جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
بی احساس ترین تیپ شخصیتی

بی احساس ترین تیپ شخصیتی

بی احساس ترین تیپ شخصیتی برای روابط عاشقانه کدامند؟ معرفی 5 تایپ اصلی افراد بی احساس برای روابط عاشقانه | آیا تیپ شخصیتی می تواند معیار مناسبی برای شناخت باشد؟

تستشو  

دانستن بی احساس ترین تیپ شخصیتی از چه لحاظ می توان به ما کمک کند؟ احتمالا شما نیز همان پاسخی که در ذهن همه ماست را می دانید و آن هم این است: نوع روابطمان!

همانطور که می دانید که تست MBTI تست کاملا دقیقی نیست، اما دیدی کلی از شخصیت یک شخص را به ما نشان می دهد. به همین جهت نیز می توانید با دانستن تیپ شخصیتی طرف مقابلتان، قبل از آن که او شروع به معرفی خود کند، دیدی کلی نسبت به او داشته باشید. صد البته که حرف ها و رفتارهای او را باید بشنوید و سپس نسبت به وارد شدن به رابطه ازدواج با شخص مورد نظرتان تصمیم گیری کنید.

امروز با یکدیگر به معرفی بی احساس ترین تیپ های شخصیتی MBTI می پردازیم و کمی بیشتر با این تیپ های شخصیتی آشنا می شویم.

بی احساس ترین تیپ شخصیتی MBTI

INTJ

INTJها در صدر بی احساس ترین تیپ شخصیتی قرار می گیرند(البته از نظر این تست!). آن ها که اغلب کمال گرا هستند، انزوا و تنهایی را به حضور در اجتماع ترجیح می دهند و به همین جهت نیز ممکن است که اطرافیان آن ها را آدم های سردی تلقی کنند. این تیپ شخصیتی منطق را بر احساسات خود در اولویت قرار می دهد؛ تحلیلگر و منتقد دیگران است و از این جهت ممکن است که شما تصور کنید آن ها انسان هایی بی احساس هستند.

بیشتر بخوانید: کمیاب ترین تیپ شخصیتی

ENTJ

ENTJهای جاه طلب

ENTJها جاه طلب هستند و با میل خود به سمت موفقیت حرکت می کنند. آن ها رهبرانی طبیعی هستند که کارایی و نتایج برای آن ها در اولویت قرار دارد. آن ها در تعقیب اهداف خود ممکن است بیش از حد قاطعانه و یا حتی در برخی موارد تهاجمی عمل کنند که این موضوع ممکن است از سمت کسانی که علاقه مند به رفتارهای مشارکتی هستند، رفتاری غیردوستانه تلقی شود. آقای پینارلی می گوید که زیر ظاهر سرسخت این تیپ شخصیتی، تعهدی تزلزل ناپذیر وجود دارد که یکی از اهداف آن میل واقعی برای الهام بخشیدن به دیگران است.

بیشتر بخوانید: قوی ترین تیپ شخصیتی

ISTP

و اما ISTPها! ISTPها در رده سوم بی احساس ترین تیپ های شخصیتی قرار می گیرند. آن ها درونگرا هستند و از جمله علایقشان این است که خودشان بر روی کارهایشان فعالیت کنند و نه دیگران! این خوداتکایی و تمایل به خودداری می‌تواند آنها را برای کسانی که به دنبال ارتباط عاطفی یا تعامل اجتماعی بیشتری هستند، دور یا غیردوستانه جلوه دهد». همچنین از دیگر ویژگی های شخصیتی آن ها می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که آن ها علاقه دارند تا بیشتر بر روی مشکلات ملموس تمرکز کنند تا موضوعات حاشیه ای!

INTP

رتبه چهارم بی احساس ترین تیپ شخصیتی

در رتبه چهارم بی احساس ترین تیپ شخصیتی می توانیم به INTPها اشاره کنیم. همانطور که مشخص است افراد دارای این تیپ شخصیتی درونگرا هستند. آن ها به دنبال دوست های جدید نیستند و از جمله دیگر ویژگی های رفتاری آن ها می توانیم به شهود، تفکر و ادراک اشاره کرد. آن ها بخاطر کنجکاوی فکری و تفکر تحلیلی‌شان معروف هستند و از کشف مفاهیم و ایده‌های پیچیده لذت می‌برند. درون نگری و تفکر مستقل آن ها باعث شده تا آن ها در مسائل اجتماعی گوشه گیر و منزوی به نظر برسند و این موضوع می تواند سبب شود تا از سمت کسانی که دارای گرمای عاطفی بیشتری هستند، رفتاری غیردوستانه و سرد تلقی شود.

ESTJ

نکته جالب در مورد ESTJها این است که آن ها به ما می آموزند که نباید از هر شخصی که تیپ شخصیتی آن برونگراست، انتظار داشته باشیم سریعا با ما گرم بگیرند و به گفتگو بپردازند.

این تیپ برونگرا، حس کننده، متفکر و قضاوت کننده هستند و کارایی را در اولویت خود قرار می دهند و مانند INTJها در سازماندهی و اجرای برنامه برتری خود را به نمایش می گذارند. تمایل شدید آن ها به عملی بودن و پایبندی به پروتکل‌های تعیین‌شده ممکن است باعث شود که مردم آن ها را سازش ناپذیر یا انعطاف‌ناپذیر ببینند. «احساس عمیق مسئولیت و قابل اعتماد بودن» از جمله ویژگی های پنهانی است که اگر برای مدتی با آن ها دم خور بوده باشید، می توانید در آن ها این ویژگی های را مشاهده کنید.

دیگر تیپ های شخصیتی بی احساس عبارتند از:

  1. ISTJ
  2. ESTP
  3. ENTP
  4. ESFJ
  5. ISFJ
  6. ENFJ
  7. ESFP
  8. INFJ
  9. ENFP
  10. ISFP
  11. INFP

بیشتر بخوانید: غمگین ترین تیپ شخصیتی

سخن پایانی

امروز با یکدیگر به بررسی 5 تیپ اصلی بی احساس تیپ های شخصیتی پرداختیم. از طرفی برای شما عزیزان نمایان کردیم که بعضی از این تیپ های در لایه های پنهان خود ویژگی های منحصر به فردی دارند و شاید نیاز باشد تا برای مدتی با آن ها رابطه برقرار کنید تا بتوانید رفتارهای آن ها را بهتر بشناسید. همچنین اگر تمایل دارید تا خود را بهتر از قبل بشناسید می توانید از تست شخصیت شناسی MBTI سایت تستشو استفاده نمایید تا یک قدم بیشتر به خودشناسی نزدیک شوید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر


Joker😈

1402/12/07

پیشنهاد میکنم

Intj ام و واقعا بی احساس

پاسخ

Maryam

1402/10/27

پیشنهاد میکنم

من یه intp ام اما احساس میکنم تایپم تغییر کرده تا اینکه با این است مطمئن شدم که تایپم تغییر نکرده

پاسخ

سجاد علیزاده

1402/08/24

پیشنهاد میکنم

ندارم

پاسخ