جشنواره جشنواره

تست رفتارشناسی دیسک (DISC)

48 سوال

20 دقیقه

تفسیر دارد

رایگان

برای خرید گروهی این تست اینجا کلیک کنید

4/66 (5)

میانگین امتیاز این تست

از نظر 76 کاربر

شاخص‌‌های ارزیابی این تست :

اشتراک گذاری با دیگران :

فهرست مطالب

آخرین بروزرسانی محتوا: مهر 1402

تست رفتارشناسی دیسک تستشو یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین ابزارها برای ارزیابی و شناخت ویژگی‌های شخصیتی فرد است. این تست براساس چهار عامل اصلی شامل

  1. جهت‌گیری رفتاری (Dominance)
  2. تاثیرپذیری (Influence)
  3. پایان‌ناپذیری (Steadiness)
  4. دقت‌گرایی (Conscientiousness)

ساختار‌دهی شده است. این تست به شکل پرسشنامه‌ای طراحی شده است که افراد را به پاسخ‌دهی به سوالات مختلف درباره نحوه رفتار و واکنش‌هایشان در موقعیت‌های مختلف ترغیب می‌کند.

براساس پاسخ‌های داده شده، ارزیابان و متخصصان می‌توانند به تحلیل و بررسی ویژگی‌های شخصیتی، رفتاری و عملکردی فرد بپردازند. تست دیسک به عنوان یک ابزار موثر در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره شغلی، تیم‌سازی، رهبری و توسعه شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کمک تحلیل نتایج آن، افراد و سازمان‌ها می‌توانند بهترین راهبردها و راهکارهای متناسب با ویژگی‌های شخصیتی فرد را تعیین کنند.

تست رفتارشناسی دیسک DISC چیست ؟

تست رفتار شناسی دیسک DISC در گروه تست خودشناسی قرار میگیرد. اگر به دنبال راه هایی هستید که بفهمید چگونه می توانید از رفتار و شخصیت کارمند و نامزدهای استخدامی بیشترین بهره برداری را داشته باشید، یک راه قابل اعتماد برای رسیدن به این هدف وجود دارد. تست رفتارشناسی دیسک، شما را در مورد رفتار نامزد های استخدامی و کارکنان آگاه می کند و از نظر اطلاعات، نتایجی بسیار دقیقی ارائه می دهد.

یک نکته ای که قبل از اینکه به جزئیات تفسیر تست رفتارشناسی دیسک DISC بپردازیم: اگر بخواهید از آزمون دیسک برای تجزیه و تحلیل نحوه رفتار نامزدهای استخدامی خود در یک نقش خاص استفاده کنید، تجزیه و تحلیل را در آنجا متوقف کنید، باید در مورد تصمیم گیری استخدام خود بیشتر فکر کنید. اگرچه آزمون رفتار شناسی دیسک دقیق است، اما با توجه به محدود کردن اطلاعاتی که در مورد استعدادها و شخصیت داوطلبان خود جمع‌ آوری می‌کنید، تنها به یک آزمون توصیه نمی‌شود. توصیه می کنیم به آزمون های تست کلیفتون و تست انیاگرام هم نگاهی داشته باشید. اما شما از استفاده از تست رفتارشناسی دیسک به طرق مختلف سود خواهید برد.

آزمون Disc چگونه ایجاد شد؟

اگر با آزمون رفتارشناسی دیسک DISC آشنایی ندارید، این پست را با توضیح اینکه آزمون رفتار شناسی دیسک DISC چیست آغاز کرده ایم. پرسنل منابع انسانی یک شرکت، از رفتارشناسی دیسک DISC برای درک بیشتر در مورد رفتار نامزدهای استخدامی در محیط کاری استفاده می کنند. هر حرف در کلمه "DISC" مخفف یکی از چهار طبقه بندی انواع رفتارهای خاص است.

تست DISC مطابق با مدل‌رفتاری ایجاد شده توسط ویلیام مارستون William Moulton Marston روانشناس و متخصص رفتاری که نمونه اولیه دروغ سنج را نیز توسعه داد، ایجاد شد. نظریه دیسک DISC بیشتر در کتاب مارستون در مورد احساسات افراد عادی و نرمال توضیح داده شد، و سپس ارزیابی رفتاری توسط والتر ورنون کلارک، روانشناس صنعتی، که می خواست نامزدها را برای نقش های خاص بررسی کند، توسعه یافت.

خود آزمون بینش عمیق تری در مورد نحوه همکاری و ارتباط نامزد های جدید با اعضای تیم فعلی ارائه می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه رفتار های نامزد ها منجر به اعمال و بهره وری آنها در محل کار می شود.

چرا تست DISC در طول فرآیند استخدام مهم است؟

علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد رفتار نامزدهای شما، تست های DISC به دو دلیل دیگر در طول فرآیند استخدام شما مهم هستند:

1-کشف می کنید که چگونه رفتار نامزدهای استخدامی با ارزش های شرکت همسو است.

نوع رفتار نامزدهای شما چقدر با ارزش‌ های شرکت شما هم خوانی دارد؟ نتایج تست مدل رفتاری دیسک DISC به شما در یافتن این موضوع کمک می کند. این آزمون به طور دقیق نشان می دهد که کدام نوع رفتار برای نامزدهای استخدامی مناسب تر است، و سپس می توانید آن را با ارزش های شرکت خود مقایسه کنید.

عوامل دیگری نیز هنگام تصمیم گیری نهایی برای استخدام شما مهم هستند، اما برای بررسی عمیق تر اینکه چگونه نامزدهای شما احتمالاً با فرهنگ شرکت شما مطابقت دارند، از آزمون رفتارشناسی دیسک DISC استفاده کنید. برای مشاهده نحوه خواندن نتایج، به جزئیات بیشتری در مورد پروفایل شخصیت دیسک پرداخته ایم.

2- بهترین راه های مدیریت کارکنان جدید خود را می آموزید.

از نظر نحوه مدیریت استخدام جدید با نتایج تست مدل رفتاری DISC برنامه ریزی از قبل ساده تر خواهد بود. هنگامی که در مورد نوع شخصیت نامزدهای خود، در میان عوامل دیگر مانند مهارت های آنها، اطلاعات بیشتری کسب کردید، می توانید در آینده به سبک مدیریت خود مسلط تر باشید.

اگر کاندیدای شما به راهنمایی یا ساختار بیشتری در رویکرد به کار خود نیاز داشته باشد یا به طور مستقل بهتر کار کند، با استفاده از تست دیسک رایگان تستشو خواهید فهمید که چگونه رفتار آنها باید مدیریت شود.

چرا تست دیسک در طول فرآیند استخدام مهم است؟

توصیه می کنیم در شروع فرآیند استخدام از تست شخصیت شناسی دیسک DISC استفاده کنید. در این مرحله از آنجایی که شما به تازگی نامزدهای خود را می شناسید، با استفاده از آزمون رفتارشناسی دیسک DISC در ابتدای فرآیند، زمان لازم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها را کاهش می دهید.

تست‌ DISC رایگان تست شو نه تنها در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، بلکه به برنامه‌ریزی شما از راه‌های مختلف کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد سوالات مصاحبه هستید، می توانید از نتایج آزمون رفتارشناسی دیسک DISC برای تنظیم سوالات بعدی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های رفتاری داوطلبان استفاده کنید.

نحوه استفاده از تست رفتارشناسی دیسک DISC به روشی بی طرفانه

هنگامی که از آزمون رایگان DISC تستشو استفاده می کنید، تعصبات ناخودآگاه در استخدام که گاهی اوقات می تواند بر تصمیم شما تأثیر میگذارد را کنار میگذارید، بنابراین استفاده از آزمون رفتارشناسی دیسک در فرآیند استخدام ضروری است. برای جلوگیری از سوگیری هایی که می تواند روند استخدام شما را مختل کند، از آزمون رفتارشناسی دیسک DISC در کنار سایر آزمون ها استفاده کنید و با داوطلبان خود مصاحبه کنید.

از تست دیسک با گزارش کامل سایت تستشو می توان برای بهبود فرآیند مصاحبه استفاده کرد و استفاده از آزمون رفتارشناسی دیسک DISC برای اطلاع رسانی فرآیند مصاحبه توصیه می شود. این به این دلیل است که هرچه بیشتر در مورد استعدادهای نامزدهای خود بدانید، برای استخدام آن ها آگاهی بیشتری دارید. به عنوان مثال، اگر در حال استخدام یک مدیر رسانه اجتماعی هستید. ممکن است بخواهید از تست رفتارشناسی دیسک DISC برای درک بیشتر در مورد سبک مدیریت و رفتار آنها استفاده کنید، اما تکیه تنها به این تست ایده آل نیست.

شما می خواهید بدانید که آن ها چقدر در مورد سئو می دانند، چقدر در نوشتن کپی وب سایت مهارت دارند و آیا می دانند که چگونه کپی رایت در سئو می تواند منجر به افزایش رتبه صفحه شود یا باعث کاهش رتبه شود. هر یک از این مهارت ها باید قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد کاندیدها به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و سپس باید نامزدهای خود را به مصاحبه دعوت کنید تا اطلاعات خود را در مورد آن ها افزایش دهید.

تفسیر نتایج آزمون رفتارشناسی دیسک DISC داوطلبان

تفسیر نتایج آزمون رفتارشناسی دیسک DISC نامزدهای شما در زمینه تصمیم گیری شما برای استخدام مهم است. اگر می خواهید نتایج را به طور دقیق درک کنید،  به خاطر داشته باشید که داوطلبان را می توان به چهار نوع رفتار اصلی برای این آزمون خاص طبقه بندی کرد.

تسلط (Dominance)

افرادی که سطح "D" بالایی دارند برونگرا و وظیفه گرا هستند. آنها تمایل دارند مستقیم، قاطع، محرک و خواستار باشند. آنها معمولاً اعتماد به نفس بالایی دارند، خودانگیخته هستند و به راحتی ریسک می کنند. آنها دوست دارند روی تصاویر بزرگ تمرکز کنند و نه جزئیات. افرادی که "D" بالایی دارند اغلب در موقعیت های رهبری خوش میدرخشند.

سمت سایه High D چیست؟

هنگامی که ویژگی غالب بیش از حد در فرد توسعه یافته باشد یا زمانی که افراد با درجه D بالا دچار استرس می شوند، می توانند بی حوصله شوند، ممکن است تصمیم بگیرند یا اقداماتی را بدون مشورت و سرخود انجام دهند و به جای متقاعد کردن، از قدرت خود استفاده میکنند تا آنچه را که میخواهند بدست بیاورند.

تاثیرگذاری (Influencing)

افرادی که از “i” بالایی برخوردارند، برونگرا و مردم گرا هستند. آنها تمایل دارند الهام بخش، تأثیرپذیر، تعاملی، تأثیرگذار و درگیر باشند معمولا متحرک و بَشاش هستند و دوست دارند دیگران را درگیر گفتگو کنند. رهبرانی که "i" بالایی دارند به دیگران انرژی می‌دهند و معمولاً به دلیل مهارت‌ها و جذابیت‌های اجتماعی محبوب هستند.

سمت سایه High I چیست؟

وقتی خصیصه تأثیرگذاری بیش از حد توسعه یافته باشد، یا زمانی که افراد با سطح بالای i استرس دارند، ممکن است با تمرکز بیش از حد بر روی افراد و نادیده گرفتن جزئیات و وظایف، به هم ریخته شوند. آنها تمایل به ترس از طرد شدن در جامعه دارند، به همین دلیل میل شدیدی برای دوست داشتن دیگران دارند و به فشار ها با حملات کلامی پاسخ می دهند.

ثبات (Steadiness)

افرادی که دارای "S" بالایی هستند، درون گرا و محتاط هستند. آنها تمایل دارند حمایت کننده، پایدار، شیرین و خجالتی باشند. آنها معمولاً افرادی آرام، راحت و جمع طلب هستند. آنها حمایت، همکاری و حفظ ثبات را دوست دارند. وقتی افرادی که دارای "S" بالا هستند در موقعیت های رهبری قرار می گیرند، سخت کار می کنند تا هماهنگی و تعادل را تضمین کنند.

سمت سایه High S چیست؟

هنگامی که خصیصه ثبات بیش از حد توسعه یافته باشد، یا زمانی که افراد با S بالا دچار استرس می شوند، اغلب از تعارض برای حفظ روابط اجتناب می کنند. آنها اغلب آخرین کسانی هستند که صحبت می کنند یا جلب توجه می کنند، بنابراین به راحتی می توان آنها را نادیده گرفت. آنها ممکن است با عدم تصمیم گیری و سازگاری بیش از حد محدود شوند. آنها از تغییر، از دست دادن ثبات و توهین به دیگران میترسند.

وظیفه شناسی (Conscientiousness)

افرادی که درجه C بالایی دارند درون گرا و محتاط تر و وظیفه مدار هستند. آنها حسابگر، شایسته، متفکر و محتاط و معمولاً تحلیلی، جزئیات محور و هدفمند هستند. آنها برای دقت ارزش قائل هستند و طبیعتی کنجکاو دارند و اغلب با پرسیدن سؤالات بسیار انتقادی به نظر می رسند. رهبرانی که C بالایی دارند انتظار دارند همه از استانداردهای خود پیروی کنند و مطمئن شوند که همه چیز همانطور که باید کار می کند.

سمت سایه High C چیست؟

هنگامی که ویژگی وظیفه شناسی بیش از حد توسعه یافته شود، یا زمانی که افراد با درجه C بالا دچار استرس می شوند، می توانند طفره بروند و با تغییر موضوع از تعارض اجتناب کنند. آنها فشار زیاد را دوست ندارند و احتمالاً به دلیل عدم اطمینان و سردرگمی با سرعت کمتری به آن پاسخ می دهند. آنها را می توان با تحلیل بیش از حد، منزوی کردن خود و ترس از انتقاد محدود کرد.

اما، از آنجایی که نامزدهای شما باید خود را با پاسخ به 48 عبارت ارزیابی کنند. رتبه بندی آنها از "بسیار نادرست" تا "بسیار دقیق"، این احتمال وجود دارد که نامزدهای شما در ترکیبی از این انواع رفتاری مختلف قرار بگیرند. این بستگی به پاسخ هایی دارد که داوطلبان شما در پاسخ به سؤالات آزمون رفتارشناسی DISC ارائه می دهند.

مزایای استفاده از تست رفتارشناسی دیسک DISC

استفاده از آزمون دیسک DISC به دلایل زیادی سودمند است. برخی از مزایایی که با استفاده از تست شخصیت شناسی دیسک در فرآیند استخدام خود به دست خواهید آورد عبارتند از:
  • نکاتی که به شما کمک می کند تا به طور موثر با تیپ شخصیتی نامزد استخدامی ارتباط برقرار کنید.
  • سوالات احتمالی که ممکن است بخواهید در مرحله مصاحبه از آنها استفاده کنید.
  • بینش در مورد ویژگی های رفتاری نامزدهای خود و چالش های اصلی آنها
  • تفسیر تست دیسک DISC برای یافتن اینکه چگونه رفتارهای نامزدهای شما احتمالاً با تیم شما و سازمان شما هماهنگ است ایده آل است. حتی جهت دوره های آموزشی بالقوه ای که ممکن است برای نامزدهای شما نیز لازم باشد، ایده آل است.

در مورد آزمون شخصیت شناسی دیسک و رفتار داوطلبان خود با TestGorilla اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگرچه یافتن اطلاعات بیشتر در مورد رفتار نامزدهای استخدامی خود می تواند چالش برانگیز باشد، تحلیل تست دیسک یکی از راه های رسیدن به این هدف در مدت زمان محدودی است که دارید، به خصوص اگر می خواهید زمان خود را برای استخدام کوتاه نگه دارید. این نکته ضروری را در نظر داشته باشید: از سایر آزمون های مهارت های سخت و نرم استفاده کنید تا درک کاملی از داوطلبان خود داشته باشید.

با پشتیبان‌گیری از اطلاعاتی که در مورد نامزدهای خود با نتایج آزمون‌های مهارتی و مصاحبه دارید، مطمئن شوید که بهترین تصمیمات استخدامی را می‌گیرید. همین امروز تست رفتارشناسی دیسک DISC در تست شو را امتحان کنید تا مجموعه گسترده ای از آزمون های مهارت را کشف کنید تا تصمیم گیری برای استخدام شما ساده تر شود.

تست رفتارشناسی دیسک چگونه به کارفرمایان کمک میکند؟

تست رفتارشناسی دیسک باعث بهبود کار تیمی میشود. این تست خودشناسی می تواند به تیم ها کمک کند تا با یکدیگر بهتر کار کنند، زیرا آنها ارتباط موثرتری برقرار می کنند و تعارض را کاهش می دهند. به عنوان مثال، اگر یک تیم دارای یک D قوی باشد، آن شخص میتواند به خوبی فعالیت های کلی تیم را هدایت کند، ولی در عین حال با شخصیت های I رابطه خوبی ندارند. با این حال در تست دیسک هر کسی ترکیبی از ویژگی های است.

دیگر فواید تست رفتار شناسی دیسک:

افزایش خودآگاهی و درک از ترجیحات خود در ارتباط با استخدامیان تازه کار
شناختن نحوه پاسخ شما به تعارضات مختلف
شناختن عواملی که باعث بالابردن انگیزه میشود
پیدا کردن عوامل استرس زای محیط اطراف خود
شناختن نحوه ی برخورد شما در مواجهه با مسئله
کشف این که چگونه تصمیم می گیرید

سوالات متداول

تست دیسک چیست؟

تست دیسک یک روش سنجش رفتار و شخصیت افراد است که شاخص هایی مانند باثباتی، متقاعدکنندگی ، تسلط گرایی و وظیفه شناسی را بررسی می کند.

تست دیسک شامل چند سوال است؟

این تست شامل 48 سوال است که حدودا 10 الی 20 دقیقه زمان برای پاسخ دهی تمامی سوالات نیاز دارد.

چرا تست دیسک با گزارش کامل رایگان انجام دهیم؟

تست دیسک پیش بینی رفتار افراد و درک بهتر نحوه ارتباط آنها را ممکن می سازد و همچنین درک بهتر یکدیگر و ارتباطات و در نتیجه همکاری بهتر را در یک تیم ترویج می کند.

4 رنگ معروف روش دیسک کدامند؟

مدل رفتاری دیسک از کار دکتر ویلیام مولتون مارستون می آید. مارستون یک زبان جهانی را توصیف می کند، زبان رفتاری که می توان آن را از طریق 4 رنگ (قرمز، آبی، سبز، زرد) مشاهده و شناسایی کرد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تست رفتارشناسی دیسک (DISC) را انجام دهید تا به نیاز‌های اساسی خود پی ببرید تا بهتر بتوانید رفتارهای خود را کنترل کنید.

لینک کوتاه
تست رفتارشناسی دیسک (DISC) | تست شو
رایگان

تست رفتارشناسی دیسک (DISC)

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر


ثقفقثفثق

1402/12/26

پیشنهاد میکنم

اتندمنتد

پاسخ

بهار

1402/12/26

پیشنهاد میکنم

خوب بود ممنونم

پاسخ

محسن سیف اله زاده

1402/12/21

پیشنهاد میکنم

خیلی عالی بود حتما دیشنهاد خواهم کرد

پاسخ

محمد کیانی راد

1402/12/21

پیشنهاد میکنم

جالب بود

پاسخ

سحر معینی

1402/12/20

پیشنهاد میکنم

❤️❤️❤️

پاسخ

لیلا بایرام زاده

1402/12/17

پیشنهاد میکنم

خوب

پاسخ

لیلا بایرام زاده

1402/12/17

پیشنهاد میکنم

خوب

پاسخ