z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
تیپ 9 انیاگرام

ویژگی های شخصیتی تیپ 9 انیاگرام

تیپ 9 ها افرادی مهربان، آرام، ساکت و مهمان نواز هستند که دائماً از هر نوع درگیری اجتناب می کنند و آرامش را بر احتمال حق داشتن در یک مشاجره مقدم می دارند.

تستشو  

تیپ 9 انیاگرام دارای شخصیتی است که برای سازگاری بیش از هر چیز، چه در زندگی خود به طور کلی و چه در روابط بین فردی، ارزش قائل است. آنها همچنین طبیعتی خوش بینانه از خود نشان می دهند، در ارتباط با افراد اطراف خود احساس راحتی می کنند و حساسیت خاصی نسبت به محیط دارند.

تیپ 9 ها افرادی مهربان، آرام، ساکت و مهمان نواز هستند که دائماً از هر نوع درگیری اجتناب می کنند و آرامش را بر احتمال حق داشتن در یک مشاجره مقدم می دارند. این آخرین ویژگی شخصیتی آن‌ها را افراد خوش‌حال، بی‌تفاوت یا کناره گیر می‌سازد که تا زمانی که منطقه آسایش خود را ترک نکنند، انجام عمل و سازگاری با شرایط اطرافشان دشوار است. از این نظر، تیپ 9 تمایل خاصی را پنهان می کند که همه چیز را به لحظه آخر بسپارند و نمی خواهند از نیازهای خود آگاه شوند.

تیپ 9 انیاگرام

اگر شما هم تمایل دارید بدانید تیپ شخصیتی شما چیست و با چه افرادی سازگاری دارید به شما پیشنهاد می کنیم که تست خود شناسی ما را که توسط روانشناسان خبره تهیه گردیده است و در وب سایت تستشو قرار گرفته اند مشاهده نموده و در صورت تمایل آنها را خریداری نمایید و نقاط ضعف خود را بشناسید و توسط راهکارهای ارائه شده آنها را بهبود ببخشید.

انیاتایپ 9 - صلح طلب و سازشگر

  • کسی که می خواهد از درگیری اجتناب کند
  • تنبل
  • میانجی
  • کناره گیر
  • بی تفاوت
  • مرفه
  • بی حال
  • تعویق انداز

آزمون دهید: تست کلیفتون

خصوصیات کلی تیپ 9 اینیاگرام

الگوهای رفتاری تیپ 9 انیاگرام مبتنی بر تلاش برای راضی کردن همه برای حفظ آرامش آنها است. آنها فهمیده هستند و بیشتر دوست دارند گوش دهند تا اینکه در یک مکالمه رهبری کنند. آنها دوست ندارند توجه بیش از حد را به خود جلب کنند و ترجیح می دهند مورد توجه قرار نگیرند، اما آنها مهربان و خوش اخلاق هستند، با نگرش متواضعانه ای که کاملاً با محیط آنها سازگار است.

از این نظر، نه گفتن برای آنها دشوار است و معمولاً توانایی ها و هوش خود را دست کم می گیرند و علم بیشتری نسبت به آنچه معمولاً نشان می دهند و آنچه معمولاً در مورد آنها درک می شود را دارند .

در واقع، کلودیو نارانخو، یکی از پدران توسعه انیاگرام، از این جنبه به عنوان چشم پوشی ظاهری، اما نه واقعی از شناخت یاد می کند. در کتاب شخصیت و روان رنجوری، نارانخو به این رفتار انیتایپ 9 می پردازد و آن را به حوزه های مختلف روابط تعمیم می دهد:

"اگرچه به نظر می رسد که افراد با این شخصیت تمایل به شناخت را کنار گذاشته اند، اما عطش عمیق و ناخودآگاه عشق در کناره گیری فداکارانه آنها وجود دارد. ارزیابی و احساس وجود تیپ 9، نه با تشویق، بلکه با مشارکت آنها ارضا می شود. مشارکت اشخاص ثالث یعنی با زندگی کردن از طریق دیگران، هویت از دست رفته آنها از طریق همزیستی با خانواده، محیط، تیم، همکاران، به هویت تبدیل می‌شود.»

از سوی دیگر، یکی از الگوهای رفتاری نوع 9، طرد تغییر است، آنها با آنچه که آنها را به حرکت، اقدام و تصمیم گیری ریشه ای در مورد زندگی خود وادار می کند، احساس راحتی نمی کنند، اگرچه در حالت ظاهری آنها به راحتی سازگار می شوند.

یکی از بزرگترین نقص های انیاتایپ 9 به تعویق انداختن کارها و در اصطلاح خودمانی "دقیقه نودی" بودن است و همه چیز را برای آخرین لحظه و زمانی که راه دیگری برای خلاص شدن وجود ندارد، رها می کند.

تنبلی که به معنای عدم تمایل به نگاه کردن به درون یا مطالبه نیازهای آنها درک می شود، نیز بخشی از ویژگی های آنها است و این موضوع می تواند منجر به عصبانیت ناخودآگاه شود که در برخی موارد در نگرش های پرخاشگرانه منفعل منعکس می شود.

به گفته بورخا ویلاسکا، یکی از کارشناسان انیاگرام در اسپانیا، یکی از ترس‌های اصلی نوع 9 احساس جدایی و انزوا از دیگران است، به همین دلیل است که از جانبداری اجتناب می‌کنند و ترجیح می‌دهند با جریان پیش بروند تا درگیر نشوند.

بررسی شخصیت تیپ 9 اناگرام

ضربه روحی او این است که نمی داند چگونه با درگیری و عصبانیت کنار بیاید. او تمایل دارد خود را انکار کند و خود را به عنوان یک انسان باطل کند. او در یک منطقه آسایش قرار گرفته است که در آن ناخودآگاه زندگی می کند و کاملاً از خود بیگانه است.

او معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد و از جانبداری اجتناب می کند تا کسی را آزار ندهد. او به دلیل ترس از اینکه کسی عصبانی شود به سختی به دیگران «نه» میگوید. برای اینکه چیز ناخوشایندی نگوید، بیشتر گوش می دهد تا صحبت کند. او معتقد است که نظر شخصی اش اهمیتی ندارد و تمایل دارد با تفکر عمومی مطابقت داشته باشد. او به راحتی تسلیم می شود و تمایل به تعلل دارد و همه چیز را به لحظه آخر می سپارد. می‌تواند ساعت‌ها روی مبل دراز بکشد و در بی‌تفاوتی، تنبلی، انفعال خود غرق شود.

آزمون پیشنهادی تستشو: تست mbti

آسیب تولد

احساس عدم استقبال.

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 9

-معمولاً نامرئی است، از جانبداری میپرهیزد تا با چیزی یا کسی درگیری نداشته باشد.

- از ترس اینکه کسی عصبانی شود، محدود کردن و "نه" گفتن به دیگران برای او بسیار دشوار است سپس در ناخودآگاه خشم سرکوب شده زیادی را جمع می کند.

- معتقد است که نظرش مهم نیست و با افکار عمومی اطرافیانش مطابقت دارد. او خود را دست کم می گیرد و همیشه به حضور در پس زمینه رضایت می دهد.

او زندگی را بدون اینکه بداند کیست یا به کجا می رود می گذراند، مانند یک تخته شناور در آب در حال حرکت به این طرف و آن طرف کشیده می شود. حقیقت این است که او هم خیلی اهمیت نمی دهد. مبل بهترین دوست اوست.

او تنبل است و به تعویق انداختن کارها تمایل دارد، فکر می کند که وظایف یا مسئولیت هایش به خودی خود حل می شوند. او معمولا همه چیز را برای لحظه آخر رها می کند.

سارا به این باور رسید که زندگی او هیچ اهمیتی ندارد، هیچ چیزی که او می‌گوید ارزش شنیدن ندارد و هیچ کاری که انجام می‌دهد ارزشی ندارد. دیگران او را دختری فروتن، آرام و متین می دیدند. اما در واقعیت، او آنقدر خود را انکار کرده و سرکوب کرده بود که در نهایت احساس افسردگی شدیدی کرد.

آزمون دهید: تست قهرمان درون

خاطرات دوران کودکی انیاتایپ 9

او دوران کودکی خود را با احساس داشتن دوران کودکی آرام و هماهنگ پیوند می زند. و حتی به یاد می آورد که یاد گرفت برای حفظ آرامش درونی خود، نقش میانجی و صلح طلب را در جریان درگیری ها بر عهده بگیرد. بنابراین، کم کم او این را درونی کرد که تأیید مجدد خود یا جانبداری درست نیست.

ترس ناخودآگاه

احساس جدایی از دیگران و درگیری. به همین دلیل است که از تظاهرات و جانبداری، انطباق با اندیشه عمومی واقعیت اجتماعی که به آن تعلق دارد، اجتناب می کند.

آزمون دهید: ارزیابی سازمانی

نگاه ذهنی و تحریف شده به جهان

دنیا جایی است که شما نمی توانید خود را در آن به دیگران بشناسانید. بنابراین، او خود را انکار می کند، نادیده گرفته می شود، با دیگران سازگار می شود و هماهنگی ایجاد می کند.

سینا قبلاً مورد توجه قرار نمی گرفت. او هرگز آنچه را که واقعاً فکر می کرد، نگفته است: از ترس درگیری، نظر اطرافیانش را در میان می گذارد. اگر او با دوستان سینمافیل بیرون بود، با تماشای فیلم برای یک آخر هفته خوب بود. اگر با دوستان ماجراجوی دیگری بود، خوب بود برای آخر هفته دیگر به کوهنوردی برود... این الگوی رفتاری بدون توجه به آنچه انجام می شد یا با چه کسی، مدام تکرار می شد. همه چیز جا افتاده بود. اما بعد از این همه سازگاری، روزی رسید که او نمی دانست کیست یا دقیقاً چه چیزی را دوست دارد.

نقص اصلی

تنبلی، زمانی که مجبورید با افراد، مسائل یا چالش هایی روبرو شوید که شما را از منطقه راحتی خود خارج می کند یا ممکن است شما را با درگیری مواجه کند، به طور خودکار شروع می شود.

سایر احساسات غالب: بی تفاوتی و گوشه گیری.

چگونه می خواهند توسط دیگران دیده شوند؟

چگونه فردی که در آرامش است، مشکلی ایجاد نمی کند و هماهنگی ایجاد می کند.

وقتی کسی طرحی را پیشنهاد می‌کرد که واقعاً آن را دوست نداشت، ملینا هرگز «نه» نگفت. با این حال، گاهی اوقات در آخرین لحظه خود معذرت خواهی می کرد و ادعا می کرد که یک اتفاق در لحظه آخر رخ داده است و فرد مورد نظر را کنار می گذاشت.

اختلال شخصیت

منفعل- تهاجمی

آزمون دهید: تست هالند

تمرکز زدایی

در نهایت، پس از شناسایی کامل با ایگو و تحمل عواقب انیتایپ خود، در نهایت به تمرکززدایی و بروز ویژگی های منفی انیتایپ 6، مانند شک، ناامنی، ترس یا اضطراب می پردازد.

ماهیت اصلی

ماهیت اصلی تیپ 9

با بازیابی تماس با هستی، او دوباره با کیفیت اساسی خود ارتباط برقرار می کند: اکتیو بودن، که از طریق آن حرکت می کند و آگاهانه عمل می کند و قاطعانه با تعارض روبرو می شود.

یادگیری زندگی عالی

با خودتان واقعاً در صلح باشید و از منظری پرانرژی و معنوی برای دیگران شفا، هماهنگی و ارزش بیاورید.

چالش روانی

چگونه می توانم در آرامش باشم اگر خودم را ابراز کنم، با تعارض مواجه شوم و محدودیت هایی تعیین کنم؟

بیشتر بخوانید: عارضه یابی سازمانی

تمرین هایی که تیپ 9 انیاگرام باید انجام دهد

تمرین های تیپ 9 انیاگرام

«نه» گفتن را بیاموزید

«نه» گفتن به دیگران، «بله» گفتن به خودتان است. افرادی که واقعاً شما را دوست دارند خوشحال خواهند شد که بدانند شما سلیقه های دیگری یا برنامه های جالب تری نسبت به آنها دارید. فکر نکنید که دوستی از همنوایی با دیگری است. اگر با «نه» گفتن باعث عصبانیت کسی می‌شوید، شکی نیست که مشکل در عدم پذیرش اوست. شما آزادید هر کاری که می خواهید انجام دهید. فعال تر باشید و برنامه هایی را پیشنهاد دهید که بهترین نتیجه را با شما دارند. دیگران از مشارکت بیشتر شما قدردانی خواهند کرد، خواهید دید! اکثر مردم، به خصوص آنهایی که شما را بیشتر دوست دارند، می خواهند بدانند که نظرات یا ترجیحات واقعی شما چیست، حتی اگر در آن زمان به نظر مهم نباشند. ارزش شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. فقط به خودت فرصت بده.

آزمون دهید: استعدادیابی تحصیلی

در پس زمینه نباشید

"فروتنی یک چیز است و دست کم گرفتن خود یک چیز دیگر." شما تمایل دارید فکر کنید که دیگران ارزش بیشتری از شما دارند و به همین دلیل است که تمایل دارید خود را به پس‌زمینه بیاندازید. اما این فقط یک باور نادرست است. در درون شما ویژگی های بی شماری وجود دارد که به هیچ وجه شما را "پوچ و بی ارزش" نمی کند. همچنین، وقتی خود را دست کم می گیرید، دوستانی را که شما را دوست دارند و از شما قدردانی می کنند، دست کم می گیرید. آرامش و توانایی شما برای دیدن نکات مثبت در هر موقعیتی می تواند بسیاری از افراد اطراف شما را شفا دهد. وقتی به سراغ شما می آیند از خودتان کمک بگیرید!

از روی مبل بلند شوید

از روی مبل بلند شوید

علاقه مندی های خود را خلق کنید که شما را مجبور به «فعال کردن» کند. در مسیر عدم شناسایی خود از نفس، هر زمان که امکان انتخاب دارید، گزینه ای را انتخاب کنید که متضمن بزرگترین حرکت است. مبل می تواند به بزرگترین تله شما تبدیل شود. برای خودت وقت بگذار تلاش های اولیه می تواند اضطراب های زیادی را به همراه داشته باشد، اما اگر استقامت داشته باشید، پاداش آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید. هر چه استعدادهای خود را شکوفا کنید، از فعالیت لذت خواهید برد و کم کم تمایل شما به تنبلی و بی مصرف بودن از بین می رود.

آزمون دهید: تست ازدواج

تمرکز کردن

برای جدا شدن از نفس، برای شما راحت است که روی مثبت ترین ویژگی های نوع 3 تمرکز کنید و آنها را به کار ببندید، مانند اصالت، صداقت، کارایی یا ارزش.

حرفه ها و مشاغل مناسب تیپ 9 انیاگرام

از جمله مشاغل و کارهایی که مناسب این تیپ می باشد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مشاغل مناسب تیپ 9 انیاگرام
  • مربیان یوگا و مدیتیشن
  • اساتید انرژی درمانی
  • کارشناسان فنگ شویی
  • دیپلمات ها و میانجی های درگیری
  • طب سنتی
  • هومیوپاتی
  • پسا ماتریالیسم و ​​معنویت.
لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر