جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
نقش تست های روانشناسی برای ازدواج

اهمیت و نقش تست های روانشناسی برای ازدواج

از مهم ترین جنبه های تست های روانشناسی، ارزیابی روانشناسی یک رابطه عاطفی است. تست های روانشناسی روابط برای هر زوجی لازم است چرا که اطلاعات و پاسخ های کاملی به سوال هایی مانند شما جذب چه افرادی میشوید، چرا ممکن است در رابطه تان شکست بخورید و در رابطه چه انتظاری از یکدیگر دارید را به شما میدهد. بنابراین، برای شروع یک رابطه پایدار و شاد در ابتدا نیاز دارید پایه های آن را مستحکم کنید که تست های روانشناسی روابط به شما در شناخت بهتر این پایه ها کمک میکند که علاوه بر خود، به شناخت نسبتاً کاملی از فرد مورد نظرتان پیدا کنید.

تست شو  

قدم اول در انجام تست ازدواج آنلاین این است که به هیچ عنوان به این تست ها به دید یک سرگرمی نگاه نکنید. همه ی تست های روانشناسی روابط دارای یک پیش زمینه علمی هستند و از فیلتر بهترین متخصصان و روانشناسان دنیا رد شده اند و از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردارند.

به قول دکتر انوشه، از بهترین روانشناسان حوزه روابط در ایران، در هر رابطه ای که در ما در آن قرار داریم ما به هیچ عنوان با 2 نفر رو به رو نیستیم بلکه با 6 فرد متفاوت رو به رو هستیم:

فردی که هستم
فردی که او انتظار دارد من آن شخص باشم
فردی که در رابطه هستم
فردی که او هست (زوج مورد نظر)
فردی که من انتظار دارم او آن شخص باشد
فردی که در رابطه هست

اهمیت تست های روانشناسی ازدواج

با این تفاسیر یک رابطه عمیق به هیچ عنوان ساده نیست و نیازمند شناخت نسبتا کامل زوجین از یکدیگر است. متاسفانه امروزه آفت روانشناسی روابط وجود انسان های سودجو مانند رمالان و فالگیرانی است که با خرافات ضد علمی سعی میکنند روابط پیچیده انسانی را به راحتی پیش بینی کنند و همین امر هم باعث میشود که علاوه بر پول و زمانی که برای این افراد میگذارید نتیجه مورد انتظارتان را به شما ندهند و حتی در موارد باعث آسیب رسانی شما و رابطه تان نیز میشوند.

بهترین راه برای تحلیل روانی انسان راه حل هایی است که روانشناسان با روش های علمی ارائه میدهند.

معروف ترین تست های روانشناسی زوجین

بهترین تست های روانشناسی ازدواج

در حوزه تست های روانشناسی زوجین، از آزمون های مختلفی استفاده میشود چرا که یک رابطه ابعاد منحصر به فرد و در عین حال مختلف خود را دارد. هر کدام از این تست ها در این حوزه به یکی از جنبه های روانشناختی روان انسان میپردازد و برای کامل ترین نتیجه ممکن از بخش های مختلف روانی یک رابطه نیازمند آن هستید که تمام این تست های روانشناختی را انجام دهید. در ادامه به مهم ترین تست های روانشناختی در این حوزه میپردازیم.

تاثیر تست EQ در روانشناسی روابط

تاثیر هوش هیجانی بر ازدواج

بالا بودن نمره هوش هیجانی EQ راز هر رابطه ی پایدار و شاد است و در میزان موفقیت در یک رابطه تاثیر مستقیم دارد. تست EQ به دلیل اینکه به ارزیابی روابط انسانی میپردازد از معروف ترین تست ها برای سنجش میزان بلوغ عاطفی است. اگر بتوانید هوش هیجانی خود را پرورش دهید، هم در روابط عاطفی، هم در محل کار و هم در زندگی شخصی پیشرفت خواهید کرد. خودشناسی، همدلی و تصمیم گیری در شرایط پر استرس و مسئولیت پذیری از جمله عوامیلی است که در تست EQ سنجیده میشود.

همه لیاقت عشقی آرمانی را دارند. صمیمیت عمیق، مهربانی متقابل، تعهد واقعی، مراقبت روحی همه و همه از ملزومات یک رابطه سالم و یک عشق کامل است. برای رسیدن به اوج عشق در یک رابطه، به تمام مهارت‌های هوش هیجانی نیاز است. اگر شما یا زوجتان در تست هوش هیجانی نمرات پایینی کسب کنید یعنی باید روی هوش احساسات خود کار کنید چرا که این معضل میتواند به شدت آسیب رساننده و مخرب باشد. پس برای یک رابطه و ازدواجی عالی به هوش هیجانی بالایی نیازمندیم.

تاثیر تست نیاز های گلاسر در روانشناسی روابط

گلاسر و تاثیر آن بر ازدواج

تست نیازهای گلاسر از جمله دیگر تست هایی است که میتواند در انتخاب زوج و یا روانشناسی یک ازدواج به شما کمک کند. این تست که اولین بار توسط ویلیام گلاسر در کتاب تئوری انتخاب او، معرفی شد به پنج نیاز اصلی که هر انسانی در زندگی خود دارد بررسی میکند. و نمرات این آزمون نیز از یک تا پنج متغیر است. هر چه نمره نیاز ها بیشتر از سه باشد نشانگر شدت نیاز اوست و هر چه این مقدار پایین تر از سه باشد بیانگر این است که نیازی در فرد است که برآورده نشده و برای برآورده شدن آن نیاز باید تلاش کند. اگر نمره هر یک از پنج نیاز اصلی در محدوده عدد سه بود یعنی نیاز معمولی آن فرد است و نمیتواند مشکل آفرین باشد.

1. نیاز به بقا: این نیاز در انسان به طور کلی به بررسی میزان خواسته های مادی او معطوف است و و عموما هر چه نمره نیاز به بقا نزدیک تر به 5 باشد یعنی این افراد پول و مادیات را بیشتر ترجیح میدهند.

2. نیاز به عشق و احساس تعلق: نیاز به احساس تعلق بیانگر این است که یک فرد چقدر از دیگران انتظار دارد که به او عشق بورزند و او را دوست داشته باشند.

آزمون دهید: تست هوش گاردنر

3. نیاز به تفریح: هر انسانی وقتی نیاز های اولیه او برآورده شود نیاز به تفریح در او بالا میرود افرادی که در این نیاز نمره بالایی میگیرند معمولا باید هر کاری برای آنها سرگرم کننده باشد تا آن کار را انجام دهند.

4. نیاز به آزادی: بزرگترین جنگ های جهان برای رهایی انسان از اسارت و آزاد شدن او شکل گرفته پس آزادی و اینکه بتواند آزادانه تصمیم بگیرد و کسی آزادی او را محدود نکند برای یک فرد اهمیت بالایی دارد. هر چه میزان نمره آزادی برای فرد بالاتر باشد یعنی او نیاز به استقلال بالای دارد.

آزمون دهید: تست قهرمان درون

5. نیاز به قدرت و پیشرفت: همه انسان ها خودآگاه یا ناخودآگاه نیاز به دیده شدن و قدرت دارند و این نیاز هر چه بیشتر به پنج نزدیک تر باشد اکثر این افراد دوست دارند دیگران از آنها پیروی کنند و دوست دارند در دید مردم اعتبار بسیار بالایی داشته باشند.

تاثیر تست نئو در روانشناسی روابط

تست نئو در روانشناسی ازدواج

تست نئو یا تست پنج عامل برتر، یکی دیگر از تست هایی است که هر زوجی باید آن را انجام داده باشد. تست نئو فرم بلند و تست نئو فرم کوتاه به پنج عامل برتر یعنی انعطاف پذیری فرد، وظیفه شناسی، برونگرایی، توافق پذیری و میزان رنجش خاطر میپردازد. قبل از پاسخ دادن به هر سوال باید حتما در نظر بگیرید به جای دادن پاسخی که فکر می کنید برای شما بهتر است یعنی فردی که میخواهید باشید، به گونه ای پاسخ دهید که واقعاً نشان دهنده شخصیت شما باشد. نکته ی دیگری که در تست نئو باید رعایت کرد صادقانه پاسخ دادن به هر سوال است. هر کدام از پنج عامل اصلی تست نئو خود به تنهایی دارای شش رفتار زیر مجموعه آنها هستند.

از تست نئو علاوه بر شناخت قبل از ازدواج در کار برای سازمان خود نیز میتوانید استفاده کنید تا میزان بهره وری و رضایت از کار کارکنانتان را بسنجید.
لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر