جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
رایج ترین سوالات مشاوره ازدواج

رایج ترین سوالات مشاوره ازدواج

آیا نیاز به مشاوره ازدواج دارید؟

"ما نیازی به مشاوره نداریم. ما فقط میخوایم این جنگ تموم شه."

"ما خیلی مشاوره رفتیم دیگه جواب نمیده."

"چرا همیشه طرف اونید؟"

جلب رضایت همسرتان هنگام مشاوره ازدواج اغلب سخت ترین بخش هر مشاوره ای است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بهترین نتیجه را از مشاوره بگیرید، آمادگی قبل از آن است. دانستن سوالاتی که هنگام مشاوره از شما میشود به شما در این امر کمک میکند. در تست شو به 18 تا از مهم ترین این سوالات میپردازیم.

تست شو  

 هنگامی که به دفتر مشاور می رسید، اغلب شاید آمادگی آن را نداشته باشید و برای همین هم هست که افراد در مواجهه با مشاورین ازدواج معمولا میترسند. به خصوص زمانی که تنش و احساسات شدیدی داشته باشید این موضوع خودش را بیشتر بروز میدهد. فراموشی و نگفتن موضوع اصلی از جمله مشکلاتی است که افراد در فرایند مشاوره با آن روبه رو هستند.

 

1. مشکلتان چیست؟

مشکلتان در ازدواجتان چیست

 

مسائلی که برای یکی از زوجین مهم است اغلب برای دیگری بی اهمیت به نظر می رسند. هنگامی که در یک رابطه هستید، جلسات مشاوره زوجین می تواند بر این تعارضات بالقوه تمرکز کند. از همسرتان بپرسید که به نظر او مسائل اصلی بین شما دو نفر چیست و برای اصلاح این وضعیت چه کاری می توان انجام داد.

برای مثال، همسرتان ممکن است فکر کند که شما زمان کافی را با هم نمی‌گذرانید، بنابراین شما باید دنبال راه حل هایی باشید که زمان بیشتری را همسر خود بگذرانید.

پس برای حل مشکل باید در مرحله اول بدانید آن مشکل چیست؟

 

2. چه مسائلی برای همسرتان اولویت دارند؟

دریابید که همسرتان چه مسائلی را مهمترین مسئله میداند. شما همچنین باید نظرات خود را در مورد آنچه که فکر می کنید مهم ترین مسائل هستند بیان کنید تا هر دوی شما بتوانید روی آنها با هم کار کنید.

 

3. آیا می خواهید طلاق بگیرید؟

آیا میخواهید طلاق بگیرید

 

اگر نگران این هستید که رابطه شما به نقطه بی بازگشتی رسیده است، یکی از واضح ترین سوالات مشاوره ازدواج این است که آیا باید با هم بمانید یا خیر. مگر اینکه هر دوی شما به طلاق پاسخ مثبت بدهید، بهتر است به عنوان راهی برای نجات ازدواجتان از طلاق، مشاوره را امتحان کنید. طلاق آسان یا کم هزینه نیست، بنابراین باید کاملاً مطمئن باشید که قبل از برداشتن آن گام، آماده تسلیم شدن هستید، زیرا پس از گرفتن آن تصمیم، برگشتن به حالت قبلی میتواند سخت باشد.

 

4. آیا این فقط یک مشکل است یا فقط در زمان دشواری هستیم؟

آیا واقعا ما مشکل داریم

 

همه روابط مراحل مختلفی را طی می کنند. بسته به اینکه در رابطه تان آن زمان چه می گذرد، ممکن است احساس کنید به ته خط رسیده اید. هنگام پرسیدن سوالات مشاوره ازدواج، مسائل خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا ازدواج شما واقعاً خراب شده یا فقط در مرحله دشواری از زندگی مشترکتان هستید.

 

5. قلباً چه احساسی راجع به رابطه تان دارید؟

ممکن است احساس کنید که مشکلات رابطه شما قابل حل است، در حالی که همسرتان احساس کند که برای نجات آن خیلی دیر شده است. اگر شریک زندگی تان را به مشاوره واداشته اید، به احتمال زیاد هنوز راه حلی برای کار کردن باقی مانده است.

میتوانید بخوانید: انواع عشق

 

6. چه چیزی در مورد شما همسرتان را آزار میدهد؟

چه چیزی از همسرتان آزارتان میدهد؟

 

در یک ازدواج، برخی چیزها در مورد شریک زندگی شما همیشه اعصاب شما را به هم می زند. این چیزها معمولاً باعث طلاق نمی شوند، اما چیزهای بزرگی مانند عدم اعتماد و صداقت می تواند صمیمیت را از بین ببرد. با پرسیدن این سوال مشاوره ازدواج می توانید متوجه شوید که همسرتان مایل است چه چیزهایی را در مورد شما تغییر دهد و می توانید روی آن مسائل کار کنید. فقط یادتان باشد قولی ندهید که از انجام آن برنمی آیید.

 

7. آیا همسرتان شما را دوست دارد؟

آیا همسرتان شما را دوست دارد؟

 

اینکه از همسرتان بپرسید که آیا شما را دوست دارد یکی از اساسی ترین سوالات مشاوره ازدواج است. غرق شدن در عشق رمانتیک آسان است، اما عشق در یک ازدواج واقعی عمیق تر است. اگر همسرتان هنوز احساسات عمیق و پایداری نسبت به شما دارد، پس ارزشش را دارد که به کار روی رابطه ادامه دهید.

مشکل از زمانی شروع می شود که اصلاً اهمیتی به پرسیدن این سوال نمی دهید.

 

8. آیا به من اعتماد داری؟

آیا همسرتان به شما اعتماد دارد

 

اعتماد یکی از مهمترین عوامل در هر رابطه است.

اگر همسرتان به سختی به شما اعتماد کند، برقراری ارتباط در هر سطحی برای شما دشوار خواهد بود. با توجه به روانشناسی امروز، صرف نظر از اینکه چقدر رابطه شما با شریک زندگیتان بی اعتماد شده است، اگر هر دو نفر مایل به بهبود در آن باشند، هرگز برای بازسازی این رابطه دیر نیست.

 

9. چگونه می توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید؟

چگونه اعتماد از دست را بر گردانید

 

یکی از عناصر کلیدی در جلب اعتماد، بخشش است. تشخیص دهید که آیا شریک زندگی شما یاد گرفته است به خاطر کارهایی که انجام داده اید در مورد شما منفی فکر نکند. یاد بگیرید در مورد نیازها و احساسات صحبت کنید و دلایل خود را برای کاری که انجام دادید به بیان کنید. درخواست بخشش کنید و توضیح دهید که چرا هرگز اشتباه خود را تکرار نخواهید کرد. به همسرتان فرصت دهید تا به شما بگوید برای به دست آوردن مجدد اعتماد چه کاری باید انجام دهید.

 

10. آیا از صمیمیتتان راضی هستید؟

آیا از صمیمیتتان راضی هستید؟

 

تقریباً همه زوج‌ها تغییر در مزاج رابطه را تجربه می‌کنند، اما مهم‌ترین سوال این است که شما در مورد آن چه احساسی دارید. اگر مزاج در زندگیتان مثل قبل نباشد و نتوانید مثل اوایل رابطه با هم ارتباط داشته باشید، شریک زندگی شما ممکن است دلسرد شود. سعی کنید راه هایی را برای احیای مجدد این رابطه پیدا کنید.

 

11. انتظارات شما از مشاوره چیست؟

از شریک زندگی خود بپرسید که از مشاوره ازدواج چه انتظاری دارد. اگر همسرتان با همان امیدی که شما برای نجات ازدواجتان دارید میخواهد مشاوره ازدواج را امتحان کنید، پس شانس خوبی وجود دارد که بتوانید مسائل را حل کنید.

 

12. از او بپرسید برای چه به مشاوره ازدواج نیاز دارد؟

از همسرتان بپرسید که برای چه با شما ازدواج کرد؟ اگر پاسخ ها حول محور عشق و تعهد باشد، این احتمال وجود دارد که بتوانید برای بازسازی رابطه با یکدیگر همکاری کنید. اگر پاسخ مربوط به با هم ماندن برای فرزندان بود، ممکن است لازم باشد رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

 

13. آیا مشکلی در گذشته دارید که امروز روی رابطه تان تاثیر گذاشته؟

آیا مشکلی از گذشته دارید؟

 

اگر تعارضات حل نشده ای وجود داشته باشد، شاید نتوانید به راحتی رو به جلو حرکت کنید. نه تنها گذشته در بحث‌های آینده مطرح می‌شود، بلکه اگر هنوز به خاطر کاری که انجام داده عصبانی هستید، کار را در رابطه برایتان سخت میکند. بررسی کنید که آیا مشکلات حل نشده ای وجود دارد و روی آنها کار کنید.

 

14. آیا هنوز با شما راحت ارتباط برقرار میکند؟

یکی از مهمترین جنبه های یک رابطه ارتباط است. اگر نتوانید راحت با یکدیگر صحبت کنید، هرگز نخواهید توانست از پس مشکلات آینده برآیید. راه های جدیدی برای بهبود ارتباط با یکدیگر بدون قضاوت یا عصبانی شدن پیدا کنید.

 

15. آیا آنقدر که باید به او ابراز علاقه میکنید؟

دریابید که آیا همسرتان احساس می کند که توسط شما مورد علاقه و پذیرش است یا خیر. خیلی این نکته مهم است که حتما از او حمایت عاطفی کنید.. اگر همسرتان احساس قدردانی نمی کند، باید برای یافتن راه هایی برای نشان دادن قدردانی خود از رابطه تلاش کنید.

 

16. آینده را چگونه می بینید؟

از همسرتان در مورد اینکه چگونه آینده را می بیند سوال کنید. آیا شما در آینده ی او هستید یا شریک زندگی شما بیشتر به امیدها و رویاهای جداگانه خود میپردازد؟ اگر هنوز هم در تصوراتش بخشی از آینده او هستید، همسرتان رابطه را کاملا رها نکرده است و هنوز امیدی هست.

 

17. آیا همه چیز را امتحان کرده ایم؟

چقدر برای احیای رابطه تلاش کردید

 

اگر به مشاوره ازدواج رسیده اید، به احتمال زیاد به تازگی شروع به کار روی رابطه خود کرده اید. یکی از مهم ترین سوالات مشاوره ازدواج که می توانید از همسرتان بپرسید این است که آیا ما همه چیز را امتحان کرده ایم؟ روی دلایلی که در وهله اول عاشق شده اید تمرکز کنید و درباره راه هایی که می توانید آن احساس را بازگردانید صحبت کنید.

 

18. آیا مایل به بهبود رابطه هستید؟

هر دوی شما باید به دنبال بهبودی در رابطه باشید تا آن را به نتیجه برسانید. یکی از مفیدترین سوالات مشاوره ازدواج که باید از همسرتان بپرسید این است که آیا او حاضر است تمام تلاش خود را برای بهتر کردن اوضاع انجام دهد، به شرطی که شما آماده انجام همین کار باشید.

میتوانید بخوانید: افسردگی بعد از ازدواج

 

کارهایی که برای موفقیت در مشاوره ازدواج باید انجام دهید

برای موفقیت در ازدواج چه باید کرد؟

 

مهمترین بخش مشاوره شما این است که واقعا صادقانه به همه این سوالات مشاوره پاسخ دهید.

مواقعی پیش می آید که افراد برای مشاوره حاضر می شوند و تنها کاری که واقعاً می خواهند انجام دهند تنبیه همسرشان است. آنها علاقه ای به حل و فصل چیزی ندارند. آنها به دنبال مشاور هستند تا همیشه طرف آنها را بگیرد. یک مشاور عالی طرفداری نمی کند، اما بی طرف خواهد ماند.

هنگامی که نزد مشاورین ازدواج رفتید، باید هم راحت باشید هم راحت صحبت کنید. این تنها راهی است که می توانید از تمام روند مشاوره بیشترین بهره را ببرید. همسرتان قرار زمانی آنچه واقعا در دلش هست را بروز میدهد که شما نیز این کار را کرده باشید.

همچنین، اگر با همسر خود راحت هستید، خیلی میتواند خوب باشد که این سوالات را زودتر از موعد به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، آنها نیز مانند شما می توانند بدانند که چه می خواهند بگویند.

نکته آخر: بسیار مراقب باشید که برای هر سوال سخنرانی نکنید. این یک تمرین نیست؛ مشاوره است شما باید در لحظه صحبت کنید تا احساسات شما واقعی و صادقانه باشد. 

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر