پشتیبانی تست‌شو

تست افسردگی گلدبرگ

18 سوال

5 دقیقه

تفسیر دارد

35,000 تومان

برای خرید گروهی این تست اینجا کلیک کنید

شاخص‌‌های ارزیابی این تست :

اشتراک گذاری با دیگران :

تست افسردگی گلدبرگ چیست ؟

تست افسردگی گلدبرگ

تست افسردگی گلدبرگ یک تست معتبر برای سنجش میزان افسردگی شما است اما قبل از پرداختن به بررسی تست افسردگی گلدبرگ، بهتر است در ابتدا با مفهوم افسردگی آشنا شویم. اصطلاح افسردگی اغلب برای بیان اندوه عمیق به کار می رود. این بیماری با ناامیدی، بدبینی و بی انگیزگی نسبت به زندگی ظاهر می شود. این عارضه روانی هم زمینه ارثی دارد و هم عوامل محیطی در ایجاد آن موثرند. مکانیسم ایجاد آن به طور کامل روشن نشده است، اما احتمالاً به افزایش یا کاهش مواد شیمیایی خاصی به نام (انتقال دهنده های عصبی) در سیستم اعصاب و به طور خاص در مغز مربوط می شود. افسردگی توانایی فرد را در عملکرد، تفکر و احساس تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی اغلب توسط احساس عدم کنترل وقایع و پیامدهای مهم در زندگی شخص، به وجود می آید و سوگیری خود فرد نیز در آن نقش مهمی ایفا می کند.

تست افسردگی گلدبرگ تست شو به دلیل بازنگری و آپدیت توسط معتبرترین روانشناسان خارجی و ایرانی، کامل ترین تست افسردگی گلدبرگ می باشد.

سنجش تست افسردگی گلدبرگ

سنجش تست افسردگی گلدبرگ

افسردگی اختلالی است که در تمام دوران وجود داشته و در متون تاریخی مطالب بسیاری درباره آن آمده است. افسردگی که شایع ترین اختلال روانی محسوب می شود دارای علائمی است که عبارت اند از: کاهش خلق، اختلال در تغذیه و خواب، لذت نبردن از فعالیت هایی که قبلاً لذت بخش بوده اند، احساس غمگینی و افکار خودکشی. به دلیل اینکه این اختلال هزینه های مادی و روان شناختی بسیاری برای جامعه و فرد مبتلا در پی دارد، سنجش و درمان آن همواره در اولویت اول متخصصان سلامت روان بوده است. ابزارهای بسیار معروفی همانند تست افسردگی بک برای سنجش افسردگی وجود دارند اما تست افسردگی گلدبرگ برای غربالگری سریع این اختلال بسیار کارآمد است.

تست افسردگی گلدبرگ توسط دکتر ایوان گلدبرگ تهیه شد و دارای 18 ماده است. نمره گذاری آن به صورت پاسخ 6 گزینه ای است و هر چه نمره فرد در آن زیاد باشد نشانگر افسردگی بیشتر اوست. در دستورالعمل تست افسردگی گلدبرگ از فرد خواسته می شود که با در نظر گرفتن شرایط خود در دو هفته اخیر، به سوالات پاسخ دهد.

در حالی که هر از گاهی همه احساس غمگینی می کنند، برخی از افراد از افسردگی رنج می برند. افسردگی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان توسط یک متخصص سلامت روان دارد. تست افسردگی گلدبرگ یکی از بهترین تست ها برای افرادی است که می خواهند علائم خود را به تنهایی ارزیابی کنند. این آزمون توسط ایوان گلدبرگ روانپزشک نیویورکی در سال 1993 ساخته شد و حاوی سوالات مختلفی است که به ارزیابی وضعیت روانی شما کمک می کند. اگر می خواهید به این سوال پاسخ دهید که "آیا من افسرده هستم؟"

علائم افسردگی چیست؟

علائم افسردگی چیست؟

قبل از انجام آزمون، ممکن است بخواهید بدانید که آیا علائم افسردگی را نشان می دهید یا خیر. برخی افراد وقتی صحبت از غم و افسردگی می شود گیج می شوند. در حالی که می توانند شبیه هم باشند، افسردگی شدیدتر از غم و اندوه است. علائم رایج افسردگی شامل مشکل در تمرکز، خستگی و احساس گناه است. همچنین ممکن است احساس ناامیدی، تحریک پذیری یا بی قراری کنید یا نسبت به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید، بی علاقه باشید. بی خوابی یکی دیگر از علائم احتمالی است یا حتی خواب زیاد. علاوه بر این، برخی افراد در هنگام افسردگی بیش از حد غذا می خورند در حالی که برخی دیگر از خوردن دست می کشند. همانطور که می بینید، افسردگی یک بیماری افراطی است. اگر از خلق و خوی شدید یا رفتارهای شدید رنج می برید، ممکن است افسرده باشید، به این معنی که آزمون افسردگی گلدبرگ انتخاب خوبی برای شماست.

انواع افسردگی از دیدگاه آزمون اختلال افسردگی گلدبرگ

انواع افسردگی | تستشو

افسردگی در همه جای دنیا رایج است. نتایج کلی آزمون اختلال افسردگی گلدبرگ تخمین میزند که تقریباً 7٪ از بزرگسالان آمریکایی، هر ساله دچار افسردگی میشوند. بیش از 16 درصد از بزرگسالان ایالات متحده، حدودا 1 تا 6 بار در طول زندگی خود افسردگی را تجربه می کنند.

روانشناسان حوزه اختلال‌های افسردگی، انواع افسردگی را بر اساس علائم و علل نامگذاری کرده‌اند این اختلال‌ها اغلب هیچ دلیل واضحی ندارند. در برخی افراد، بدون هیچ دلیل روشنی، می توانند بسیار طولانی تر از دیگران بمانند.

انواع افسردگی عبارت‌اند از:

اختلال افسردگی اساسی (MDD): افسردگی اساسی (افسردگی بالینی) دارای علائم شدیدی است که بیش از دو هفته طول می کشد. این علائم معمولا در زندگی روزمره تداخل ایجاد می کند.

افسردگی دوقطبی: افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دوره های متناوب خلق و خوی ضعیف و دوره های بسیار پر انرژی (مانیک) دارند. در طول دوره، افراد ممکن است علائم افسردگی مانند احساس غمگینی یا ناامیدی یا کمبود انرژی داشته باشند.

افسردگی پری ناتال و پس از زایمان: "پری ناتال" به معنای حوالی تولد است. بسیاری از زنان به این نوع افسردگی پس از زایمان دچار میشوند. افسردگی پری ناتال می تواند در دوران بارداری و تا یک سال پس از زایمان رخ دهد. این اختلال باعث اندوه، استرس و اضطراب جزئی میشود.

اختلال افسردگی مداوم (PDD) :PDD همچنین به عنوان دیستیمیا هم شناخته می شود. علائم PDD کمتر از افسردگی اساسی است. اما افراد علائم PDD را برای دو سال یا بیشتر تجربه می کنند.

اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD): (PMDD) شکل شدید اختلال پیش از قاعدگی (PMS) است. این بیماری در روزها یا هفته های منتهی به دوره قاعدگی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

افسردگی روانی: افراد مبتلا به افسردگی روان پریشی دارای علائم افسردگی شدید و هذیان یا توهم هستند. هذیان اعتقاد به چیزهایی است که مبتنی بر واقعیت نیستند، در حالی که توهم شامل دیدن، شنیدن یا احساس لمس چیزهایی است که در واقع وجود ندارند.

اختلال عاطفی فصلی (SAD): افسردگی فصلی یا اختلال عاطفی فصلی معمولاً در اواخر پاییز و اوایل زمستان شروع می شود. اغلب در بهار و تابستان از بین می رود.

مطلب مرتبط تست‌شو

از نظر پرسشنامه گلدبرگ، افسردگی چه علائمی دارد؟

از نظر پرسشنامه گلدبرگ، افسردگی چه علائمی دارد؟

افسردگی می تواند بر احساسات، ذهن و بدن شما تأثیر بگذارد. علائم افسردگی عبارتند از:

علت افسردگی از دیدگاه پرسشنامه گلدبرگ

علت افسردگی | تستشو

از نظر پرسشنامه گلدبرگ عوامل مختلفی می توانند باعث افسردگی شوند:

شیمی مغز: ناهنجاری در سطوح شیمیایی مغز ممکن است منجر به افسردگی شود.

ژنتیک: اگر یکی از بستگان شما مبتلا به افسردگی است، ممکن است شما هم در معرض افسردگی قرار بگیرید.

رویدادهای زندگی: استرس، مرگ یکی از عزیزان، حوادث ناراحت کننده (تروما)، انزوا و عدم حمایت می تواند باعث افسردگی شود.

شرایط پزشکی: درد و بیماری های جسمی مداوم می تواند باعث افسردگی شود. افراد دارای افسردگی معمولا دچار بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری پارکینسون هستند.

دارو: در برخی از داروها افسردگی را یک عارضه جانبی دارند. داروهای تفریحی و الکل نیز می توانند باعث افسردگی یا بدتر شدن آن شوند.

شخصیت: افرادی که به راحتی تحت فشار قرار می گیرند یا در کنار آمدن با آن مشکل دارند، ممکن است مستعد افسردگی باشند.

پرسشنامه گلدبرگ چگونه میتواند افسردگی را تشخیص دهد؟

تشخیص افسردگی با پرسشنامه گلدبرگ | تستشو

برای تعیین اینکه آیا افسردگی بالینی دارید یا خیر، پرسشنامه گلدبرگ از شما سؤالاتی می پرسد. می توانید با تکمیل تست افسردگی گلدبرگ و همچنین تست میزان رضایت از خود، اگر دچار اختلال افسردگی هستید از آن آگاه شوید.

نوع پاسخ دهی به آزمون افسردگی گلدبرگ

وقتی در آزمون شرکت می کنید، بر اساس احساسی که در دو هفته گذشته داشته اید، به سؤالات پاسخ دهید. ممکن است متوجه شوید که از یک موقعیت ناراحت شده اید و افسرده نشده اید. این به شما امکان می دهد موقعیت و احساسات فعلی خود را بررسی کنید. با این حال، اگر شما افسرده هستید، باید به دنبال درمان باشید.

این تست جای تشخیص یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی حرفه ای را نمی گیرد. اگر علائم افسردگی دارید، یک قرار ملاقات با یک ارائه دهنده تنظیم کنید. همچنین اگر افکار یا تمایل به خودکشی دارید، فورا با 115 تماس بگیرید. افسردگی یک وضعیت جدی است. اگر مطمئن نیستید که افسردگی دارید، این تست افسردگی تستشو را انجام دهید تا با احساسات خود بیشتر آشنا شوید. سپس، می توانید قدم بعدی را در جستجوی درمان بردارید.

  • احساس بسیار غمگین، ناامیدی یا نگرانی.
  • لذت نبردن از چیزهایی که قبلاً به شما شادی می داد.
  • به راحتی عصبانی یا ناامید شدن.
  • اشتهای عصبی یا از بین رفتن اشتها.
  • تغییرات در میزان خواب.
  • داشتن مشکل در تمرکز یا به خاطر سپردن چیزها.
  • بروز مشکلات فیزیکی مانند سردرد، معده درد یا اختلال عملکرد جنسی.
  • به صدمه زدن یا کشتن خود فکر می‌کنید.

مطلب پبشنهادی تستشو

سوالات متداول

تست افسردگی گلدبرگ چیست؟

تست افسردگی گلدبرگ یک ابزار سنجش معتبر برای تشخیص و اندازه‌گیری سطح افسردگی فرد است.افسردگی، اندوه عمیق و بدبینی با ناامیدی است که توسط عوامل ژنتیکی و محیطی ایجاد می‌شود.

تست افسردگی گلدبرگ شامل چند سوال است و چقدر زمان بر است؟

این تست شامل 18 سوال است و حدودا 5 دقیقه زمان برای انجام آن لازم است.

انواع افسردگی در تست گلدبرگ بررسی می شود چیست؟

اختلال افسردگی اساسی (MDD)، افسردگی دوقطبی، افسردگی پری ناتال و پس از زایمان، اختلال افسردگی مداوم (PDD)، اختلال نارسایی پیش از قاعدگی (PMDD) و افسردگی روانی است.

نمرات تست افسردگی گلدبرگ چگونه محاسبه می گردد؟

نمره کل PHQ-9 از 0 تا 27 متغیر است (نمرات 5-9 به عنوان افسردگی خفیف، 10-14 به عنوان افسردگی متوسط، 15-19 به عنوان افسردگی متوسط شدید، ≥ 20 به عنوان افسردگی شدید طبقه بندی می شود)

به شما پیشنهاد می‌کنیم تست افسردگی گلدبرگ را انجام دهید تا به نیاز‌های اساسی خود پی ببرید تا بهتر بتوانید رفتارهای خود را کنترل کنید.

لینک کوتاه
تست افسردگی گلدبرگ | تست شو

تست افسردگی گلدبرگ

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر