جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
تیپ شناسی مشتری

چطور تیپ شخصیتی مشتری رو بشناسیم؟

مشاهده رفتار مشتری و حرکات زبان بدن و صحبت‌های ایشان یکی از ابزارهایی است که به نوع تیپ شخصیتی مشتری کمک می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مهارت‌هایی که یک فروشنده موفق نیاز دارد کسب کند، توانایی تشخیص و شناسایی شخصیت، رفتار، خصوصیات و خلق و خو، زبان بدن و حالات مشتری است. در این مقاله در تست شو میخواهیم انواع شخصیت مشتری را ارزیابی کنیم. 

تست‌شو  

یکی از بهترین ابزارها برای شناخت دقیق تیپ شخصیتی افراد انجام تست رفتارشناسی DISC است، که قطعا در مدت زمان کمی که فروشنده فرصت دارد تا مشتری خود را متقاعد کند، امکان انجام چنین تستی وجود ندارد. لذا می‌بایست با مشاهده رفتار مشتری و حرکات زبان بدن و صحبت‌های ایشان به نوع تیپ شخصیتی ایشان پی برد.

در اینجا به مشخصه‌های برجسته هر یک از 4 مدل اصلی الگوی رفتارشناسی دیسک می‌پردازیم:

مشتریان D و I حرکات تند و فرزی دارند، سریع صحبت می کنند، تند و سریع راه می‌روند، زبان بدن ایشان باز و از حرکات دست و صورت زیاد استفاده می‌کنند.

 

مشتریان D:

افراد D زبان بدن مقتدرانه و قوی‌تری از افراد I دارند، کمتر حرف می‌زنند و همه چیز را بدقت بررسی می‌کنند و در نهایت بدون تعارف و رک اظهارنظر می‌کنند.

آزمون دهید: تست کنترل خشم

 

تیپ های شخصیتی دیسک

 

مشتریان I:

افراد I زبان بدن صمیمی‌تری دارند، با شما دست می‌دهند و احتمالاً خود را معرفی می‌کنند. در هنگام دست دادن لبخند می‌زنند و تمایل به گپ زدن دارند. به دیگر مشتریان و فروشنده‌ها نگاه می‌کنند و رفتار دوستانه و صمیمی ایشان با شما بارز می‌باشد.

آزمون دهید: تست هوش گاردنر

 

تیپ های شخصیتی دیسک

 

در مشتریان S و C، حرکات و زبان بدن با آرامش و کند می‌باشد، بادقت به صحبت‌های شما گوش می‌دهند و کمتر صحبت می‌کنند. همه چیز را با دقت می‌بینند و به جزئیات محصول علاقه‌مندند

 

مشتریان C:

زبان بدن مشتری C خشک و رسمی است. لباس‌های ایشان مرتب و اتو کشیده است و نظم در رفتار و صحبت‌های آن‌ها مشهود است. کمتر می‌خندند و شاید لبخندی به لب داشته باشند. خیلی جدی و کمی هم مشکوک و مردد به نظر می‌رسند.

آزمون دهید: تست طرحواره یانگ فرم کوتاه

تیپ های شخصیتی دیسک

 

مشتریان S:

زبان بدن مشتری S آرام و متین است، از حرکت‌های تند یا صحبت تند و سریع خوشش نمی‌آید و در رفتار ایشان نمی‌بینیم. صمیمی به نظر می‌رسد و در زمان دست دادن با شما تواضع و آرامش را در رفتار او ملاحظه خواهید کرد و حتما لبخند زیبایی بر لب دارد. خیلی رک و صریح نظر نمی‌دهد و رفتارهای دوستانه ای دارد.

آزمون دهید: تست طرحواره یانگ فرم بلند

تیپ های شخصیتی دیسک

 

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر