جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
شخصیت شناسی انیاگرام در دنیای سریال بازی تاج و تخت

شخصیت شناسی انیاگرام در دنیای سریال بازی تاج و تخت

تست انیاگرام، ممکن است به عنوان یک تمرین برای شناسایی نوع شخصیتی فرد که با کاراکترهای مختلف سریال Game of Thrones ارتباط برقرار می‌کند، استفاده شود

تستشو  

تماشای شخصیت ها در سریال بازی تاج و تخت نیز ممکن است یادآور دنیای واقعی باشد. برخی از افراد شخصیت های پنهانی دارند که ما نمی توانیم آنها را تشخیص دهیم، و برخی به آسانی خواندن کتاب هستند.

با این وجود، در این مقاله در تست‌شو سعی می‌کنیم برخی از محبوب‌ترین (یا منفورترین شخصیت‌ها) را در بازی تاج و تخت را معرفی کنیم تا شخصیت آنها را بیشتر درک کنیم.

ما توسط تست های شخصیت شناسی،کاراکترهای سریال بازی تاج و تخت را مورد ارزیابی قرار دادیم و تیپ شخصیتی هر کدام از آنها را بر اساس تست انیاگرام سنجیده و  تفکرات شخصیت‌شناسانه و تحلیل روانشناختی هر کدام از آنها را معرفی کرده و به شما توضیح میدهیم که آنها در کدام گروه 9 تیپ شخصیتی اینیاگرام قرار دارند.

ما تست انیاگرام را  به عنوان یک راهنما برای شناسایی تیپ شخصیتی نقش های برجسته سریال قرار دادیم و ارتباط تیپ های شخصیتی کاراکترهای مختلف سریال Game of Thrones را بر اساس چارت 9 گانه آن نشان خواهیم داد.

کی می دونه، ممکنه بعد از خواندن این مطلب از اینکه چقدر با شخصیت سرسی شباهت دارید تعجب کنید!

واریس : تیپ 1 انیاگرام (کمال گرا)

واریس به لطف رفتار آرام خود مردی مرموز، چرب زبان، چاپلوس و زودرنج است. رازها ابزار اصلی واریس در داد و ستد است و مهارت او در به دست آوردن اسرار، باعث شده تا به عنوان یک دانشمند بااستعداد شناخته شود. شبکه جاسوسی او از کودکان تشکیل شده است که واریس آن‌ها را "پرنده‌های کوچک" می‌نامد. مجموع خصوصیات واریس از او فردی کمال گرا ساخته است.

کمال گرایان تمایل دارند که از مقدار معینی از معقولیت و عقلانیت برای اتخاذ تصمیم درست استفاده کنند. با این حال، تصمیم درست برای کمال گرایان، در تفسیر آنها متفاوت است. کمال گرایان اغلب مایلند استانداردها و ایده آل های خود را به واقعیت برسانند. اگرچه وفاداری واریس در سرتاسر سریال متزلزل است، اما او همیشه در امید به نیکی در سراسر قلمروها را خواستار بوده است.

واریس|تیپ 1 انیاگرام (کمال گرا)

کمال گرایان توانایی بالایی دارند و از هر تاثیری که دارند برای بهبود جهان بر اساس ایده آل سازی خود استفاده می کنند.

واریس یکی از معدود شخصیت هایی است که نمی خواهد روی تخت پادشاهی بنشیند. برعکس، واریس آرزو دارد که «حقیقت» را بر تخت سلطنت بنشاند. در اواخر این سریال بود که او فاش کرد که وفاداری او با دنریس است. ماهیت بی رحم واریس برای منش درست و عادلانه کمال گرایان غیر معمول است. با این حال، شایان ذکر است که او به ندرت خشم خود را بروز می دهد مگر اینکه احساس کند لازم باشد.

آزمون دهید: تست MBTI

جورا مورمونت: تیپ 2 انیاگرام (کمک گر)

گذشته ی جورا کابوس هر فردی در جهان است. او قبلاً با لینس هایت تاور (Lynesse Hightower( ازدواج کرده بود تا اینکه سلیقه گران‌قیمت همسر سابقش باعث شد تا شکارچیان غیرقانونی را به بردگی بفروشد. ماهیت فداکاری او به دنریس نیز کشیده شد. او ثابت کرد که یک محافظ عالی برای دنریس است، ابتدا او را به سبک زندگی دوتراکی راهنمایی کرد و در نهایت شروع به کمک به او برای ادعای تاج و تخت آهنین کرد. او به خاطر دنریس از پستی و بلندی ها عبور کرد.

جورا مورمونت|تیپ 2 انیاگرام (کمک گر)

عمیق ترین ترس شخصیت کمک گر این است که کسی به کمک آنها نیاز نداشته باشد. آن‌ها سعی می‌کنند به وسیله کمک به دیگران، روابط خود را قوی کنند و احتمالاً به عنوان یک دوست وفادار شناخته می‌شوند.

زمانی که جورا توسط دنریس تبعید شد، در شهر وولانتیس با چهره ای ناامید نشان داده شد. حتی زمانی که تیریون او را مسخره کرد و وفاداری او به دنی را زیر سوال برد، او ترجیح داد پاسخی ندهد و تیریون را زد و فداکاری خود را در بازخرید دنی نشان داد. در این فرآیند، او به تب سیاه و سفید مبتلا شد. با وجود این، او همچنان در مورد بازگشت به کنار دنی مصمم بود.

آزمون دهید: تست eq

جیمی لنیستر: تیپ 3 انیاگرام (موفقیت طلب)

جیمی به شهرت خود به عنوان یکی از بزرگترین شمشیرزنان در قلمروها اهمیت زیادی می دهد. در اوایل سریال جیمی فردی مغرور، بد اخلاق و پست فطرت به نظر می رسد، به خصوص زمانی که با افرادی ارتباط برقرار می کند که آنها را بی کفایت یا زیر دست خود می بیند. هنگامی که او دست شمشیرزن خود را از دست داد، به فردی فروتن تبدیل شد، زیرا مهارت های او به عنوان یک شمشیرزن جزء جدایی ناپذیر هویت او است.

جیمی لنیستر-تیپ 3  انیاگرام

بیشتر شخصیت موفقیت طلبان به توانایی و شایستگی آنها بستگی دارد. آنها می خواهند مورد تحسین دیگران قرار گیرند و بنابراین گاهی اوقات می توانند از وضعیت خبر داشته باشند.

او علیرغم مهارتش به عنوان یک جنگجو محبوب نیست زیرا که شاه ایریس دیوانه را کشت، که برخلاف سوگند او به عنوان نگهبان پادشاه است.

این موضوع باعث شد که جیمی لقب "پادشاه کش" را به خود اختصاص دهد، و او را بیشتر به سرخوردگی در مورد افتخار و عظمت سوق داد. در عوض، او راه خود را به سوی عظمت هموار کرد و با معیارهای خود زندگی کرد تا خود را از خانواده اش متمایز کند. ایده خود او از افتخار شامل یاد شدن از او به عنوان یک جنگجو است. به عنوان مثال، او دوئل را با ادارد استارک به پایان رساند زیرا استارک توسط شخص دیگری غیر از خودش خلع سلاح شد. او همچنین به خاطر بسیاری از مرگ‌های مربوط به اعمالش احساس پشیمانی می‌کند، مانند آزاد کردن تیریون که در نهایت منجر به مرگ پدرش شد.

آزمون دهید: تست هالند

دنریس تارگرین: تیپ 4 انیاگرام (فردگرا)

او در طول زندگی‌اش به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف برادرش از فردی به فرد دیگری تبدیل می شد تا اینکه با خال دروگو ازدواج کرد. در این مدت، او ساکت و محجوب و دارای اعتماد به نفس کمی بود، که در افراد فردگرا زمانی که فردیت آن‌ها از بین می‌رود، به همین شکل خود را نشان می‌دهد. اگرچه دنریس از طریق اژدهایان و عقل خود قدرت زیادی به دست آورد، اما همچنان به حلقه مشاوران مورد اعتماد خود متکی است. او می‌داند که جوان و بی‌تجربه است و بنابراین به مشاوره سیاستمداران با تجربه‌تر نیاز دارد.

•	دنریس تارگرین|تیپ 4 انیاگرام (فردگرا)

فردگراها می خواهند احساس خاص و منحصر به فرد داشته باشند اما در عین حال سخت ترین منتقدان خود هستند. دلیل آن این است که یا احساس ناامنی دارند یا به این دلیل که آنها به شدت از معایب خود آگاه هستند.

فردگراها با وجود اینکه احساس می کنند با دیگران متفاوت هستند، نمی خواهند تنها باشند. این حس به شکل احساسات لطیف با کسانی که آنها را درک می کنند آشکار می شود.

دنریس از زمانی که با مظلومان ارتباط برقرار می کند، نسبت به آنها دلسوزی نشان می داد. فردیت یک فردگرا ممکن است زمانی خطرناک شود که او اصرار داشته باشد که همه چیز را بدون توجه به عواقب آن انجام دهد. پس از اینکه او تمام بردگان را در خلیج برده آزاد کرد، اربابان بزرگ میرین 163 کودک را در امتداد جاده به صلیب کشیدند. در تلافی، او 163 نفر از آنها را علیرغم مخالفت بسیاری از مشاورینش مصلوب کرد.

آزمون دهید: تست اضطراب

پیتر بیلیش: تیپ 5 انیاگرام (پژوهشگر - کنجکاو)

بیلیش تمام زندگی خود را به سعی در فرار از موقعیت کوچک خود و تبدیل شدن به یک شخصیت برجسته اختصاص داده است. او مهارت‌های قابل توجهی در زمینه تجارت و اقتصاد دارد و همچنین در دسیسه‌های درباری بسیار ماهر است. نبوغ او تنها با هدف جاه‌طلبی و پیشرفت سیاسیش قابل مقایسه است. او گاهی به دلیل عدم تعلق داشتنش در دسته ی اشراف و درجات بالاتر، توسط افراد بالایی در سلسله مقامات نادیده گرفته می‌شود. خصوصیات او به نوعی محقق و پژوهشگر شناخته می شود.

پژوهشگران عطش دانش را نشان می دهند. آنها سعی می کنند تا آنجا که ممکن است دنیا را درک کنند.

پیتر بیلیش|تیپ 5 انیاگرام (پژوهشگر - کنجکاو)

پژوهشگران نیز از آزمایش دانش خود در دنیا می ترسند. در عوض، آنها ترجیح می دهند دانش را از جهان جمع آوری کنند و آنها را در ذهن خود نگه دارند که منجر به برخی ایده‌های انحرافی در مورد واقعیت حقیقی می شود.

در بسیاری از موارد، پیتر واقعاً احساس می کند که قربانی است، حتی اگر شخصاً اتفاق ها را از هماهنگ کرده باشد. وسواس بیلیش نسبت به کاتلین مثال خوبی برای این موضوع است. او به جای بی‌علاقگی کاتلین به او، وضعیت اجتماعی خود را مطرح می‌کند.

آزمون دهید: تست کلیفتون

سرسی لنیستر: تیپ 6 انیاگرام (وفادار - شکاک)

سرسی مظهر سوء ظن است. او هر جا می رود دشمنان و خطر را می بیند. این رفتارها می تواند از ماهیت مضطرب شکاک ها سرچشمه گرفته باشد. در دنیای پرآشوب وستروس، علاوه بر پیشگویی مگی، هیچ تضمینی برای قدرت و امنیت وجود ندارد. سرسی برای حفظ خود،  اغلب تصمیم می گیرد تا قبل از اینکه به مشکل تبدیل شود به مسائل رسیدگی کند. درخواست او از جیمی برای بیرون راندن بران از برج در قسمت اول این را ثابت می کند. او به جای صحبت با بران، تصمیم گرفت او را بکشد تا راز خود را دفن کند.

سرسی لنیستر|تیپ 6 انیاگرام (وفادار - شکاک)

شخصیت وفادار و شکاک این است به شدت از رها شدن یا بی نیاز شدن می ترسند، که وفاداری آنها را نسبت به افراد دیگر تقویت می کند.

برای سرسی، وفاداری او به فرزندان و خانه اش است. او حتی به تیریون اعتراف کرد که ترجیح می‌دهد خود را از Red Keep رها کند تا اینکه بچه‌هایش را نداشته باشد. وفادارها به هر چیزی که برایشان ارزش قائل هستند می چسبند تا احساس رها شدن یا بی نیازی نکنند. در منطق او، اگر یکی از فرزندانش قدرت وستروس را به دست بگیرد، هرگز کنار گذاشته نمی شود.

او برای حفظ قدرت خود در وستروس، عروس هایی را انتخاب کرد که کنترل کردن آنها را آسان می دانست، مانند سانسا. زمانی که مارگری قدرت او را تهدید کرد، سعی کرد جافری و تامن را علیه او برانگیزد که بی‌فایده بود. او که احساس می‌کرد در گوشه‌ای محبوس شده است، در نهایت مارگری را در آتش‌سوزی که خود آن را سازماندهی کرده بود، کشت.

آزمون دهید: تست قهرمان درون

تیریون لنیستر: تیپ 7 انیاگرام (ماجراجو)

تیریون لنیستر نمونه کاملی از یک انسان ماجراجو سالم است. تیریون حس هیجانی نسبت به جهان دارد که مخصوص کاوشگرها است. حتی سرسی هم وقتی تیریون اعلام کرد که به وال می رود ابراز ناباوری کرد. تیریون به سادگی عدم تعجب خواهرش را سرزنش کرد. ماجراجویی کوچک او با واریس ثابت کرد که او نیز ماجراجو است. زمانی که او انتخاب شد که در فعالیت مورد علاقه خود شرکت کند یا به دنبال دنریس باشد، با وجود آینده نامعلوم، دومی را انتخاب کرد.

تیریون لنیستر|تیپ 7 انیاگرام (ماجراجو)

کاوشگرها بسیار پرحرف و باهوش هستند، اگرچه ممکن است هوش خود را از طریق مطالعات رسمی نشان ندهند. تیریون در میان خواهر و برادرهای لنیستر باهوش‌ترین است زیرا می‌تواند از بسیاری چیزها مانور دهد.

مانند رمزی و همه کاوشگرهای دیگر، تیریون در افراط زندگی می کند. آنها  تمایل دارند که سرزنده باشند و در هنگام مواجهه با درد جلوی خود را بگیرند. اما تیریون ترجیح می‌دهد به‌جای سرکشی به افراد دیگر، مقدار زیادی الکل بنوشد.

پس از کشتن پدرش، به نوشیدن مشروب طی روزهای زیادی متوسل شد. در این مدت، او از اهمیت دادن به رفاه وستروس دست کشید و از اربابی خود صرف نظر کرد.

این روشی برای تیریون است تا از درد دیرینه اش در مورد طرد شدن توسط خانواده اش پناه بگیرد. او به جان اسنو گفت که تنها راه مقابله با یک طرد شده این است که آن را با غرور بپوشد، به این معنی که او با کوتولگی خود اینگونه برخورد کرد.

آزمون دهید: تست کنترل خشم

آریا استارک: تیپ 8 انیاگرام (سلطه جو - چالشگر)

در قسمت اول، آریا از انجام دادن فعالیت های زنانه که مادرش به شدت سعی می‌کرد به او القا کند خودداری می کرد. او معتقد است که می تواند به جای ازدواج به طور سنتی با فرد قدرتمند می تواند مانند یک مرد جنگجو باشد. هنگامی که پدرش از داشتن فرزندانی برای ارباب و فرمانروایی سخن گفت، او متذکر شد که این سرنوشت او نیست.

تیریون لنیستر|تیپ 7 انیاگرام (ماجراجو)

چالشگران با ترس اساسی از کنترل یا آسیب دیدن توسط دیگران اداره می شوند. آنها اغلب از کسب قدرت از طریق اتحاد یا نفوذ خجالت می کشند و ترجیح می دهند مستقل باشند.

از آنجا که چالشگران بسیار مستقل هستند، انتظار مشکلات را دارند و در برابر آسیب بسیار مقاوم هستند. آریا پس از اعدام پدرش توسط لنیسترها، از تلفات و ضربه جان سالم به در برد.

در طول دورانی که به عنوان یک مرد بی‌چهره، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نابینا شد، (اگرچه در پایان بینایی خود را به دست آورد) در پایان، او نتوانست هویت خود را پنهان کند تا به هیچکس تبدیل نشود، که این یکی از تحسین برانگیزترین ویژگی های یک مبارز است.

چالشگران با عزمی راسخ به تجارت خود ادامه می دهند که مرزی با خونسردی دارد. به این دلیل است که مبارزان بیش از همه از آسیب عاطفی می ترسند. او می‌توانست بر درد جسمی‌اش غلبه کند، اما از دست دادن دوستان و خانواده‌اش او را وادار کرد تا از نظر عاطفی از خود محافظت کند.

پس از چند قتل، آریا می‌تواند روی کاری که می‌خواهد تمرکز کند و بدون فکر زیاد آن را اجرا کند، مخصوصاً وقتی صحبت از لیست کشتار او می‌شود. اما وقتی در وینترفل با خواهرش ملاقات کرد، از نظر احساسی با خواهرش نرم شد. او از نامه خواهرش و تلخی او به خاطر عدم درک شدنش احساس خیانت کرد.

آزمون دهید: تست نیازهای اساسی گلاسر

جان اسنو: تیپ 9 انیاگرام (صلح طلب)

جان در تمام مدت اقامتش در وینترفل، توسط کتلین استارک خاطر پسری نامشروع مورد تحقیر قرار می گرفت. با وجود این، او بسیار فهمیده است و می داند که چگونه از او فاصله بگیرد تا از درگیری جلوگیری کند.

بنابراین فرصت را غنیمت شمرد و به نگهبانان شب پیوست تا رابطه اش با استارک ها را تشدید نکند. اما از آنجایی که جان تحصیلات خوبی داشت، نسبت به بقیه نگهبانان شب فهیم تر و بردبارتر است. زمانی که او در میان نگهبانان شب بود، به عنوان میانجی بین حیوانات وحشی و نگهبانان شب عمل کرد.

جان اسنو|تیپ 9 انیاگرام (صلح طلب)

صلح طلب ها  معمولا برای حفظ صلح و آرامش در محیط اجتماعی خود تلاش می کنند و از تصمیم‌گیری و رفتارهایی که ممکن است منجر به بروز تنش شوند، خودداری می‌کنند.

جان اسنو به شدت تحت تأثیر ند استارک (پدرش) قرار داشت. زمانی که او فرمانده نگهبانان شب بود، بر اساس غرایز خود و آرمان های روشنی که پدرش به او آموخته بود، تصمیم می گرفت.

ماهیت قابل اعتماد و مهربانی او از نقاط قوت و عیب اوست. وقتی متوجه شد که اکثر مردان در نایتز نایت به اندازه او خوش شانس نیستند، مغرور نشد و این وظیفه را بر عهده گرفت که به آنها فنون مبارزه با شمشیر را آموزش دهد. ایمان او به برادری از آنجایی که توسط افراد خود با چاقو کشته شد، ثابت می‌شود، حتی اگر در پایان ملیساندر او را به زندگی بازگرداند.

آزمون دهید: آزمون 16 عاملی شخصیت کتل

نتیجه گیری

سریال تاج و تخت (به انگلیسی: Game of Thrones) بر اساس رمان‌های مجموعه ترانه یخ و آتش توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه HBO ساخته شده است. این سریال داستان پیچیده و تخیلی ای را روایت می‌کند که در قاره های خیالی وستروس و اسوس در دورانی مشابه قرون وسطی رخ می‌دهد.

در این داستان، تعدادی خاندان اشرافی به دنبال به دست آوردن تاج و سلطه بر هفت پادشاهی وستروس هستند. داستان درگیری‌هایی بین این خاندان‌ها و شخصیت‌های مختلف و همچنین دشمنی با اهالی شمال را به تصویر می‌کشد.

همچنین در این سریال، عناصری از فانتزی، عشق، خیانت، جنگ و درام وجود دارد و شخصیت‌های پیچیده و چند بعدی این داستان، از جمله جان اسنو، تیریون لنیستر، سرسی لنیستر و دنریس تارگرین، در ذهن تماشاگران به خوبی حک شده‌اند.

شخصیت‌های سریال هر کدام شخصیت و انگیزه های خود را دارند که آنها را به سمت رفتارهای خاصی سوق می دهد.

برای مثال، شخصی که از شخصیت جان اسنو متنفر است، ممکن است در دسته‌ی شخصیت‌هایی مانند تیپ 8 (سلطه جو) یا تیپ 6 (وفادار) از انیاگرام قرار بگیرد، که شخصیتی با صفاتی همچون تلاش برای حفظ قدرت و مقابله با تهدیدات را دارند.

به همین ترتیب، شخصی که از شخصیت دنریس تارگرین لذت می‌برد، ممکن است در دسته‌ی شخصیتی تیپ 3 (موفقیت طلب) یا تیپ 7 (ماجراجو) از انیاگرام قرار بگیرد، که شخصیت‌هایی با صفاتی همچون انگیزه برای رسیدن به موفقیت و تجربه یا تلاش برای تجربه چیزهای جدید را دارند.

تست‌های شخصیت‌شناسی می‌توانند به ما کمک کنند تا شخصیت خود و دیگران را بهتر بشناسیم و ارتباطاتمان را بهبود بخشیم. به‌طور خاص، تست انیاگرام به شما کمک می‌کند تا تیپ شخصیتی خود و شخصیت دیگران را بر اساس گراف 9 پَر انیاگرام بهتر بشناسید. این تست با شناسایی نقاط قوت و ضعف شخصیتی شما، به شما کمک می‌کند تا بهتر درک کنید که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید و مشکلات را درک و حل کنید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر