پشتیبانی تست‌شو
شناخت زبان بدن و ارتباطات چشمی

شناخت زبان بدن و ارتباطات چشمی

ارتباط چشمی یکی از اصلی‌ترین عوامل زبان بدن است. چشمان انسان می‌توانند حالت‌های مختلفی را از جمله علاقه، خشم، نگرانی، تعجب و ... نشان دهند.

تستشو  

149

چشم ها اغلب به عنوان "پنجره های روح" نامیده می شوند زیرا آنها می توانند چیزهای زیادی را در مورد آنچه که یک شخص احساس یا فکر می کند آشکار کنند.

همانطور که در حال گفتگو با شخص دیگری هستید، توجه به حرکات چشم بخش طبیعی و مهمی از فرآیند ارتباط است.

برخی از چیزهای رایجی که ممکن است متوجه شوید عبارتند از اینکه آیا افراد تماس مستقیم چشمی برقرار می‌کنند یا نگاه خود را از خود دور می‌کنند، چقدر چشمک می‌زنند یا مردمک‌هایشان گشاد شده است.

بهترین راه برای خواندن زبان بدن دیگران، توجه کردن است. حواستان به هر یک از علائم ارتباط چشمی زیر باشد.

تست های شخصیت شناسی می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش برای ارتباط با دیگران را کشف کنید. ممکن است این تست ها به شما کمک می کند که چطور شما و دیگران به حرکات چشم به عنوان یک عامل مهم در ارتباط دادن با یکدیگر نگاه می کنید و چگونه می توانید برای بهبود ارتباط با دیگران استفاده کنید.

تستهای ارزیابی سازمانی تست‌شو ممکن است به شما کمک کند تا درک بهتری از زبان بدن همکاران و کارمندان خود پیدا کنید و با استفاده از این دانش در فرآیند مذاکره و ارتباطات کاری خود بهتر عمل کنید.

با این مقاله از تست‌شو ، شما می توانید با تمرین در شناسایی حرکات چشمی در دیگران، روش های بهتری برای ارتباط برقرار کردن با آنها را بیابید و بهترین روش برای برقراری ارتباط با افراد با شخصیت ها و سبک های مختلف را کشف کنید.

تست های پیشنهادی برای ارزیابی شخصیت و رفتار شناسی

نگاه به چپ و پایین

نگاه به چپ و پایین

نگاه کردن به چپ و پایین در حین صحبت نشان می دهد که گوینده در حال جمع آوری حقایق است. نگاه کردن به چپ و راست به این معنی است که گوینده قبل از شرکت مجدد در یک مناظره یا گفتگو با خود گفتگو می کند.

نگاه کردن به سمت راست و پایین

نگاه کردن به سمت راست و پایین

نگاه کردن به سمت راست و پایین در حین صحبت به معنای شک به خود است، در حالی که نگاه کردن به سمت راست و مستقیم به معنای دروغ گفتن است. نگاه کردن به سمت راست قدرت تخیل را فعال می کند و چپ حافظه را فعال می کند.

آزمون دهید: تست استعدادیابی شغلی

از گوشه چشم نگاه کردن

از گوشه چشم نگاه کردن

زمانی که از گوشه چشم نگاه می کنید، به این معنی است که یا صداهای خاصی را می شنوید یا علاقه مند به داستان خیالی هستید. بسیاری از کودکان زمانی که از آنها خواسته می شود در یک موقعیت داستان خیالی بنویسند، این نگاه را در چشمان خود دارند.

ارتباط چشمی مستقیم

ارتباط چشمی مستقیم

زمانی که فردی در طی گفتگو مستقیماً به چشمان شما زل می زد، نشان دهنده توجه و علاقه مندی فرد به موضوع صحبت های شما می باشد.

همچنین ارتباط مستقیم چشمی هنگام صحبت کردن می تواند به این معنی باشد که فرد در گفتار خود صادق است. هنگامی که شخصی هنگام گوش دادن به صحبت های شما با شما ارتباط چشمی برقرار می کند، به این معنی است که به گفتگو علاقه مند است.

نکته ی دیگر این است که تماس چشمی طولانی مدت می تواند احساس خطر را به طرف مقابل القا نماید.

آزمون دهید: تست طرحواره یانگ فرم بلند

نگاه کردن به دوردست

نگاه کردن به دوردست

قطع ارتباط چشمی و نگاه مکرر به دوردست ممکن است نشان دهنده سه تا از این ویژگی های زیر باشد:

  • فرد حواسش پرت است
  • فرد ناراحت است
  • فرد سعی می کند احساسات واقعی خود را پنهان کند.

گشاد شدن چشم ها

گشاد شدن چشم ها

گشاد شدن چشم ها ممکن است نشانه تعجب و شگفتی باشد. همچنین می تواند واکنشی باشد که شما یک جوک را در زمانی می شنوید که کمتر انتظارش را داشتید.

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی بیلی ایلیش

چرخاندن چشم ها

چرخاندن چشم ها

چرخاندن چشم ها در حین گفتگو نشانه ناباوری است.

افراد زمانی که به صحبت های شما اعتماد ندارند از حرکت چرخاندن چشم ها استفاده می کنند. همچنین چرخاندن چشم ها می تواند به معنی ناامیدی نیز باشد.

بیشتر بخوانید: غمگین ترین تیپ شخصیتی

پلک زدن

پلک زدن

پلک زدن یک حرکت طبیعی است که بسیاری از ما انجام می دهیم، اما باید به نحوه و میزان پلک زدن دقت کرد. در برخی موارد، پلک زدن مکرر ممکن است نشان دهنده احساس ناراحتی یا کنترل ناخواسته حرکات چشم باشد.

به طور عمومی، افرادی که در شرایطی هیجان انگیز قرار دارند، بیشتر پلک می زنند، در حالی که فردی که در کار تمرکزی و خسته کننده ای شرکت دارد، ممکن است کمتر پلک بزند.

همچنین تحت شرایطی که فرد عصبانی و خشمگین باشد امکان دارد زیاد پلک بزند.

پلک زدن مکرر به طور کلی ممکن است به این معنی باشد که فرد در شرایطی قرار دارد که یا خیلی هیجان انگیز است یا خیلی خشمگین است. در نتیجه، برای خواندن صحیح زبان بدن فرد دیگر، باید به نحوه پلک زدن و سایر حرکات چشم آنها توجه کرد.

همچنین بخوانید: عارضه یابی سازمانی

چشمک زدن

چشمک زدن

چشمک زدن حاکی از شیطنت است و معمولاً در بین دوستان برای شوخی کردن با شخصی به ظاهر ناآگاه استفاده می شود.

مالش چشم

افرادی که چشم‌ها را می‌مالند یا خسته هستند یا خواب‌آلود هستند یا نسبت به آنچه شما به آنها می‌گویید ناباور هستند. همچنین نشان دهنده ناامیدی و تحریک است.

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی مریم میرزا خانی

اندازه مردمک

اندازه مردمک

اندازه مردمک چشم می تواند یک نشانه غیرکلامی بسیار حساس باشد.

هر چند میزان سطح نور در محیط اندازه مردمک چشم را کنترل می کند، اما احساسات می توانند تغییرات ظریفی در اندازه مردمک ایجاد کنند. به عنوان مثال، مردمک های بسیار بزرگ می تواند نشان دهنده علاقه یا تحریک پذیری فرد باشد. با این حال، باید توجه داشت که این سیگنال غیرکلامی، تنها یک عامل در تحلیل و درک صحیح احساسات و نگرش فرد نیست و باید با دقت و توجه به عوامل دیگر نیز بررسی شود.

بیشتر بخوانید: شخصیت شناسی از روی رنگ

جمع بندی

ارتباط چشمی یکی از اصلی‌ترین عوامل زبان بدن است. چشمان انسان می‌توانند حالت‌های مختلفی را از جمله علاقه، خشم، نگرانی، تعجب و ... نشان دهند. برای مثال، نگاه پر محبت یک شخص می‌تواند به دیگری نشان دهد که او را دوست دارد و می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. همچنین، نگاهی تند یا خشمگین می‌تواند نشان دهنده‌ی نارضایتی شخص باشد. در کل، ارتباط چشمی یکی از قوی‌ترین و اثرگذارترین جنبه‌های زبان بدن است که می‌تواند بر فرآیندهای ارتباطی تأثیر بسزایی داشته باشد.

مطالعه مقالات مکمل:

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر