جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
کمیاب ترین تیپ شخصیتی

کمیاب ترین تیپ شخصیتی

معرفی کمیاب ترین تیپ شخصیتی mbti و معرفی ویژگی های نادر ترین تیپ شخصیتی از نظر تست شخصیت شناسی mbti در سایت تستشو

تستشو  

کمیاب ترین تیپ های شخصیتی کدامند؟ اصلا دانستن کمیاب ترین تایپ mbti چه کمکی به ما می کند؟ اگر بخواهیم تیپ های کمیاب را به ترتیب رتبه بندی کنیم کدام تیپ شخصیتی در رتبه اول قرار می گیرد؟ امروز به پاسخ تمامی این موارد خواهیم پرداخت تا به شما عزیزان درک بهتری از تایپ های شخصیتی بدهیم.

INFJ

INFJها حدود یک و نیم درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده اند و این به این معنی است که تیپ شخصیتی INFJ کمیاب ترین تیپ شخصیتی حال حاضر دنیاست. افراد دارای این تایپ شخصیتی، متفکرانی عمیق هستند که اغلب زمان خود را برای شکل دادن عقاید خود به کار می گیرند و به طور کلی از صحبت های حاشیه ای و کوچک دوری می کنند.

ظرفیت زیاد آن ها برای همدلی با دیگران و همچنین درک بالای آن ها می تواند آن ها را دوست داشتنی کند. تعداد خانوم های INFJ بیش از مردان است و باید بدانید که هم در مردان و هم در زنان INFJ کمیاب ترین تایپ mbti است.

بیشتر بخوانید: غمگین ترین تیپ شخصیتی

ENTJ

و اما ENTJ! ENTJها رتبه دوم کمیاب ترین تایپ mbti را از آن خود کرده اند. آن ها به عنوان رهبران طبیعی قاطع و صریح هستند و کارها را به بهترین نحو خود انجام می دهند. علاقه به محیط های کاری چالش برانگیز از جمله علائق آن ها محسوب می شود. آن ها اهل ابتکار عمل هستند و 1.8 درصد جمعیت دنیا را شامل می شوند.

INTJ

متفکرانی منطقی و تحلیلی که جهان را به عنوان یک معمای آماده حل شدن می بینند. INTJها با 2.1 درصد در رده سومین تایپ شخصیتی کمیاب قرار می گیرند. شخصیت خود محور و مستقلی دارند و سعی بر درک جهان دارند. 2.6 درصد از جمعیت مردان عالم را INTJها تشکیل می دهند و این در حالی است که زنان 1.5 را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی بیلی ایلیش

ENFJ

ENFJها 2.5 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و به همین دلیل جزو 4 رتبه اصلی کمیاب ترین تایپ شخصیتی جهان قرار دارند. احساس بالای همدلی، مهارت های بین فردی فوق العاده و درک عمیق نیازهای انسان از جمله ویژگی هایی است که این تایپ شخصیتی را متمایز می کند. آن ها در ارتباط گیری با دیگران فوق العاده عمل می کنند و همین باعث شده تا آن ها بتوانند رهبرانی قابل باشند.

ENFJهای زن به طور چشمگیری بیش از ENFJهای مرد هستند. به طوری که 3.3 درصد از زنان این تیپ شخصیتی و 1.6 درصد از مردان هستند.

بیشتر بخوانید: بی احساس ترین تیپ شخصیتی

ENTP

و اما ENTPها! آن ها نوآورانی هستند که سریع فکر می کنند و برای هر موقعیتی که در آن قرار گرفته اند، راه حل های منحصر به فردی ارائه می کنند. آن ها حل کننده فوق العاده مشکلات هستند. ENTPها که 3.2 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، تمایل بسیاری به داشتن ذهنی باز دارند و همیشه به دنبال ایده ها و امکانات جدید می گردند.

خب تا به اینجا 5 تا از نادرترین تایپ های شخصیتی را با یکدیگر بررسی کردیم. در ادامه دیگر تیپ های شخصیتی نادر را با یکدیگر می خوانیم:

  1. INTP
  2. ESTP
  3. INFP
  4. ISTP
  5. ENFP
  6. ESFP
  7. ESTJ
  8. ISFP
  9. ISTJ
  10. ESFJ
  11. ISFJ

بیشتر بخوانید: قوی ترین تیپ شخصیتی

سخن پایانی

آنچه که امروز به بررسی کامل آن پرداختیم، معرفی کمیاب ترین تیپ های شخصیتی تست MBTI بود. بخصوص اگر شما جزوی از 5 تایپ اصلی هستید، زین پس می توانید درک بهتر و عمیق تری نسبت به خود داشته باشید. همیشه در نظر داشته باشید که رشد فردی و توسعه آن در وهله اول به شناسایی نوع رفتارهای ما بر می گردد.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر