z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
درونگرا ترین تیپ شخصیتی

درونگرا ترین تیپ شخصیتی

آشنایی با درونگرا ترین تایپ شخصیتی MBTI به همراه توضیح ویژگی های و خصوصیات رفتاری آن ها | معرفی تیپ ها از درون گراترین به برونگراترین!

تستشو  

درونگرا ترین تیپ شخصیتی کدام است؟ برونگراترین تایپ درونگرا کدام تیپ شخصیتی است؟! امروز با ما همراه باشید تا به بررسی کامل ویژگی های درونگراترین تایپ های شخصیتی بپردازیم. همچنین لیست درونگراترین تیپ ها را به ترتیب از بالا به پایین خدمتتان ارائه می کنیم.

درونگرا ترین تیپ شخصیتی

INTP

برنده درونگرا ترین تیپ شخصیتی به INTPها می رسد. این متفکران تحلیلی اغلب اندیشمندانی عمیق هستند و ترجیح می دهند مسائل پیچیده را به طور مستقل بررسی کنند. INTP ها دیدگاه منحصر به فردی نسبت به جهان دارند و می توانند بینش های ارزشمندی را در مورد موقعیت های خاص دیگران ارائه دهند.

هنگامی که INTP ها سعی می کنند با دیگران ارتباط برقرار کنند، ممکن است حس شوخ طبعی آن ها از نظر شما کمی خشک بنظر بیاید. آن ها اغلب عاشق فناوری و علم هستند، بنابراین گم شدن در یک مفهوم یا پروژه جدید تقریباً ماهیت دوم آن ها محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز جای تعجب نیست که بسیاری از خلاق ترین ذهن های جهان را INTPها دارند. ماری کوری و بیل گیتس نمونه های موفقی از تیپ شخصیتی INTP به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی بیلی ایلیش

INTJ

INTJ ها دومین تیپ شخصیتی درونگرا هستند. این متفکران اغلب بسیار پر تحرک و هدف گرا هستند و اشتیاق عمیقی برای یادگیری چیزهای جدید دارند. INTJ ها توانایی بی نظیری در تجزیه و تحلیل مفاهیم پیچیده و توسعه برنامه های بلند مدت بر اساس نظریات خود دارند. اگر چه ممکن است ظاهراً جزو شخصیت ترین افراد به شمار نیایند، اما آن ها به دلیل مهارت های حل مسئله و اخلاق کاری فوق العاده خود می توانند کمک های قابل توجهی به هر سازمانی داشته باشند.

INTJ ها متفکرانی تیزبین، مستقل و استراتژیک هستند که می توانند راه حل های نوآورانه ای ارائه دهند که شاید دیگران حتی به ذهن‌شان نیز خطور نکرده باشد. از INTJ های معروف می توان به ایلان ماسک و استیون هاوکینگ اشاره کرد.

INFP

INFP ها افراد درون نگر و خلاقی هستند که از کشف ایده های مختلف لذت می برند. این تایپ حساس به دلیل ماهیت ساکت‌تر و درون‌گراترشان اغلب احساس می‌کنند که مورد سوء تفاهم قرار می‌گیرند. INFP ها اغلب در خیال پردازی های خود گم شده و دنیاهای کاملا جدیدی را در ذهن خود تجربه می کنند؛ که البته این موضوع می تواند منبع الهام خوبی برای آنها باشد. INFP ها معمولاً در انتقال افکار خود از طریق فعالیت های خلاقانه مانند نوشتن یا هنر مشکلی ندارند. آن ها معمولاً افرادی بسیار دلسوز و با حس اخلاقی قوی هستند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر تصمیمات زندگی آن ها دارد. INFP ها می توانند حلال مشکلات سخت و رویاپردازانی الهام بخش باشند که می توانند تغییرات مثبتی در جوامع خود ایجاد کنند. پرنسس دایانا و کیانو ریوز از جمله معروف ترین INFP ها هستند.

درون گرا ترین تایپ شخصیتی

بیشتر بخوانید: تست تفاهم زن و شوهر

ISFP

در جایگاه چهارم درونگرا ترین تایپ mbti، ISFPها قرار می گیرند. این روح‌های حساس اغلب درون‌نگر و خلاق هستند. ISFP ها دوست دارند در لحظه زندگی کنند و هنگام برداشتن چیزها همانطور که می آیند بدون اینکه فشار زیادی به خودشان وارد کنند لذت می برند. آنها قدردانی شدیدی از طبیعت، حیوانات و هنر دارند که به آنها اجازه می دهد تا به طرز باورنکردنی با احساسات خود هماهنگ باشند. ISFP ها عمیقاً برای آزادی و استقلال خود ارزش قائل هستند، بنابراین تعهد به برنامه ها یا پروژه های بلندمدت برای آنها دشوار است. حتی اگر در نگاه اول خجالتی به نظر برسند، ISFP ها جذابیت منحصر به فردی دارند که به آنها اجازه می دهد با دیگران ارتباط واقعی برقرار کنند. از ISFP های مشهور می توان به بریتنی اسپیرز و پرینس اشاره کرد.

ISTJ

شماره پنج لیست ISTJ ها قرار دارند. این افراد در رویکرد خود هنگام حل مسئله بسیار تحلیل گر هستند و ترجیح می دهند با واقعیت های عینی به جای ایده های انتزاعی کار خود را پیش ببرند. ISTJ ها از تنها کار کردن خود بسیار بذت می برند و اغلب ترجیح می دهند از کانون توجه دور بمانند. آنها وظایف خود را جدی می گیرند و تلاش می کنند تا قابل اعتماد، مسئولیت پذیر و سازگار با کار خود باشند. از آن جایی ISTJ ها به سازماندهی موارد مختلف علاقه دارند، می توانند مدیران موثری برای خود و سازمان های مختلف باشند. اگر چه ممکن است آنها درون‌گراترین افراد نباشند، اما ISTJ‌ها افرادی بسیار وفادار و دلسوز هستند که تمام تلاش خود را برای کمک به دیگران انجام می‌دهند. از ISTJ های معروف و موفق می توان به جف بزوس و جرج واشنگتن اشاره کرد.

لیست تایپ های شخصیتی درونگرا

بیشتر بخوانید: تست نیازهای گلاسر

ISTP

ISTPها یکی از برونگراترین افراد درونگرا هستند(همینقدر جذاب و چالش برانگیز!). آن ها لزوماً علاقه ای به حضور در کنار مردم ندارند، اما دوست دارند محیط اطراف خود را کشف کنند و رویکردی عملی برای حل چالش های خود در زندگی در پیش بگیرند. ISTP ها از سرهم بندی اشیاء و ماشین های مختلف لذت می برند و آنها را تعمیر کننده ها و عیب یاب های عالی می دانند. آن ها در کشف راه های جدید برای انجام کارها و پیش بردن مرزهای خود دریغ نمی کنند. ISTPها بسیار مستقل هستند و از داشتن آزادی برای پیگیری منافع خود بدون دخالت دیگران لذت می برند. این طبیعت بی خیال و گاهی سرکش آن هاست که این تایپ شخصیتی را نسبت به سایر افراد درونگرا، برونگراتر می کند. از ISTP های معروف می توان به کوبی برایانت افسانه ای و کورتنی کارداشیان اشاره کرد.

دیگر تایپ های درونگرا کدامند؟

تا به اینجا با یکدیگر 6 تا از درونگرا ترین تایپ شخصیتی بررسی کردیم. حال 10 تایپ باقیمانده را به صورت لیست در اختیارتان قرار می دهیم:

  1. INFJ
  2. ISFJ
  3. ENTP
  4. ENFP
  5. ESTJ
  6. ENTJ
  7. ENFJ
  8. ESFJ
  9. ESFP
  10. ESTP

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی درونگراترین تیپ شخصیتی mbti پرداختیم. خصویات و ویژگی های 6 تایپ اصلی را بررسی کردیم و در ادامه به ترتیب 16 تیپ mbti را بررسی کردیم. حال شما عزیزان نیز می توانید با استفاده از تست mbti و تست انیاگرام تستشو گام مهمی در راستای رشد شخصی خود بردارید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر


سرور

1402/07/18

پیشنهاد میکنم

بچه تر که بودم فکر میکردم درونگرا بودن یه مشکله :) هرچی گذشت فهمیدم چیز خوبیه...

پاسخ

تست شو

1402/07/18

پیشنهاد میکنم

بچه تر که بودم فکر میکردم درونگرا بودن یه مشکله :) هرچی گذشت فهمیدم چیز خوبیه...

پاسخ