، پیچیدگی، بهره وری

اثرات منفی: ناباروری، سردی، موانع، عدم دوستی
رنگ سفید بازتابنده کامل است. در واقع این نیروی کامل ,طیف سفید را در چشم ما نشان می‌دهد. از این رو، موانع ایجاد می‌کند، اما موانع آن متفاوت از جنبه رنگ سیاه است. سفید از لحاظ روانشناسی ,بیانگر خلوص است.

عوامل موثر در انتخاب رنگ:

  • سن:  معمولاً کودکان از رنگهای زنده و خالص و بزرگسالان از رنگهای پخته و مرکب خوششان می آید.
  • محل زندگی: بدیهی است نوع محیط جغرافیایی مانند کوهستانی بودن ، کویری و ساحلی بودن ، مناطق آفتابی یا ابری در انتخاب رنگ بخصوص رنگ لباس موثرند . من جمله زنان شمالی و روستایی به دلیل محیط همواره سبز ، از لباسهای گلدار و الوان استفاده می کنند.

  • فصول سال: می توان گفت استفاده از رنگ تیره در زمستان برای جذب گرمای خورشید و بکارگیری رنگ روشن در تابستان مورد توجه انسان است.
  • فرهنگ جامعه: باید گفت انتخاب رنگ به خصوصیات اجتماعی ، روانی و فرهنگی جامعه بسیار بستگی دارد ،اینکه چه جامعه ای چه رنگی را مناسب میداند وچه رنگی را هنجارشکن,دیشه در مسایل فرهنگی جامعه دارد. به عنوان مثال, سرخپوستان با ترکیب و رنگ آمیزی پوست خود ، و استفاده از لباسهای رنگارنگ ,فرهنگ ,اعتقادات وتفکرات خود را نشان می دهند .
  • زمینه هوشی و عاطفی : سلامت بدن ، روح و روان و حالات ذهنی افراد در انتخاب رنگها موثر است .
  • طبقه اجتماعی :باید توجه داشت ,شهری ها نسبت به مردمان دیگر, معمولاً از رنگهای سرداستفاده می کنند درحالیکه روستاییان لباسهای گرم ورنگارنگ را ترجیح می دهند.همچنین در جامعه افراد کم درآمد رنگهای براق و تند و متمولین رنگهای سبک ، مرکب ، ملایم و ظریف را انتخاب می کنند.

ارتباط رنگ لباس و شخصیت

روان شناسان معتقدند که رنگ ها با تولید مواد شیمیایی خاص بر خلق و خوی انسان تأثیر می گذارند. این تأثیرات بسته به نوع رنگ موجب برانگیخته شدن احساسات مختلفی در بدن هر فرد شده و واکنش های احساسی خاصی چون دیوانگی، غم، شادی و غیره را در آن پدید می آورند.. رنگ نمودی از وضعیت روانی و جسمانی فرد است. با وجودی که اثر رنگ‌ ها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌ کند، امّا برخی از تأثیرات رنگ‌ ها دارای معنی یگانه ‌ای در سراسر جهان هستند.

ماکس لوشر روان شناس، معتقد است ساختار یک رنگ ثابت و معنای واقعی آن رنگ برای همه افراد یکسان است. از طرفی تحقیقات نشان داده است که عواملی مانند تمایلات شخصی، تجربه، تربیت، فرهنگ، محیط و غیره بر تأثیر رنگ ها در انسان، موثر است. وقتی شما لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و نزدیک به رنگ‌های طبیعت به تن می‌کنید، هم برای خودتان نشاط روحی به همراه می‌آورید و هم برای اطرافیانتان.

از سوی دیگر، پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های تیره و خنثی مانند مشکی یا خاکستری مشکلاتی مانند حس اندوه، غم و کرختی را در خود فرد و نزدیکان او ایجاد می‌کند. نگاه کردن به رنگ‌های شاد، باعث افزایش سلامت روانی جامعه می‌شود. مکانیسم شاد شدن در اثر مشاهده رنگ‌های زیبا و روشن در بدن هم به این صورت است که ذهن افراد به محض دیدن این رنگ‌ها، زیبایی خاصی از محیط برداشت می‌کند و به نشاط می‌رسد.

رنگ‌های شاد و روشن پیام‌های خوشی را از خود متصاعد می‌کنند و باعث رضایت‌خاطر افراد می‌شوند. این افزایش نور چشم به واسطه طراوت و شادابی پنهان در رنگ سبز طبیعت است که به روان ما انسان‌ها انتقال پیدا می‌کند.بدیهی است که همه انسان‌ها به‌طور ذاتی به دنبال شادی، خوشحالی و زیبایی هستند و به همین دلیل علاقه فراوانی به رنگ‌های شاد و زیبا دارند.

لباس ورزشی، بلکه رنگ آن نیز بر ذهن‌تان تاثیر دارد. در المپیک سال ۲۰۰۴ بسیاری از افرادی که مسابقات را از حریفان خود باختند، لباس آبی به تن داشتند و بیشتر افرادی که پیروز مسابقه شدند، لباس قرمز پوشیده بودند .از این رو محققان مقاله‌ای در ژورنال ورزش و روانشناسی منتشر کردند که افرادی که در مسابقات لباس قرمز به تن داشتند توانستند وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنند و ضربان قلب بالاتری نسبت به دیگر رقیب‌ها داشتند. این مورد شناخت دقیق و حساس رنگ ها و تاثیر آن را برشخصیت متذکر می شود.

گوشه‌گیرها؛ ساده و تک‌رنگ‌پوش

می توان گفت افراد گوشه‌گیربه‌ندرت به برقراری ارتباط با دیگران و داشتن روابط دوستانه علاقه نشان می‌دهند و فعالیت‌های انفرادی را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. نسبت به انتقاد یا تحسین دیگران بی‌تفاوت هستند. گوشه‌گیری، بی‌تفاوتی و سردی بهترین کلمات برای توصیف حالات روحی این دسته است. از این رو این گروه سعی می‌کنند لباس‌هایی را انتخاب کنند که خیلی به چشم نیایند.

تمیز بودن برای این افراد اهمیت زیادی دارد. معمولا تنوع زیادی در لباس پوشیدن‌شان ندارند و تعداد لباس‌های‌شان متعدد نیست مثلا به جای چندین دست کت و شلوار در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، یک یا دو مدل ساده کت و شلوار دارند و سعی می‌کنند لباس‌هایی با مدل‌های ساده تک‌رنگ (رنگ‌های ملایم و خنثی مایل به تیره مثل کرم، خاکستری، قهوه‌ای و. . .) را انتخاب کنند.

این افراد لباس‌هایی که طرح‌هایی شلوغ و آرم‌هایی بزرگ دارند را برای پوشش بکار نمی برند. لباس‌های جین، و اسپرت ولباس های بسیار ساده مورد پسند این افراداست.رنگ های مورد علاقه این افراد عموما سفید ,سیاه و یا قهوه ای می باشد.

بدبین‌ها؛ لباس‌های کلاسیک دوست دارند

گفته می شود افراد بدبین‌ معمولا به هر آنچه در اطراف آنها می‌گذرد شک دارند. همچنین تمایل به لجاجت و بیزاری در آنها دیده می‌شودلباس‌های کلاسیک با رنگ‌های تیره مثل کت و شلوار مشکی مورد پسند این دسته از افراد است. از سویی دیگر لباس‌هایی که با پارچه‌هایی که طرح‌هایی از نظامی‌ بودن را تداعی می کند نیز مورد توجه این افراد می باشد.

بستن دستمال‌گردن، انداختن شال گردن، گذاشتن کلاه، استفاده از کراوات یا عصا، از این جهت که نمادی از قدرت‌طلبی، غیرقابل‌نفوذ بودن و قدرتمند بودن است نقطه متفاوت این اشخاص به شمار می رود.

پالتوها و بارانی‌های بلند که نمادی از قدرت و دیسیپلین است هم مورد علاقه و پسند این گروه از شخصیت ها می باشد. در این راستا,این احتمال وجود دارد که این افراد به پوشیدن لباس‌هایی با لوگوهایی که نمادی از قدرت را به تصویر می کشد, علاقه نشان دهند

بیشتر بخوانید: قوی ترین تایپ شخصیتی

ضداجتماعی‌ها؛ خشن و خارج از مد

به اعتقاد برخی ,این دسته ازافراد توانایی خوبی برای سازگاری با قوانین و موازین اجتماعی ندارند و به‌نوعی از آنها سر باز می‌زننددروغگویی و فریبکاری یکی از ویژگی‌های این افراد است. این اشخاص تحریک‌پذیر و پرخاشگر هستند. همچنین بی‌احتیاط و بی‌مسوولیت می باشند.

آنان دوست دارند با نحوه لباس پوشیدن‌شان به‌گونه‌ای به اجتماع نشان دهند که با آن متضاد و مخالفند و معمولا مانند شخصیت فیلم‌هایی که نوعی از خشونت، تضاد و جرم و جنایت را نشان می‌دهند لباس می‌پوشند.رنگ های بکار رفته در لباس این افراد، رنگ هایی است که یا دیده نشده و یا در جامعه عمومیت ندارد. این نوع از شخصیت ها تلاش می‌کنند به‌گونه‌ای لباس بپوشند که بیانگر نوعی رفتار تهدیدآمیز باشد.

همچنین برای اینکه تضادشان را با اجتماع نشان دهند لباس‌های قدیمی و خارج از مد را می‌پسندند. یکی دیگر از ویژگی‌های این افراد این است که برای رسیدن به اهداف‌شان دیگران را فریب می دهند. در این صورت به ظاهرشان اهمیت زیادی می‌دهند و نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا لباس‌هایی را انتخاب کنند که بسیار شیک و آراسته به نظر برسند.

خودشیفته‌ها؛ خاص‌ترین‌ها و تک‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنند

این دسته از افراد خودشان را بسیار ویژه، خاص و مهم می‌پندارند و چون خود را  قوی، فوق‌العاده شایسته و دانا می‌دانند انتظار دارند که دیگران تمام نظرات آنها را بپذیرند. تحمل انتقاد را نداشته و در برابر آن خشمگین می‌شوند. آنها تمایل دارند اطرافیان همواره آنها را مورد تحسین و تمجید قرار دهند و آنها را بی‌عیب، بی‌نقص، خاص و فوق‌العاده خطاب کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این افراد این است که نسبت به دیگران حسادت می‌ورزند و اکثر مواقع گمان می‌کنند دیگران به علت ویژگی‌های خاص و اهمیت زیادی که دارند نسبت به آنها حسادت می‌کنند. این افراد حق‌به‌جانب هستند و به هر قیمتی دوست دارند بهترین‌ها را برای خود فراهم کنند. آنها تمام تلاش‌شان را می‌کنند که تک‌ترین و خاص‌ترین لباس را انتخاب کنند.

اغلب لباس‌هایی با برندها و مارک‌های خاص و گران را انتخاب می‌کنند. همچنین لباس‌هایی با جنس‌های خاص مثل حریر و ابریشم را می‌پسندند. معمولا از زیورآلات طلا، نقره و اصل استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که زیورآلات بدلی بخرند؛ اگر هم استفاده کنند نوع متفاوت و برند خاصی از آن را انتخاب می‌کنند.

افراد خودشیفته در انتخاب لباس تمام تلاش‌شان را می‌کنند که تک باشند، به این معنا که نه‌تنها با دیگران متفاوت باشند، بلکه بهترین، خاص‌ترین و بی‌نظیرترین‌ها را داشته باشند .در انتخاب رنگ, این افراد ,طرحها و رنگ هایی را انتخاب می کنند که بسیار نو بوده و الزاما جزو مد سال باشد و لوگوی یک برند خاص را به همراه داشته باشد.

این افراد درباره لباس‌های‌شان و اینکه آنها را چگونه، از کجا و با چه قیمتی خریده‌اند زیاد صحبت می‌کنند. از اینکه لباس‌های‌شان را به دیگران نشان دهند لذت می‌برند و بیشترین توضیحات را در مورد اینکه آنها بهترین، مرغوب‌ترین، گران‌ترین، خاص‌ترین و متفاوت‌ترین لباس را خریداری کرده اند, می دهند. چون این افراد روی تک بودن حساسیت زیادی دارند و به‌هیچ‌وجه دوست ندارند شخص دیگری شبیه آنها لباس بپوشد. درصورتی‌که امکانش را داشته باشند به جای اینکه لباس آماده بخرند دوخت لباس را سفارش می‌دهند.

جین‌پوش‌ها راحت‌طلبند

دسته‌ای از افراد به پوشیدن لباس‌های جین علاقه زیادی دارند. راحتی و دوام یکی از بارزترین ویژگی‌های لباس‌های جین و مظهر لباس‌ اسپرت در همه جای دنیاست. از این رو راحتی برای افرادی که بیشتر لباس‌های‌شان جین است در اولویت قرار دارد. سرزندگی، نشاط، سبک‌باری و انعطاف‌پذیری از ویژگی‌های مشخص این افراد است.

نمایشی‌ها؛ لباسی می‌پوشند که خیلی به چشم بیایند

دسته ای از افراد شخصیت‌های نمایشی نامیده می شوند.این گونه از افراد تحریک‌پذیر و هیجانی‌اند و رفتاری پررنگ و لعاب، نمایشی و برونگرایانه دارند. درواقع لذت می‌برند از اینکه خودشان را شورانگیز، دراماتیک و پرزرق و برق نشان دهند. توجه‌طلبی زیاد یکی از بارزترین ویژگی‌های این دسته افراد است بنابراین به ظاهرشان بیش از حد توجه دارند و لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که خیلی به چشم بیاید.

رنگ هایی انتخابی این افراد تیز وعموما براق بوده تا جلب توجه بیشتری بنماید.همچنین این افراد لباس‌هایی با رنگ‌بندی تند، شاد و متضاد را می‌پسندند. اگر هم لباس‌هایی با مدل‌های خاص، شلوغ و عجیب و غریب و رنگ‌های تند و متضاد نپوشند، کیف و کفش متفاوت و خاصی را انتخاب می‌کنند، شال و روسری یا کراوات و دستمال گردن مدل‌دار و عجیب و غریبی را می بندند و یا زیورآلات شلوغ و خاصی را در ست لباس‌شان به کار می‌برند

بیشتر بخوانید: بی احساس ترین تایپ شخصیتی

وابسته‌ها؛ لباس موردپسند محبوب‌شان را به تن می‌کنند

شخصیت‌های وابسته شخصیت‌هایی هستند که در حد افراطی به دیگران وابستگی دارند. این افراد به توانایی‌های خود مطمئن نیستند. از این‌رو مسوولیت‌های مهم زندگی‌شان را گردن دیگران می‌اندازند. این افراد توانایی تحمل تنهایی را ندارندو مدام به تایید دیگران نیازمند هستند و معمولا به علت وابستگی زیادی که به دیگران داشته و ترسی که از طرد شدن توسط دیگران دارند.

به‌هیچ‌وجه توانایی مخالفت با اطرافیان‌شان را ندارند و به‌راحتی به دیگران اجازه می‌دهند که حقوق‌شان را پایمال کنند.به عبارتی این افراد در طرح و رنگ لباس هایی می پوشند که انتخابی دیگران میباشد نه سلیقه خود.این افراد در لباس پوشیدن علاقه و نیاز خودشان را در نظر نمی‌گیرند و دنبال گرفتن تایید از افرادی هستند که به آنها وابسته‌اند.

چون گرفتن تایید از جانب دیگران برای آنها اهمیت زیادی دارد معمولا پیرو مد هستند. به‌ندرت پیش می‌آید که تنهایی لباس بخرند و هنگام انتخاب، خرید لباس و ست کردن آن به‌شدت نظر شخصی که به او وابسته‌اند برای‌شان اهمیت دارد. دائم نظردیگران را راجع به لباس‌هایی که می‌پوشند می‌پرسند. اگر شخصی که به او وابسته‌اند مدل یا رنگ خاصی را در لباس بپسندد سعی می‌کنند برای جلب نظر و تایید او بیشتر مواقع لباسی با آن مدل و رنگ را انتخاب کنند.

مرزی‌ها!

درخصوص مرزی ها میتوان گفت این افراد شلخته و نامرتب لباس می‌پوشند. شخصیت‌ این دسته از افراد در بیشترحوزه‌های زندگی‌شان بی‌ثبات و ناپایدار است. این افراد معمولا دچار نوعی احساس مزمن کسالت و بی‌حوصلگی هستند. نگاه همه یا هیچ یا سیاه و سفید نسبت به همه چیز دارند یعنی همه چیز را یا خوب ویا بد می‌دانند. درواقع این افراد نمی‌توانند هیچ چیز را خاکستری ببینند.

شلختگی در لباس یکی از ویژگی‌های بارزاین افراد است. کمد لباس این دسته از افراد معمولا به‌هم‌ریخته و آشفته است. در کمد آنها اکثر رنگ ها به چشم می خورد اما چون برای پوشش از قانونی خاص پیروی نمیکنند. به رنگی خاص علاقه نشان نمی دهند. این اشخاص تمایل زیادی به افزایش تعداد لباس‌های‌شان دارند و در خریدن لباس زیاده‌روی می‌کنند. درواقع دچاروسواس لباس خریدن هستند.

معمولا خودشان دقیق نمی‌دانند که چه لباس‌هایی دارند از این‌رو با اینکه لباس‌های زیادی دارند اما برای پوشش و آراستگی ظاهرشان اهمیت چندانی قائل نیستند. معمولا لباس‌های خوب، زیبا و شیکی را می‌خرند اما در نوع پوشیدن و ست کردن آنها همیشه نوعی عدم آراستگی و ظرافت، آشفتگی و شلختگی دیده می‌شود.

وسواسی‌ها؛ تمیز و آراسته‌اند

سختگیری، غیرقابل‌انعطاف بودن و کمال‌گرایی بیش از حد از ویژگی‌های بارز شخصیت‌های وسواسی است. اینان نسبت به وظایف شان تعهد بیش ازحد دارند. اغلب آنها افراد خشکی به نظر می‌رسند. معمولا اشیای غیرمفید را نمی‌توانند به راحتی دور بیندازند. در اغلب موارد چون از اشتباه کردن می‌ترسند در تصمیم‌گیری دچار مشکل هستند. کمتر به احساسات دیگران توجه می‌کنند و روی نظرات و عقایدشان پافشاری می‌کنند. سخت‌کوش هستند؛ اما چون به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند،نمی‌توانند روی اصل موضوع تمرکز کنند از این‌رو زیاد دیده نمی‌شود که کاری را به اتمام برسانند و در اغلب موارد کارها را نیمه رها می‌کنند. این افراد بیش از سایر افراد به نظافت و ظرافت در لباس پوشیدن‌شان اهمیت می‌دهند.

در لباس پوشیدن‌شان دقت نظر خاصی دارند و اگر لباسی با مدل خاصی مدنظرشان باشد نهایت تلاش‌شان را می‌کنند تا آن را تهیه کرده و بپوشند. این اشخاص نسبت به مدل و رنگ لباس خود حساس هستند اما بسیار زود پشیمان شده و رنگ ومدلی دیگر را انتخاب می کنند.

هنگامی که لباسی را می‌خرند یا می‌پوشند دائم جست‌وجو می‌کنند و از دیگران می‌پرسند تا ببینند آیا آنچه پوشیده‌اند با آنچه مدنظرشان بوده هماهنگی دارد یا خیر. همیشه دوست دارند لباس‌هایی که می‌پوشند بسیار تمیز، مرتب، آراسته و اتوکشیده باشد؛ بنابراین جنس پارچه‌ و مدلی که در لباس انتخاب می‌کنند به‌گونه‌ای است که این آراستگی و اتوکشیدگی به چشم بیاید.

جادوجمبلی‌ها

درباره این افراد میتوان گفت ,لباس‌ها و زیورآلات عجیب‌وغریب را می‌پسندند. افرادی که در تیپ شخصیتی جادو جمبلی قرار می‌گیرند افکار و باورهای عجیب‌وغریبی داشته و به خرافات اعتقاد زیادی دارند. درواقع برداشتی که از مسائل مختلف و عادی دارند بسیار عجیب و غیرعادی است. دوستان کمی دارند و گاهی نگرش‌شان به بعضی مسائل بدبینانه و مشکوکانه است.

این نوع باورها و شیوه اندیشیدن‌شان روی شیوه ارتباط برقرار کردن این افراد با دنیای بیرون تاثیر می‌گذارد از این رو معمولا لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که با لباس‌های معمولی که اغلب افراد جامعه می‌پوشند متفاوت باشد و گونه‌ای از رمزآلودگی و پنهان‌کاری را نشان بدهد. درواقع این دسته دوست دارند با انتخاب نوع لباس‌شان نشان بدهند انسان‌هایی هستند که همیشه با نیروهای دیگری در تماسند و قادرند با این توانایی و قدرتی که دارند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: ارزیابی سازمانی

لباس‌های انتخابی این تیپ شخصیتی بسیار شبیه لباس‌هایی است که رمال‌ها و جادوگرها به تن می‌کنند.حتی در انتخاب لباس بسیار اغراق کرده و بسیار رنگارنگ می پوشند.از مدل لباسهای عجیب با زیور آلات استخوانی همراه با رنگهای گوناگون استفاده کرده , تا بتوانند جلب توجه کنند.می توان گفت این دسته از افراد دریک دست لباس خود هر رنگی را جای داده اند. این گروه همیشه از زیورآلات خاصی مثل سنگ، زنجیر و آویزهایی که روی آنها نقش‌های عجیب‌وغریب به‌خصوص آرم گروه‌های مختلف حک شده در لباس‌های‌شان استفاده می‌کنند.

از آنجا که این دسته معمولا تمایل دارند خودشان را به گروه‌هایی که نمادی از ارتباط با ماورا و پدیده‌های مرموز و پنهان دارند منسوب کنند معمولا لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که در آن حاشیه‌هایی با طرح‌های عجیب و یا علایم اسکلت و مرگ و. . . در پایین یا دورتادور آستین و یقه‌ها به کار رفته باشد.

تاثير پوشيدن لباس زرد رنگ بر بدن

بر طبق تحقیقات انجام شده، این رنگ برای درمان ناراحتی های روده مفید می باشد و همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن هم می شود. رنگ زرد، تاثیر زیادی بر ذهن انسان دارد و همچنین موجب می شود که برای از بین بردن ناملایمات روحی و یاس و نا امیدی مفید باشد.

رنگ زرد به انسان امید به زندگی می دهد.
علاوه بر این ها، رنگ زرد باعث می شود که خوش بینی و اعتماد به نفس در فرد افزایش یابد. اندام های زیادی تحث تاثیر این رنگ قرار دارند مانند: سیستم عصبی، معده، روده ها، دستگاه هاضمه و كلیه‌ ها که اگر مشكلی در آنها پیش آید، می توان به‌ وسیله رنگ زرد می توان مشكل را برطرف کرد.

به ادعای طراحان مد و فشن، رنگ زرد و آفتابی تداعی کننده شادابی و زندگی است و اشخاص با پوشیدن لباس هایی به این رنگ حتی می توانند با افراد مغرور و از خود راضی ارتباط برقرار کرده و شخصیت غیرقابل تحملشان را تاب بیاورند.البته باید توجه داشته باشید که رنگ زرد نیز همانند قرمز باید به صورت و پوست شما بیاید و این رنگ برای همه مناسب نیست.

اگر دوست دارید از این رنگ در لباس های خود بهره بگیرید، آن را با زیورآلات، روسری، یا اکسسوری های متنوع همراه کنید تا از شدت رنگ زرد کاسته شود. همچنین این رنگ سمبل خورشید، لبخند و گل آفتابگردان است. رنگ های زرد با طیف های گیرا برای لوگو جذاب هستند، در حالیکه زرد کم رنگ بی حال و مصنوعی به نظر می رسد.

تاثير پوشيدن لباس آبی رنگ بر بدن

یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها در طبیعت رنگ آبی می باشد که به کار بردن این رنگ در محیط زندگی موجب کمک به درمان بی خوابی می شود. به اعتقاد متخصصان رنگ درمانی، رنگ آبی برای درمان برخی از اختلالات دستگاه تنفسی مثل آسم و تنگی‌نفس نیز مناسب است. این رنگ باعث تحریک انرژی حیاتی بدن شده و قدرت و ایمنی بدن را هم افزایش می دهد.

درمانگران رنگ درمانی باور دارند که رنگ آبی برای افرادی که بسیار سریع دچار حالاتی مثل هیجانات عصبی و استرس می شوند، بسیار مفید بوده و توانایی تنظیم فشار خون و ضربان قلب را دارد. استفاده کردن از رنگ آبی در محیط خانه و برای دکوراسیون، باعث می شود که از لحاظ روحی فضای مناسب و آرامش بخشی به وجود آید.

از سویی دیگر متخصصان یوگا اعتقاد دارند که رنگ آبی مدیتیشن و انبساط روح است. این رنگ می تواند ضمیر نا خودآگاه انسان را فعال کرده و روحیه ی آرامش، از خود گذشتگی و صمیمیت را در فرد افزایش می دهد. درست در نقطه مقابل قرمز، رنگ آبی باعث کم شدن فشار خون می گردد.اگر قصد دارید پس از یک روز کاری سخت، کمی استراحت کرده و تمدد اعصاب کنید، رنگ آبی را انتخاب کنید.

زمانی که لباس آبی به تن دارید، در ظاهر آرام و متین به نظر می رسید و در نتیجه بیشتر به دل می نشینید. رنگ آبی نشان از ذکاوت و مسئولیت پذیری دارد. آبی پر رنگ حاکی از قدرت بوده و محبوب ترین رنگ در تمام دنیا از لحاظ علایق شخصی و برندینگ است. در لوگوی معروف ترین کمپانی ها از جمله LinkedIn نیز از این رنگ بهره گرفته شده است.

تاثير پوشيدن لباس نارنجى رنگ بر بدن

در خصوص رنگ نارنجی می توان گفت این رنگ ,موجب ایجاد نشاط و شادمانی در افراد می شود. بر طبق نظر روان شناسان و روان پزشکان، برای درمان افسردگی توصیه می شود تا از لباس نارنجی استفاده کنند. بر طبق اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ نارنجی تنظیم کننده ی عملکرد و فعالیت ریه ها در بدن بوده و باعث درمان بسیاری از اختلالات تنفسی مثل آسم و برونشیت و بیماری های دیگر می گردد.

این رنگ یکی از رنگ هایی است که درمانگران طب سنتی هند و یوگا از آن برای ایجاد اندیشه‌های متعالی و تصویرهای ذهنی مثبت در شاگردان و مراجعه کنندگان خود بهره می برند. همچنین این رنگ سنبل تعادل، موفقیت، شادکامی و اراده است. اگرچه گیرایی رنگ قرمز را ندارد، اما توجه افراد را به خود جلب می کند.

به همین دلیل برای هشدار در جاده ها از کله قندی های نارنجی استفاده می شود. این رنگ نماد سلامتی هم می باشد، به همین دلیل  قرص های ویتامین C نارنجی رنگ هستند. برند لوکس هرمس نیز از رنگ نارنجی برای لوگوی خود استفاده کرده، زیرا در جنگ جهانی دوم تنها جعبه های نارنجی رنگ مورد استفاده قرار می گرفت.

تاثير پوشيدن لباس سبز رنگ بر بدن

می توان گفت رنگ سبز یک ترمیم کننده ی قوی سلول های عضلانی، استخوان ها و سایر بافت های شبیه به آن می باشد. خواص ویژه ی این رنگ برای ترمیم بافت های آسیب دیده ی عضلانی فوق العاده است. علاوه بر این رنگ سبز با چاکرا های قلب ارتباط دارد و به همین دلیل باعث تنظیم شدن انرژی های حیاتی در قلب شده و حساسیت‌ ها و احساسات انسان را تحت‌تاثیر خود قرار می ‌دهد.

به اعتقاد درمانگران رنگ درمانی، رنگ سبز متعادل کننده رشد انسان است و خاصیت تسکین دهنده و آرامش بخش دارد. همچنین قابل ذکر است که رنگ سبز به کنترل کردن فشار خون در بدن کمک کرده و باعث از بین بردن خستگی های مزمن و اختلالات خواب می شود. تاثیرگذاری این رنگ در تبلیغات بسیار بالا بوده، به گونه ای که شناخته شده ترین برندها از قبیل گوگل، مایکروسافت، Spotify ،Starbucks و … از این رنگ در لوگوی خود استفاده نموده اند.

تاثیر پوشیدن لباس قرمز رنگ بر بدن

متخصصان رنگ درمانی معتقدند رنگ قرمز از جمله رنگ‌ هایی است که باعث افزایش تولید و ساخت هموگلوبین خون شده و انرژی‌ های شفابخش و مفیدی به اندام‌ های داخلی به‌ ویژه کبد می‌ دهد. این رنگ به جهت ارتباطی که با چاکرای استخوان خارجی بدن دارد؛ بسیاری از عوارض ناشی از کم خونی، کاهش انرژی و افت فشار در بدن را کنترل می‌ کند.

رنگ قرمز از سوی متخصصان رنگ‌ درمانی, مناسب‌ ترین رنگ برای درمان ناباروری محسوب می‌ شود. این رنگ موجب افزایش جریان گردش خون و مایع مغزی در نخاع و اعصاب شده و از این رو میزان انرژی بدن را تنظیم می‌ کند. درمان سرماخوردگی، کم‌خونی، کاهش جریان خون، افزایش میل جنسی و بالابردن اعتماد به نفس و شجاعت از جمله ویژگی های رنگ قرمز است

بیشتر بخوانید: آزمون انیاگرام

در بیشتر جوامع جهانی این رنگ به عنوان هیجانات زیاد، تمایلات جنسی شدید و گاها احساسات خطرناک شناخته می شود.البته باید اضافه کرد که در هند این رنگ به عنوان رنگ سنتی این کشورآسیایی ,شناخته شده وحتی لباس های نوعروسان به این رنگ می باشد. استفاده ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی با هم یکی از کلاسیک ترین مدهای جهان است که از دیرباز در میان مردم رواج داشته است.

همچنین شما می توانید رنگ قرمز را با سفید یا بژ نیز ست کنید.برندهای محبوب از رنگ قرمز در لوگوهای خود بهره برده اند. از آنجایی که قرمز تحریک کننده اشتهاست، مک دونالد از این رنگ در کنار رنگ زرد برای برند خود استفاده نموده است. شبکه Netflix از رنگ قرمز برای جذب مخاطبین خود استفاده کرده است. از دیگر برندها می توان به کوکا کولا اشاره نمود.

الگوی شخصیتی قرمز

قرمزها رهبرانی قوی، متفکرانی سریع و ریسک پذیر هستند. افراد با شخصیت به رنگ قرمز را می توانیم افرادی هدفمند و با انرژی بدانیم که البته بسیار عجولانه رفتار می کنند. آن ها زمان را ارزشمند می دانند و به اهداف خود اهمیت می دهند. اگر با این افراد در ارتباط هستید بهتر است همیشه حقایق را بازگو کرده و از جزییات و مسائل حاشیه ای دوری نمایید.

اطرافیان می توانند برای حل مشکلاتشان روی شخصیت قرمز حساب نمایند زیرا در فکر کردن و رسیدن به یک نتیجه معقول سریع و باهوش اند.قرمزها  کارها را تمام می کنند و تکمیل شدن کارها به سرعت به آنها انگیره می دهد. قرمز ها چشم انداز و رهبری دارند و معمولا مسئولیت، عزم محکم و قاطعیت از ویژگی آنهاست.اینان معمولا به دنبال حفظ منافع خودشان هستند.

اگر برای رسیدن به هدف شخصی آشوب و درگیری لازم باشد به آن دامن می زنند. قرمزها به هیچ وجه احساسی نیستند.در خلوت خود با استدلال عمل می کنند ودرجمع احساسات خود را مخفی می کنند.آنهاهمیشه دوست دارند حق با آنها باشد.آرام و قرار ندارند مگر این که تولید و بهره وری در پی داشته باشد. این افراد اغلب مغرور بوده و تابع قدرت دیگران نیستند.

همچنین احساسات دیگران را در نظر نگرفته وشکننده بودن خود را نسبت به ترس از دست دادن قدرت و کنترل نشان نمی دهند.توصیه می شود از این رنگ بعد از بیست سالگی و حداکثر تا 45 سالگی استفاده شود. در این میان باید در نظر داشت که با اینکه قرمز در کوتاه مدت تاثیرات خوبی روی اطرافیان می گذارد ولی استفاده طولانی مدت از این رنگ ممکن است باعث ایجاد حس خستگی یا در حالت حادتر عصبانیت افراد شود.

رنگ نارنجی مخصوص افراد باانرژی و مسلط است. این رنگ گستاخی ،اشتها ، جوانی، خطرکردن، خیال بافی، تحرکات مثبت رانشان میدهد و حس تشنگی ، گرسنگی را برمی انگیزد این رنگ برای آشپزخانه ها و رستورانها مناسب است اما دراتاق خواب موجب بی خوابی می شود. مناسب ترین سن برای پوشیدن لباس نارنجی روشن سن 20 تا 45 سالگی است.

برای تناژهای تیره این رنگ، محدودیت سنی وجود ندارد. این رنگ در بین هنرمندان محبوبیت خاصی دارد .اصلا بعید نیست خبرنگاری را ببینید که نارنجی پوشیده است. او دوست دارد با بقیه حرف بزند و ارتباط برقرار کند.همچنین نارنجی ممکن است برای آدم های محافظه کار نوعی خطر محسوب شود,پس این رنگ مناسب این افراد نمی باشد.

اصولا فصول سرد سال برای پوشیدن نارنجی مناسب است.شخصیت نارنجی همچون قرمز, هیجانی ,عجول و مستحکم بوده اما بعضی ازصفات آن متعادل شده و از شدت کمتری برخوردار است.

الگوی شخصیتی زرد

باید گفت رنگ زرد توجه افراد را به خود جلب می کند . گرم ، خوش آیند ودرخشان است. این رنگ بیانگر ابدیت، تکبر، قدرت، قوت، ثروت و حق مالکیت است. درزندگی روزمره برای نشان دادن هشدار از رنگ زرد استفاده می شود. رنگ زرد درفضاهای بزرگ چشم راخسته می کند و متابولیسم راسرعت می بخشد. شخصیت زردها بسیار صمیمی، خوش بین و با قدرت تخیل بالااست. این افراد به جزییات پیچیده علاقه ای نداشته و از این که در مسیرشان سرکوب شوند نفرت دارند.

آن ها شخصیتی بسیار اجتماعی دارند و می توانید برای صحبت کردن در زمینه های مختلف و آشنایی با کتاب های گوناگون روی آن ها حساب نمایید. بهتر است در برخورد با این افراد پر شور و با انرژی باشید و به راحتی ایده های خود را بیان کنید.اولویت بالای زردها این است که از لحاظ اجتماعی خوب به نظر برسند. این افراد غیر واقعی و بی مسئولیت هستند.

اتکا به خود و خودبینی دارند.همچنین بی تعهد بوده و دمدمی مزاجند.به نظرمی رسد این شخصیت ها زیاد صحبت می کنند و کمتر اقدام می کنند.ظاهری عمل کرده و اغلب به اوقات خوش ومفرح علاقه دارند.همچنین برای این که محصول با کیفیتی خلق کنند تمایلی به تجربه های ناخوشایند ندارند.

آنها در موفقیت های خود اغراق کرده و واقعیت های تلخ را نادیده می گیرند. .تصور دیگران از شخصی که زرد می پوشد شخصی شادو بشاش و خستگی ناپذیر است.این رنگ، بیشتردر محدوده سنی جوانان می گنجد. اما تناژهای روشن تر و ملایم تر محدودیتی ندارند.

الگوی شخصیتی سبز

بدیهی است سبزیکی از رنگهای اصلی طبیعت است که بیانگر رشد، زاد و ولد، بهار وتولد دوباره است. هم چنین این رنگ بیانگر مهربانی ،اجتماعی بودن، صبر وتنفر از تنهایی است. آرام بودن بهترین ویژگی افراد با شخصیت سبز است. این افراد اجتماعی بوده و روی روابط خود با دیگران تمرکز می کنند. تا حدی مغرور و خودآرا هستندو در تصمیم گیری ها بسیار محکم عمل می کنند.

بنابراین می توانند به خوبی روابطشان را کنترل کنند. افراد به رنگ سبز، با آرامش عمل کرده و درک بالایی از شرایط خواهند داشت. همیشه از این افراد به عنوان حلال مسائل و مشکلات یاد می شود اما از این که برای انجام کاری تحت فشار قرار بگیرند نفرت دارند. همچنین اصلا مایل نیستند که در کارهای مختلف دیگران برایشان تصمیم گیری کنند.

هر چند که بیشتر از رنگ، مدل لباس در تعیین سن کسی که آن را می پوشد موثر است, اما در مورد این رنگ مناسب است افراد بالای 30 سال آن را انتخاب کنند.جالب است بدانید رنگ سبز، رنگ مورد علاقه بیمارستان هاست. این رنگ آرامش بیمار را بیشتر می کند.

الگوی شخصیتی آبی

رنگ آبی سریع ما رابیاد دریا و آسمان می اندازد. آبی با بسیاری از نظرات انتزاعی مثل اعتماد ، هوش ، صلح ، امنیت و ابدیت همراه است. افزون بر این , رنگ آبی فرد را تحریک به استراحت و سکوت می کند. رنگ آبی چشم را خسته نمی کند, بنابراین می توان آن را درفضاهای بزرگ بکاربرد . این رنگ باعث آرامش شده و دمای بدن و حتی ضربان قلب راپایین می آورد.

شخصیت آبی ها بسیار متفکر بوده و از قدرت تحلیل بالایی برخوردارند. آنها بسیار شجاع بوده و زیبایی های زندگی را می بینند.این افراد منظم و دقیق بوده و به جزئیات توجه می کنند. افرادی که دارای شخصیت به رنگ آبی می باشند این قابلیت را دارند که در شرایط گوناگون اوضاع را مدیریت و سازماندهی نمایند. زیرا دوست دارند با بررسی همه حقایق ,یک پاسخ منطقی بیابند.

اگر با آن ها قرار می گذارید اصلا دیر نکنید زیرا افرادی وقت شناسند و از این که در محل قرارمنتظر بمانند ناراحت خواهند شد. بهتر است با این افراد احساساتی برخورد نکنید زیرا بیش تر منطقی بوده و در زمینه احساسات ضعیف عمل می کنند. این افراد به ایده آل گرایی و عملکرد گرایش زیادی دارند و می توان گفت که عملگرا هستند. بسته به تناژ رنگ، سن استفاده از این رنگ متفاوت می باشد ,اما این تناژ برای تمام سنین زیبا و روح افزاست.

به اعتقاد برخی افراد، نقاشان و تمام هنرمندانی که کار هنری شان نیاز به صبوری دارد، این رنگ را می پسندند. همچنین برای مصاحبه های شغلی این رنگ به خصوص به آقایان توصیه می گردد. آبی تداعی کننده وفاداری، آرامش و صبر است .قطعا فصول گرم سال بهترین زمان آبی پوش شدن است.

الگوی شخصیتی صورتی

شخصیت های صورتی رنگ همچون شخصیت های آبی, روحیه هایی ملایم وآرام دارند. این شخصیت ها به دنبال ایده آل های دوست داشتنی خود هستند و در این مسیر آهسته و صبور قدم برمی دارند.

برای پوشیدن صورتی ملایم محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما تناژهای تند این رنگ برای سنین بیست تا سی و پنج سال مناسب ترند .در شخصیت صورتی ,نوعی صداقت کودکانه و روحیه ای شاد اما آرام جلوه گر است، روحیه ای که بی شیله پیله و مهربان می نمایاند. از نظر پوشش، فصول گرم سال به خصوص بهار, بهترین زمان استفاده از این رنگ است

بیشتر بخوانید: تست استعدادیابی

الگوی شخصیتی سفید

باید گفت شخصیت این رنگ را افراد آرام وفهیم تشکیل می دهند. این رنگ باناامیدی و تنهایی مبارزه می کند . رنگ سفید نماد پاکی ، بی گناهی ، عفت و تقواست وپاکی و صمیمیت را تداعی می کند. افراد سفیدپوش دیدگاه انفعالی به زندگی دارند. در مورد تجربه ها واکنش نداشته و یا هیجان واضحی را نشان نمی دهند.

برای صمیمی شدن با مشکلاتی مواجه هستند.این افراد عموما کمرو و خجالتی اند و به سرعت برنامه ها را برای تغییر دستکاری می کنند.همچنین در مورد جهت و اهدافی که باید دنبال کنند، تردید دارند. معمولا برای گرفتن مسئولیت تنبلی و یا بی اشتیاقی نشان داده ودر تعهد داشتن ,مقاومت نشان می دهند.

جالب است بدانید سفید تنها رنگی است که محدودیت سنی ندارد. افرادی که لباس های سفید را برای خود انتخاب می کنند، انسان های اجتماعی و خوش قلبی هستند که به دیگران تکیه نمی کنند. افزون بر این سفید رنگ جذاب و شیکی محسوب شده و این دو صفت را هم در ذهن بیننده تداعی می کند. هم چنین پیام روراستی و صداقت را می رساند.

باید خاطر نشان کرد,تمام فصول سال برای پوشیدن سفید مناسب هستند اما از آنجا که این رنگ نور را از خودش عبور داده و مانع احساس گرما می شود، گزینه مناسبتری برای بهار و تابستان می باشد.

الگوی شخصیتی مشکی

برخلاف سفید، رنگ مشکی تمام نور را جذب کرده و بیانگر مرگ، تاریکی، خرابی و راز است. مشکی نماد ناراحتی، دشمنی، قدرت، غم، کمال و تشریفات است. تمام احساسات منفی با رنگ مشکی نشان داده می شود. این رنگ اگر با رنگهای دیگر ترکیب شود معنی مثبتی پیدا میکند. می توان گفت افراد درونگرا بیشتر ازرنگ مشکی استفاده می کنند.

شخصیت مشکی، شخصیتی رؤیایی، بسیار اجتماعی، ظریف و ساده پسند، دست و دلباز و حامی است که به دیگران کمک کرده و بسیار خیر است. باید گفت این رنگ برای جوانان مناسب نیست و اصولا پوشش به آن توصیه نمی شود. بدیهی است مشکی رنگی رسمی محسوب می شود. این رنگ برای افرادی که برنامه ریزی مراسم مجلل را برعهده دارند (ودینگ پلنرها) مناسب است.

پوشش در این رنگ،فردی با ابهت، مرموز و بانفوذ را به تصویر می کشد.توصیه می شود این رنگ در تابستان بکار نرود.

بیشتر بخوانید: غمگین ترین تیپ شخصیتی

افزون بر موارد ذکر شده، دسته بندی دیگری از حیث الگوهای شخصیتی در جامعه وجود دارد که به شرح ذیل است:

شخصیت افرادی که تک رنگ می پوشند

افرادی که لباس های تک رنگ می پوشند و تنوع زیادی در پوشش نداشته و عموما لباس هایی را انتخاب می کنند که در مدل های ساده و رنگهای خنثی باشد ، افرادی گوشه گیر ودرونگرا هستند که فعالیت های انفرادی را ترجیح می دهند زیرا با دیگران به ندرت ارتباط برقرار می کنند.

این دسته از افراد نسبت به انتقاد یا تحسین دیگران بی تفاوتند. آنها هیچ گاه دوست ندارند لباس هایی با طرح های شلوغ پوشیده ویا از رنگ های جیغ و شاد استفاده کنند. آنها بیشتر به لباس های جین، اسپرت و بسیار ساده تمایل دارند.

شخصیت افرادی که خارج از مد لباس می پوشند

افرادی که لباس های خارج از مد را می پسندند و ترجیح می دهند که لباس آنها متضاد و مخالف اجتماع باشد مثلا لباس های قدیمی و خارج از مد را می پوشند و یا پیراهن می پوشند و دکمه های یقه را باز می گذارند ، این افراد برای سازگاری با قوانین و موازین اجتماعی توانایی خوبی ندارند، آنها افرادی دروغگو ، فریبکار ، تحریک پذیر و پرخاشگر، بی احتیاط و بی مسئولیت هستند.

آنها پوشیدن پالتوها و بارانی های بلند که نمادی از قدرت و دیسیپلین است و به پوشیدن لباس هایی با لوگوهایی که نمادی از قدرت را نشان می دهد علاقه دارند ومانند شخصیت اول فیلم هایی که خشونت، تضاد و جرم و جنایت را نشان می دهند لباس می پوشند.

شخصیت افرادی که لباس های شلخته می پوشند

اگر در همه موقعیت ها لباس هایی که برایتان راحت هستند را انتخاب می کنید و فکری به حال هماهنگ کردنشان نمی کنید مثلا اگر گرمکن و کتانی می پوشید و یا اگر همیشه لباس های چروکیده و ناهماهنگ می پوشید ، با طرز لباس پوشیدنتان به باقی افراد ، این پیام را می رسانید که فردی شلخته هستید و مراقب ظاهرتان، کارتان، آینده تان و ... نیستید و آنها به شما اعتماد نمی کنند.

شخصیت افرادی که لباس های تنگ و کوتاه می پوشند

افرادی که لباس های تنگ و کوتاه انتخاب می کنند، به دیگران نشان می دهند که یک نوع ناایمنی روانی دارند و شخصیت های خسیسی هستند و همه تمرکزشان را بر بدنشان متمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: تست گلاسر

شخصیت افرادی که لباس هایی می پوشند که به چشم آیند

افرادی که لباس ها و کفش هایی با رنگ های تند و غیرمعمول و گاهی مد روز می پوشند ،دوست دارند به دیگران نشان دهند که مجزا هستند و این پیام را می رسانند که متمایلند در جامعه بیشتر دیده شوند و به چشم افراد آیند.

شخصیت افرادی که همرنگ جماعت هستند

افرادی که مانند عرف جامعه لباس می پوشند و لباس هایی با رنگ ها و مدل های خنثی را انتخاب می کنند و هرگز لباسی را انتخاب نمی کنند که مغایر با دیگران باشد، افرادی هستند که دوست دارند در جامعه و با گروه های مختلف ترکیب شوند و از هرگونه مورد توجه واقع شدن اجتناب می کنند.

شخصیت افرادی که مانند مد روز لباس می پوشند

افرادی که لباس هایشان مطابق مد روز است و مارک های معروف و برجسته را می پوشند ، این افراد در نظر دیگران افرادی بدون اعتماد به نفس و مادی گرا هستند که با پوشیدن لباس های مد روز و مارک سعی می کنند ، بیشتر دیده شوند. پوشیدن لباسهای مارکدار نشان می دهد که شما آدمی مادی هستید که به مادیات توجه می کنید.

شخصیت افرادی که لباس های ورزشی می پوشند

افرادی که بیشتر لباس ها و کفش های ورزشی می پوشند به دیگران نشان می دهند که ورزشکار هستند و مراقب سلامتی و بدنشان هستند .

شخصیت افرادی که لباس های رسمی می پوشند

افرادی که همیشه لباس های رسمی به تن می کنند و هرگز لباسی به جز لباس رسمی نمی پوشند، افرادی هستند که از نظر دیگران یک بعدی و فاقد خلاقیتند.سخت کوش هستند اما چون به جزئیات اهمیت زیادی می دهند،نمی توانند روی اصل موضوع تمرکز کنند بنابراین نمی توانند کاری را به اتمام برسانند و کارها را نیمه رها می کنند.

این افراد لباس های بسیار تمیز، مرتب، آراسته و اتوکشیده را اغلب انتخاب می کنند. برخی از این افراد نمی توانند چیزهای غیرضروری را دور بیندازند، همیشه تعداد زیادی لباس دست نخورده و نپوشیده دارند و در شست وشو لباس هایشان وسواسی هستند.

شخصیت افرادی که دائم کت و دامن و کت و شلوار می پوشند

افرادی که حتی در موقعیت های کاری و مراسم های عروسی و حتی جمع های دوستانه، کت و دامن و کت و شلوار می پوشند، افرادی جدی هستند که دیگران نمی توانند با آنها دوستانه و صمیمی برخورد کنند.

شخصیت افرادی که لباس های براق می پوشند

فرادی که لباس های براق می پوشند، افرادی هستند که دوست دارند در جمع مطرح شوند و مورد توجه قرار گیرند بنابراین لباسی را می پوشند که متمایز با دیگران باشد.

بیشتر بخوانید: تست eq

شخصیت افرادی که لباس های گشاد می پوشند

افرادی که لباس های گشاد می پوشند افرادی بخشنده ، فداکار و صادق هستند که دوستان زیادی دارند و هرگز حسادت نمی کنند.

شخصیت افرادی که لباس های تیره را انتخاب می کنند

افرادی که لباس های تیره را انتخاب می کنند افرادی خودخواه ، خونسرد و با سلیقه هستند که خیلی کم عصبی می شوند.

در انتها نیز می توانید برای آشنایی با تیپ شخصیتی خود با استفاده از تست MBTI تستشو تیپ شخصیتی خود را بشناسید و در راستای رشد فردی خود گام مهمی بردارید.

نویسنده: زینب ریاضی

دانشجوی رشته طراحی لباس

موسسه طراحان مد

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر