z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
تیپ 4 انیاگرام

ویژگی های شخصیتی تیپ 4 انیاگرام

تیپ چهار انیاگرام نوعی شخصیت است که از نظر روحی بسیار حساس، رمانتیک، خلاق و مالیخولیایی است. آنها تمایل به درون گرایی دارند و به عواطف و دنیای فانتزی خود پناه می برند.

تستشو  

تیپ 4 انیاگرام : رمانتیک و فردگرا

انیاتایپ 4، نوعی شخصیت است که از نظر روحی بسیار حساس، رمانتیک، خلاق و مالیخولیایی است.

افراد دارای تیپ شخصیتی انیاتایپ 4 احساس می کنند منحصر به فرد و متفاوت از دیگران هستند و اغلب به دلیل این تفاوت ها دچار سوء تفاهم می شوند. علاوه بر این، آنها تمایل به درون گرایی دارند و به عواطف و دنیای فانتزی خود پناه می برند، که آنها را در اشکال مختلف هنری، از شعر، موسیقی یا هنرهای تجسمی به کار می برند.

اما در درون افراد این تیپ شخصیتی احساس ناقصی می کنند، دیگران را با خود مقایسه و به آنها حسادت می کنند و در نظر می گیرند که نسبت به اطرافیان خود دارای کاستی های متعددی هستند. دقیقاً همین ویژگی‌های شخصیتی انیاتیپ 4 است که آنها را وادار می‌کند تا در تلاش برای برجسته کردن ویژگی‌های خود باشند تا مانند بقیه نباشند و در نتیجه احساس بهتری نسبت به ناامنی‌های خود داشته باشند.

تیپ شخصیتی 4 انیاگرام

به طور کلی، نوع چهار افراد پیچیده و عاطفی را توصیف می کند که با شناخت بهتر خود، می توانند نگرش های خاصی را در جستجوی رفاه بیشتر تغییر دهند.

با استفاده از این تست خودشناسی که در تستشو تهیه گردیده است، هدف آن شخصیت شناسی از طریق تست انیاگرام است، ابزاری برای رشد شخصی که به شما امکان می دهد الگوهای خودکاری را که به صورت روزانه به منظور اصلاح آنها انجام می شود، درک کنید.

این سیستم شامل 9 انیتایپ است که هر کدام شخصیت خود را دارند و بسته به موقعیت فرد توانایی انتقال به سایر انیتایپ ها را دارند.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با تیپ 4 از انواع شخصیت های انیاگرام بپردازیم.

افراد مشهور با تیپ 4 انیاگرام

انیاتایپ 4 در یک نگاه

  • کسی که نیاز به توجه دارد
  • دراماتیک
  • خود محور
  • حسود
  • نامتعادل
  • خودآگاه
  • مالیخولیایی

ویژگی های کلی افراد رمانتیک و فردگرا -  تیپ 4 اناگرام

در زیر به توصیف برخی از ویژگی‌های افراد رمانتیک و فردگرا در تیپ 4 انیاگرام می‌پردازیم:

ویژگی های افراد تیپ 4 انیاگرام

  • احساساتی: افراد این تیپ به طور عمیق در ارتباط با احساسات خود هستند و ممکن است به شدت به تجربه‌های زندگیشان واکنش نشان دهند.
  • خلاق: این افراد معمولاً خلاق هستند و به طور طبیعی علاقه‌مند به هنر و ادبیات هستند.
  • احساس پذیر: این افراد توانایی بالایی در درک احساسات دیگران دارند و ممکن است به شدت با تجربه‌های دیگران همدردی کنند.
  • فردگرایی: برخی افراد این تیپ ممکن است به شدت به خودشان متمایل باشند و احساس کنند که متفاوت و خاص هستند.
  • عدم رضایتمندی: برخی افراد این تیپ ممکن است به طور مداوم احساس عدم رضایتمندی و نارضایتی داشته باشند و به دنبال یافتن چیزی متفاوت و خاص باشند.
  • انزواگرایی: برخی افراد این تیپ ممکن است به شدت به انزواگرایی متمایل باشند و برای پیشرفت شخصی خود، به تنهایی و زندگی در دنیای خودشان تمایل داشته باشند.
  • حساسیت: برخی افراد تیپ 4 انیاگرام به شدت حساس هستند و ممکن است به راحتی به احساسات دیگران و شرایط محیطی واکنش نشان دهند.
  • عمیق فکر کردن: افراد این تیپ معمولاً به شدت درگیر فکر کردن به مسایل مختلف هستند و به دنبال پیدا کردن معنی عمیق در زندگی‌شان هستند.
  • نیاز به خلقیات: افراد این تیپ معمولاً به دنبال خلقیات هستند و نیاز دارند در زندگی‌شان رنگ‌های زیادی را تجربه کنند. موسیقی، هنر، ادبیات و سایر اشکال خلقیاتی می‌شود. آنها برای احساس کردن بهتر و تجربه زندگی به صورت عمیق، به اینگونه اشکال خلقیاتی نیاز دارند

تست هوش هیجانی

بررسی شخصیت تیپ 4 اینیاگرام

آسیب او این است که با وجود اینکه اغلب به مغز خود نگاه می کند و معتقد است که مرکز جهان است، خود را نمی بیند.

برای جبران عقده حقارت خود را مجبور می کند تا تبدیل به فردی منحصر به فرد، خاص و متفاوت شود. هنگامی که خود را با دیگران مقایسه می کند، اغلب در نظر می گیرد که برای شاد بودن و داشتن یک زندگی متعادل، "چیزی" ندارد و در حسادت، غم و اندوه فرو می رود.

خودمحوری او باعث می شود که بیش از حد در مورد احساسات و عواطف درونش صحبت کند. با این حال، او اغلب از فراز و نشیب های عاطفی مکرر رنج می برد.

آسیب تولد

احساس حقارت.

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 4

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 4
  • حساسیت بیش از حد شما از شما یک فرد دوقطبی با فراز و نشیب های مداوم می سازد، گویی روی یک ترن هوایی عاطفی دائمی زندگی می کنید.
  • به دلیل شخصیت سرکش و نامناسبش، معمولاً او را «عجیب» یا حتی «گوسفند سیاه» خانواده می دانند. او احساس می کند سوء تفاهم شده است.
  • او بسیار خودمحور است و تمایل دارد دائماً در مورد مسائل مربوط به احساسات و دنیای درونش صحبت کند.
  • خود را با اطرافیانش مقایسه می کند و معمولاً به این نتیجه می رسد که از آنها پست تر است. معمولاً غمگین، مالیخولیایی یا افسرده است.
  • موقعیت های معمولی و عادی را دوست ندارد. همه چیز باید "خاص و متفاوت" باشد.

نازنین معتقد بود که او بر خلاف دوستانش هرگز خوشحال نخواهد شد. او همیشه دلیلی برای احساس غم و اندوه یا "ناقص" بودن شادی خود می یافت. او مانند "ستاره یک فیلم با پایان تراژدی" احساس می کرد که باعث دوزهای زیادی از "مالیخولیا شیرین" او شد.

تست MBTI

خاطرات دوران کودکی

او دوران کودکی خود را با نامرئی بودن در چشم والدینش مرتبط می داند. و حتی به یاد می‌آورد که یاد می‌گیرد برای جلب توجه دیگران باید صفات و ویژگی‌های خاصی را بروز دهد. بنابراین کم کم او این را درونی کرد که خوب نیست خیلی عملی یا خیلی خوشحال باشیم.

ترس ناخودآگاه

نداشتن هویت خاص و رایج یا مبتذل تلقی شدن. به همین دلیل است که او بسیار گوشه گیر و وابسته به عواطف، احساسات و خیالات خود در مورد آنچه می تواند باشد، می شود.

نگاه ذهنی و تحریف شده به جهان

در دنیا دیگران چیزی دارند که او کم دارد. از این رو از خود می پرسد: "چه بلایی سرم آمده است؟"

سهیل اعتراف می کند که گاهی اوقات حتی زمانی که توسط بهترین دوستانش محاصره شده بود احساس تنهایی می کرد. او فکر می کرد که هیچ کس نمی تواند درک کند که او در درون چه احساسی دارد، جایی که همه چیز "خیلی عمیق و شدید" بود.

نقص اصلی

حسادت، که باعث می شود شما احساس حقارت کنید و خود را با دیگران مقایسه کنید و به این نتیجه برسید که چیزی ضروری برای شاد بودن را از دست داده اید.

سایر احساسات غالب

غم و اندوه.

چگونه می خواهند توسط دیگران دیده شوند؟

به عنوان فردی خاص، متفاوت، منحصر به فرد، جالب و بسیار متفاوت از اکثریت قریب به اتفاق مردم.

ساناز با هنرمندان یا روشنفکرانی که دنیای درونی خلاق و هیجان انگیزی داشتند معاشرت می کرد. مردم «معمولی و عادی» اصلاً به او علاقه ای نداشتند، زیرا او آنها را بخشی از مجموعه فیلمی می دانست که زندگی اش تبدیل شده بود.

اختلال شخصیت

دوقطبی.

تمرکززدایی

در نهایت، پس از شناسایی کامل با ایگو و رنج بردن از عواقب انیتایپ خود، در نهایت به تمرکز زدایی و بروز ویژگی‌های منفی انیتایپ 2، مانند غرور، وابستگی، چاپلوسی یا باج‌گیری می‌پردازد.

ماهیت اصلی

با بازیابی تماس با هستی، او دوباره با کیفیت اساسی خود ارتباط برقرار می کند: آرامش، که از طریق آن بدون توجه به آنچه اتفاق می افتد، به شیوه ای پایدار و متعادل زندگی می کند.

یادگیری زندگی عالی

برای اینکه خود را آنگونه که واقعا هستید ببینید، از مجبور کردن خود برای منحصر به فرد بودن و خاص بودن خودداری کنید تا واقعاً همان چیزی باشید که هستید.

چالش روانی

اگر از نمایش و رنج کشیدن دست بردارم و متعادل زندگی کنم چگونه به من نگاه خواهند کرد؟

تمرین هایی که انیاتایپ 4 باید انجام دهد

تمرین هایی که انیاتایپ 4 باید انجام دهد

استعداد دیگران را تحسین کنید.

از ویژگی های مثبت دیگران لذت ببرید و خود را غنی کنید. آنها را تحسین کنید! شخصی که به او حسادت می‌کنید آینه‌ای است که به شما نشان می‌دهد چیزی در درون شما وجود دارد که باید آن را توسعه دهید. و از مقایسه خود دست بردارید: همه ما نقاط قوت و ضعفی داریم. خود را همانگونه که هستید بپذیرید، زیرا در درون خود پتانسیلی به اندازه خلاقیت و تخیل خود دارید.

از تحریف واقعیت دست بردارید.

احساسات غم انگیز و عاشقانه خود را رها کنید. هرچه بیشتر از طریق این نوع افکار دارای بار عاطفی از واقعیت فرار کنید، زندگی "با پاهایتان روی زمین" برای شما دشوارتر خواهد بود. اگرچه این یک پناهگاه زیبا است که در آن می توانید آنچه را که دوست دارید زندگی کنید، تجربه کنید، اما این توهمی است که به تدریج شما را می بلعد و انرژی لازم برای شروع پروژه های زندگی واقعی خود را جذب می کند. به یاد داشته باشید که فرار از واقعیت مشکل است نه راه حل. علاوه بر این، در دراز مدت پایدار نیست.

نظم و سازماندهی را تمرین کنید

روال های مثبت و سازنده را ایجاد کنید. الهام فقط زمانی ظاهر می شود که در حال کار هستید. یک سازماندهی کوچک می تواند به شما کمک کند خلاقیت بی نهایتی را که می توانید به جهان ارائه دهید، آزاد کنید.

تمرکز کردن

برای جدا شدن از نفس، برای شما راحت است که روی درخشان ترین ویژگی های نوع 1 تمرکز کنید و آنها را به کار ببندید، مانند صداقت، بینش، سازماندهی یا الهام.

حرفه ها و مشاغل مناسب تیپ 4 انیاگرام

مشاغل مناسب تیپ 4 انیاگرام

  1. هنرمندان
  2. درمانگران
  3. نویسندگان
  4. فیلمنامه نویسان
  5. طراحان
  6. تدوین گران
  7. بازیگران
  8. آهنگسازان
  9. نقاشان
  10. مجسمه سازان
  11. صنایع دستی
  12. هنردرمانی
  13. روانکاوی
  14. خودشناسی
  15. فلسفه
  16. سینما
  17. موسیقی
  18. تئاتر
  19. ادبیات

همچنین بخوانید:

تیپ 1 انیاگرام

تیپ 2 انیاگرام

تیپ 3 انیاگرام

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر