z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
فرآیند استخدام با استفاده از تست دیسک

فرآیند استخدام با استفاده از تست دیسک

یک ارزیابی رفتاری است که به درک رفتارها و اولویت های افراد از طریق پاسخ دادن به یک سری سوالات کلی کمک می کند.

تست‌شو  

استخدام و تشکیل تیم های موفق سازمانی با تست دیسک

آیا از غرایز خود پیروی کنید؟ آیا نتایج قبلی را مشاهده کرده اید؟ تصمیمات استخدام نباید تصادفی به نظر برسند یا صرفاً بر اساس یک مصاحبه مجهول و ساختگی باشد.

تصور کنید بتوانید افرادی را استخدام کنید تا تیمی را با شخصیت ها و رفتارهای مختلف که مکمل یکدیگر هستند تشکیل دهند. هر یک از اعضا بر روی نقاط قوت خود بنا می کردند و بقیه اعضای تیم محدودیت های خود را جبران می کردند. با تست شخصیت DISC که در تست‌شو به صورت آنلاین ارائه شده است، این امکان وجود دارد.

آیا تست DISC شخصیت یا رفتار را ارزیابی می کند؟

آیا تست DISC شخصیت یا رفتار را ارزیابی می کند؟

اول از همه، باید توجه داشت که تست دیسک، که در یک محیط حرفه ای استفاده می شود و معیاری برای شخصیت شما نیست، بلکه ارزیابی رفتار شما است.

آزمون دهید: آزمون هوش هیجانی

تفاوت شخصیت و رفتار چیست؟

شخصیت به ویژگی های شخصیتی شخص به طور کلی اشاره دارد.

رفتار به نحوه عمل یا واکنش فرد در یک موقعیت خاص اشاره دارد.

به طور خلاصه، شخصیت ما با آنچه که هستیم و رفتار ما با آنچه انجام می دهیم مطابقت دارد.

اکنون که می دانیم تست دیسک معیاری برای رفتار است، برای اطلاع از نحوه استفاده از این آزمون و بهترین روش استفاده از آن در مصاحبه شغلی یا ارزیابی در محل کار به این مقاله را که توسط تیم فنی تست‌شو تهیه گردیده است مطالعه نمایید.

تست دیسک چیست؟

تست دیسک چیست؟

آزمون DISC یک ارزیابی رفتاری است که به درک رفتارها و اولویت های افراد از طریق پاسخ دادن به یک سری سوالات کلی کمک می کند.

DISC مخفف عبارت Dominant، Influent، Stable و Compliant است. نتایج در نموداری که در تفسیر آن ارائه می گردد که این چهار رفتار را فهرست می کند.

تست DISC در سال 1928 توسط ویلیام مولتون مارستون اختراع شد که آن را در کتاب خود احساسات افراد عادی توسعه داد.

او توضیح می دهد که هر فرد بر اساس چهار نوع رفتار: تسلط، تحریک (نفوذ)، تسلیم (ثبات) و تبعیت، احساسات و واکنش های خود را بیان می کند.

دکتر توماس هندریکسون سپس این نظریه را برای ایجاد آزمون PPA (یا تجزیه و تحلیل مشخصات شخصی) مناسب برای محل کار، در اواخر دهه 1950 و اوایل دهه 1960 تکامل داد.

اگرچه نام اختصاری DISC تنها از اواسط قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفته است، اما اصول این مدل مبتنی بر چهار سبک رفتاری چندین هزاره قدمت دارد. تصور می شود که بقراط بود که اولین بار این مفهوم را در حدود سال 400 قبل از میلاد شناسایی کرد. جی سی در نظریه چهار طنز خود.

تیپ های شخصیتی تست دیسک

تیپ های شخصیتی تست دیسک

احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه انواع انگیزه در تست دیسک را می شود تفسیر کرد؟!

تست شخصیت شناسی دیسک با وزن دادن به چهار رفتار ذکر شده در بالا (تسلط گرا، متقاعد کننده، با ثبات، یا وظیفه شناس) و به وسیله تجزیه و تحلیل روابط آنها، شخصیت پاسخ دهنده را تفسیر می کند.

تسلط گرا: افرادی که بسیاری از ویژگی‌های مرتبط با تسلط را دارند، اغلب متفکران بزرگ هستند، دوست دارند چالش‌ها را بپذیرند، گاهی اوقات می‌توانند در سخنان خود صریح و رُک گو باشند و به طور کلی مستقیماً سر اصل مطلب می روند. آنها عاشق عمل بوده و علیه شک و تردیدها شواهد و مدارک درست می کنند.

متقاعدکننده: فردی که ویژگی هایش به شدت با نفوذ مرتبط است، دوست دارد اطرافیان خود را متقاعد کند و تحت تأثیر قرار دهد. او تمایل دارد مشتاق و خوش بین باشد. او از همکاری با دیگران لذت می برد و از کنار رانده شدن یا نادیده گرفته شدن متنفر است. این افراد تأثیرگذار، اجتماعی، پویا و بردبار است.

با ثبات: این سبک رفتار فردی را توصیف می کند که برای همکاری، صداقت و قابلیت اطمینان ارزش قائل است. طبیعت آرامی دارد، او با کمال میل کمک خود را ارائه می دهد و دوست ندارد عجله کند. او تمایل دارد که شیرین و سازگار، معتدل و بردبار باشد.

وظیفه شناس: در نهایت، یک فرد سازگار (یا با وجدان) بر کیفیت و دقت، تخصص و شایستگی تاکید می کند. او از جزئیات و استقلال قدردانی کرده و به طور عینی استدلال می کند در حالی که از اشتباه کردن می ترسد. او فردی منطقی، رازدار، تحلیل گر، معتدل و شکاک است.

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تیپ های شخصیتی تست دیسک مقاله زیر را مطالعه نمایید:

تست DISC چگونه می تواند به شما کمک کند؟

آزمون DISC یک ابزار غیر قضاوتی است که استخدام‌کنندگان برای شناسایی تفاوت‌ها در رفتار نامزدهای خود و استنتاج نقاط قوت و محدودیت‌های آنها در محل کار استفاده می‌کنند.

به عنوان بخشی از آزمون دیسک، داوطلبان باید صادقانه به یک سری سؤالات کوتاه پاسخ دهند که منجر به گزارش دقیق شخصیت و رفتار آنها می شود. این تست یک ابزار ارزشمند برای ارزیابی نقاط قوت و محدودیت های یک نامزد است.

همچنین می‌تواند به عنوان معیاری برای کارمندان آینده از طریق کمک به رشد و درک بهتر نحوه تعامل آنها با سایر تیپ‌های شخصیتی در تیمشان باشد.

تست DISC زبان مشترکی را ارائه می دهد که افراد می توانند از آن برای ایجاد و حفظ روابط استفاده کنند. این نمایه می تواند به افراد کمک کند تا خود را بهتر بشناسند و درک کنند که در موقعیت های خاص چگونه واکنش نشان می دهند و این عوامل چگونه بر روابط آنها با مشتریان و سایر اعضای تیم تأثیر می گذارد.

تست DISC چگونه می تواند به کارمندان کمک کند؟

تست DISC چگونه می تواند به کارمندان کمک کند؟

تقویت خودشناسی آنها

  • چه چیزی آنها را تحریک می کند؟
  • چه چیزی آنها را ناامید می کند؟
  • در صورت درگیری چه واکنشی نشان می دهند؟

آزمون دهید: تست استعدادیابی

بهبود بخشیدن روابط کاری

  • چه روش های ارتباطی برای هر فرد بهتر است؟
  • چه روش های ارتباطی دیگری برای اعضای تیم موثرتر است؟

موفقیت تیم

محیطی مناسب برای کار گروهی ایجاد کنید و بازخورد سازنده را تشویق کنید.

بهبود فروش

افرادی که خود را بهتر می شناسند و رفتار دیگران را می دانند، بهتر می توانند انواع مختلف رفتار مشتری را شناسایی کرده و به آنها پاسخ مناسب دهند.

مدیر بهتری شوید

نقاط قوت و اولویت های هر یک از اعضای تیم خود را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه از آنها نهایت استفاده را ببرید.

تجزیه و تحلیل مشخصات شخصی (PPA) توماس

ارزیابی رفتاری توماس (PPA) یک آزمون آنلاین دیسک است که بر اساس مدل DISC است که به کارفرمایان در هنگام استخدام اعتماد به نفس بالاتری می دهد.

این تست اطلاعات دقیقی را در مورد نحوه رفتار یک کارمند بالقوه در محل کار و واکنش به موقعیت های خاص یا عوامل استرس زا ارائه می دهد.

کارفرمایان می توانند عواملی را که بر تیم آنها تأثیر می گذارد و همچنین بهترین راه برای حمایت از آنها را بهتر درک کنند تا در محل کار احساس رضایت و اطمینان کنند.

بنابراین گردش مالی می تواند تا حد زیادی بهبود یابد، همانطور که کارایی و بهره وری نیز می تواند بهبود یابد. تجزیه و تحلیل PPA همچنین می تواند به کارکنان کمک کند تا خود و نحوه واکنش آنها به موقعیت های تعارض یا محرک ها یا عوامل استرس زا را بهتر درک کنند.

تحلیل و تفسیر تست بین المللی DISC توماس چگونه کار می کند؟

تحلیل و تفسیر تست بین المللی DISC توماس چگونه کار می کند؟

هنگام استفاده از آزمون آنلاین DISC توماس، از پاسخ دهندگان خواسته می شود که دو صفت از چهار صفت را انتخاب کنند، یکی که بیشتر با آنها مطابقت دارد و دیگری که کمترین تناسب را با آنها دارد.

این ارزیابی شامل 48 سوال است از 4 گزینه است. نتایج پاسخ یک فرد معین با یکدیگر و نه با گروه کنترل آنها مقایسه می شوند.

از آنجایی که هر کسی بهترین متخصص خود در نظر گرفته می شود، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد.

تست DISC به سادگی اولویت ها و سبک های رفتاری را اندازه گیری می کند. برخی از سبک های شخصیتی ممکن است برای موقعیت های خاص مناسب تر باشند.

همه چیز سیاه یا سفید نیست: گاهی اوقات تعیین اینکه کدام پیشنهاد را انتخاب کنید دشوار است. باید به این فکر کنید که چه چیزی شما را به بهترین شکل نشان می دهد.

اکنون به برخی از سوالات متداول پاسخ خواهیم داد تا به شما ایده بهتری در مورد اینکه چگونه ارزیابی های DISC می تواند استخدام شما را بهبود بخشد، ارائه می دهیم.

سوالات متداول

آیا تست DISC قابل اعتماد است؟

بله، تست DISC چگونگی واکنش افراد به مشکلات خاص، سرعت معین کار، رویه‌های خاص و افراد دیگر را ارزیابی می‌کند. این تست برای پیش بینی توانایی شرکت کننده در پاسخ به یک مشکل یا تعامل با افراد دیگر طراحی نشده است، بلکه صرفاً نحوه برخورد آنها با آن شرایط طراحی شده است. گفته می شود، فرآیند DISC بسیار قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، به این معنی که شرکت کنندگان نتایج به دست آمده را بسیار مرتبط می دانند.

آیا امکان شکست در ارزیابی دیسک وجود دارد؟

پاسخ منفی است. کارفرما یا ارزیاب بالقوه شما احتمالاً از روش دیسک برای ارزیابی نحوه قرار گرفتن شما در یک تیم، تناسب شما برای موقعیت پیشنهادی یا بهترین راه برای برقراری ارتباط با شما استفاده می کند. بنابراین تنها راه شکست این است که دروغ بگویید و از طریق پاسخ های خود رفتاری را پیشنهاد کنید که معمولاً آن را نمی پذیرید. حتی در این صورت، برخی از ویژگی های رفتاری شما البته قابل ارزیابی هستند. به عنوان مثال، کارفرمایی که به دنبال فروشنده است ممکن است به دنبال فرد مسلط تر باشد (که نشان دهنده شخصیتی مصمم، پرانرژی و جاه طلب است). در فناوری، پروفایل‌های سازگار، که به شخصی دقیق، منطقی، سیستماتیک و دقیق اشاره می‌کنند، ممکن است بیشتر مورد توجه قرار گیرند. با پاسخ صادقانه به تست DISC است که نقاط قوت واقعی خود را نشان خواهید داد. فرآیند DISC باید به مطلوب ترین وضعیت برای داوطلب و کارفرما منجر شود.

آیا تست دیسک بهترین آزمون برای پیش بینی موفقیت شغلی است؟

در زمینه استخدام برای یک موقعیت مدیریتی یا ارتقاء، آزمون شخصیت‌شناسی دیسک ممکن است مرتبط تر باشد. این یک شاخص در شخصیت در محل کار است که به شما امکان می دهد پتانسیل مدیریتی یک فرد را از طریق ویژگی های شخصیتی او تشخیص دهید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر