پشتیبانی تست‌شو
شغل مناسب شخصیت من

کدام شغل مناسب تیپ شخصیتی من است؟

تست شخصیت‌شناسی شغلی و تحصیلی MBTI یک پرسشنامه است که بر اساس پاسخ به سوالات موجود، ابتدا 4 جفت جنبه شخصیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، سپس بر اساس آن افراد به عنوان 16 تیپ شخصیتی شناخته می‌شوند.

تست‌شو  

امروزه در دنیای گشتن به دنبال کار، هیچ توصیه‌ای بالاتر از این مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، که: "دنبال همان کاری بروید که به آن علاقه دارید".

علاوه بر آن، وقتی هر پروژه کاری که سر راه شما قرار می‌گیرد را دوست داشته باشید و برای آن هیجان زده‌ باشید، دیگر به سختی می‌شود اسم آن را "شغل" گذاشت.

تیپ شخصیتی شما می‌تواند در انتخاب شغل مناسب برایتان مفید باشد، اما باید توجه داشت که هر فردی با توجه به مهارت‌ها، علاقه‌ها، تجربیات و شرایط شخصی خود، ممکن است به شغل مناسب خود برسد.

ولی، به نظرتان چه می‌شود اگر پا را یک قدم فراتر بگذارید و همان شغلی را داشته باشید که شخصیت شما می‌خواهد باشد؟ در واقع "اول خودت رو بشناس، بعد هر کاری که می‌خواهی رو شروع کن". با انجام تست شخصیت‌شناسی MBTI این امر امکان‌پذیر است!

تست شخصیت‌شناسی شغلی و تحصیلی MBTI یک پرسشنامه است که بر اساس پاسخ به سوالات موجود، ابتدا 4 جفت جنبه شخصیت (درونگرا یا برونگرا – قضاوتی یا ادراکی – احساسی یا منطقی – شهودی یا حسی) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، سپس بر اساس آن افراد به عنوان 16 تیپ شخصیتی شناخته می‌شوند.

تست MBTI رو انجام بده و تیپ شخصیتیت رو بشناس

باهم تعدادی از افراد مشهور از این 16 تیپ و چکیده‌ای از خصوصیات شخصیتی آن‌ها را ببینیم!

افراد معروف تیپ شخصیتی INTP

آزمون دهید: تست گلاسر

متفکرانی نوآور که در حل مسائل مختلف توانمندند و دنبال توضیح منطقی و معقول برای وقایع می‌گردند.

افراد با تیپ شخصیتی INTP تمایل دارند بسیار تحلیلی، عینی و منطقی رفتار کنند. آن ها عاشق کاوش در تئوری‌ها و ایده‌های جدید هستند، به این معنی که اغلب کشف‌های شگفت‌انگیزی در زمینه انتخاب‌های خود دارند. آن‌ها به احتمال زیاد به جای تکیه بر احساسات، به تعامل با دیگران به روشی منطقی می‌پردازند.

افراد معروف تیپ شخصیتی INTJ

آزمون دهید: تست :

متفکرانی کمال‌گرا که از الگوی ذهنی مخصوص به خود پیروی می‌کنند و برای همه چیز برنامه دارند

افراد با تیپ شخصیتی INTJ اعتمادبنفس دارند و رفتارشان تحلیلی و بلندپروازانه است. آن‌ها عاشق دنبال کردن دانش هستند و تمایل دارند بسیار منطقی فکر کنند. آن‌ها متفکرانی مستقل هستند که روی حل مشکلات جهان متمرکزند.

افراد معروف تیپ شخصیتی INFP

آزمون دهید: تست هالند

رویاپردازانی که سعی دارند دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند

افراد با تیپ شخصیتی INFP کم‌حرفند و رفتاری متمرکز، ایده‌آل‌گرا و سازگار دارند. آن‌ها افراد کنجکاوی هستند که غالباً در افکار خود غرق می‌شوند. آن‌ها از تنهایی و یا بودن در کنار گروه‌های کوچکی از افراد لذت می‌بند و ترجیح می‌دهند به افکار اطرافیان گوش دهند و آن‌ها را واکاوی کنند.

افراد معروف تیپ شخصیتی INFJ

آزمون دهید: تست استعدادیابی تحصیلی

اندیشمندانی رازآلود با احساسات قوی و اصولی محکم که برای الهامات و استنباط‌های خود رزش قائلند

افراد با تیپ شخصیتی INFJ رفتاری قاطعانه، محافظه‌کار و تیپ شخصیتی دوستانه دارند. آن‌ها ایده‌آل‌گرا هستند و علاقه دارند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. آن‌ها از روابط نزدیک با چند نفر لذت می‌برند. اما معمولاً تنهایی کار کردن را ترجیح می‌دهند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ISTP

آزمون دهید: تست ازدواج

عمل‌گرایانی رک و صریح، با تجربیاتی کاربردی و جسورانه، که در همه نوع ابزاری مهارت دارند

افراد با تیپ شخصیتی ISTP رفتار کنجکاو, عمل‌گرا و با اعتمادبنفس دارند. آن‌ها غیرقابل پیش‌بینی و خودجوش هستند، اما اغلب ساکت‌اند و ترجیح می‌دهند درون‌گرایانه به اطلاعات فکر کنند و آن‌ها را پردازش کنند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ISTJ

آزمون دهید: تست استعدادیابی اوکانر

عمل‌گرایانی واقع‌بین و به شدت متمرکز که اگر سرشان برود هم پای قولشان می‌مانند

افرادی که تیپ شخصیتی ISTJ دارند، رفتار محافظه‌کارانه، منظم و کاربردی دارند. آن‌ها خودکفا هستند و برای انجام تعهدات خود سخت کار می‌کنند. ترجیح می‌دهند تنها باشند یا در گروه‌های کوچک دوستان صمیمی خود وقت بگذرانند و ممکن است در محیط‌های شلوغ، ساکت و آرام باشند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ISFP

آزمون دهید: تست کنترل خشم

افرادی آرام و در عین حال دوست‌داشتنی که با حواس پنجگانه خود زیبایی‌ها را به خوبی درک می‌کنند

افراد با تیپ شخصیتی ISFP در رفتار خود خلاق، غیرمتعارف و همدل هستند. آن‌ها درک شدیدی از حواس خود دارند و اغلب خاطرات بسیار زنده‌ای دارند. آن‌ها از گروه‌های کوچک مردم لذت می‌برند و علاقه به کمک به دیگران را دارند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ISFJ

بیشتر بخوانید: کمیاب ترین تیپ شخصیتی

افرادی مهربان و صمیمی که همیشه حامی عزیزان خود هستند و با صبر و حوصله کارها را به اتمام می‌رسانند

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ، رفتاری متواضع، سخت‌کوش و مشتاقانه دارند. تمرکز آن‌ها غالباً بر اطمینان از انجام کامل و بدون نقص کارها است و به پیروی از یک روزکرد مشخص علاقه دارند. اگرچه ISFJها ساکت و آرام هستند، اما اجتماعی بوده و از بودن در گروه‌های کوچک آشنایان لذت می‌برند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ENTP

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی نیکولا تسلا

متفکرانی خلاق، پرشور و خوش‌صحبت که از انجام کارهای تکراری بیزارند

افراد با تیپ شخصیتی ENTP رفتاری صریح و گویا، کنجکاو و خودجوش دارند. آن‌ها از بحث و تفکر درباره موضوعات از دیدگاه‌های مختلف لذت می‌برند. آن‌ها در ارتباط با افراد رشد می‌کنند و تقریباً همیشه با نزدیکان خود درگیر هستند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ENTJ

بیشتر بخوانید: جذاب ترین تیپ شخصیتی

تصمیم‌گیرانی قاطع که سررشته امور را در دست می‌گیرند

افراد با تیپ شخصیتی ENTJ رفتاری کاریزماتیک، صریح و منطقی دارند. آن‌ها علاقه‌ای به نشان دادن احساسات خود ندارند و ممکن است در بعضی شرایط خاص رفتارشان سرد تلقی شود. آن‌ها از به عهده گرفتن مسئولیت، تلاش برای رسیدن به اهداف و تشویق شدن برای پیشرفت توسط اطرافیان لذت می‌برند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ENFP

افرادی پرشور و خلاق که اشتیاق فراوانی برای زندگی کردن دارند و همواره دلیلی برای خندیدن پیدا می‌کنند

افراد با تیپ شخصیتی ENFP رفتاری پرانرژی، سازگار و مبتکر دارند. آن‌ها دوست دارند به ایده‌های جدید و خلاقانه فکر کنند و آن‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. آن‌ها در محیط‌های گروهی پیشرفت می‌کنند و از ملاقات با افراد جدید لذت می‌برند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ENFJ

آزمون دهید: تست دیسک

افرادی کاریزماتیک که عواطف انسان‌ها را به خوبی درک کرده و برای رشد و پرورش آن‌ها وقت می‌گذارند

افراد با تیپ شخصیتی  ENFJ رفتاری گرم، حقیقی و همدل دارند. آن‌ها اقناع‌کننده هستند و غالباً از استعداد خود برای سوق دادن مردم به سمت زندگی بهتر استفاده می‌کنند. آن‌ها به صورت گروهی رشد می‌کنند و دوست دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ESTP

بیشتر بخوانید : تیپ شخصیتی دی کاپریو

عمل‌گرایانی ماجراجو که در لحظه زندگی می‌کنند

افراد با تیپ شخصیتی  ESTP رفتاری هیجان‌انگیز، پرانرژی و جسور دارند. آن‌ها سرزنده و اجتماعی هستند و سریع تصمیم می‌گیرند. آن‌ها عاشق شلوغی و ماجراجویی هستند و معمولاً وقتی مرتکب اشتباه می‌شوند، آن‌ها را برطرف می‌کنند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ESTJ

عمل‌گرایانی که در یک چهارچوب مشخص، همه چیز را مدیریت می‌کنند

افراد با تیپ شخصیتی ESTJ منظم، وفادار و سخت‌کوش هستند. آن‌ها شهروندان خوب و قانون‌مندی هستند که تمایل به رهبری دارند. آن‌ها بسیار اصولی بوده و هنگامی که دیگران را در پیروی از مجموعه‌ای از باورها و ارزش‌ها ترغیب و تشویق می‌کنند، رشد می‌کنند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ESFJ

افرادی خونگرم و همدل که جایگاه اجتماعی برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد

افراد با تیپ شخصیتی ESFJ رفتاری همدل، خونگرم و حمایت‌کننده دارند. آن‌ها اغلب بسیار احتماعی هستند و تمایل آن‌ها برای برقراری ارتباط با مردم باعث محبوبیت آن‌ها می‌شود. آن‌ها که از نیازهای دیگران بسیار آگاه هستند، ممکن است به دنبال کمک مکرر و صادقانه باشند.

افراد معروف تیپ شخصیتی ESFP

آزمون دهید: آزمون 16 عاملی کتل

افرادی خوش‌مشرب که عاشق ارتباط با مردمند و زندگی در کنار آن‌ها هرگز خسته‌کننده نیست

افراد با تیپ شخصیتی ESFP رفتار دوستانه و حمایت‌کننده دارند. آن‌ها معمولاً با جریان کارها پیش می‌روند. آن‌ها مهمانی رفتن را دوست دارند و اغلب در مرکز توجه هستند.

شما با کدام شخص معروف هم‌تیپ هستید؟

همین حالا تست شخصیت‌شناسی MBTI رو انجام بده و تیپ شخصیتی خودت رو بشناس

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر


علی

1402/12/28

پیشنهاد میکنم

دست دارم بدونم چه شغلی را میتوانم داشته باشم

پاسخ