پشتیبانی تست‌شو
ویژگی های شخصیتی تیپ 2 انیاگرام

ویژگی های شخصیتی تیپ 2 انیاگرام

افراد تیپ 2 انیاگرام که به عنوان یاری رسان و مهرطلب شناخته می‌شوند، افراد بسیار مهربان، خوش‌رو، دلسوز و با احساس مسئولیت هستند و به دنبال کمک به دیگران هستند.

تستشو  

5

افراد تیپ 2 انیاگرام که به عنوان یاری رسان شناخته می‌شوند، دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. به طور کلی، این افراد بسیار مهربان، خوش‌رو، دلسوز و با احساس مسئولیت هستند و به دنبال کمک به دیگران هستند.

این افراد به دیگران با مهربانی و دلسوزی روی می‌آورند و سعی می‌کنند که با توجه به نیازهای دیگران، به آن‌ها کمک کنند و اغلب دوستانه و صمیمی با دیگران برخورد می‌کنند و تمایل دارند به دیگران کمک کنند و از آن‌ها پشتیبانی کنند.

تیپ 2 انیاگرام

آنها دارای احساس قوی مسئولیت هستند و تمایل دارند که به دیگران کمک کنند و آن‌ها را حمایت کنند و به دیگران با توجه به شرایطشان همدلی می‌کنند و احساس همراهی و همدردی با آن‌ها دارند.

آنها دارای تحمل بالایی نسبت به درد و رنج هستند و اغلب به دیگران کمک می‌کنند تا با مشکلاتشان روبرو شوند.

آنها افرادی هستند که به دنبال عشق ورزیدن هستند. از این رو، خود را فراموش می کنند و خود را وقف کمک به دیگران می کنند. یادگیری او شامل تبدیل غرور خود به فروتنی و توجه به نیازهای خود است.

در ادامه به جزییات ویژگی های شخصیتی افراد تیپ دو اناگرام (Enneagram) می پردازیم.

در صورتی که قصد دارید تیپ شخصیتی خود را در آزمون انیاگرام ارزیابی نمایید، می توانید تست انیاگرام ما را در وب سایت تستشو که همراه با تفسیر کامل می باشد خریداری نموده و قدم در راه رشد و پیشرفت فردی و شخصیتی خود بگذارید.

خواندن مطلب مشابه

افراد مشهور با تیپ 2 انیاگرام

انیاتایپ 2 در یک نگاه

  • با نفس شناسایی شده است
  • کسی که به عشق نیاز دارد
  • مغرور، ناجی، وابسته، متفکر، باج گیر و مداخله گرث

ویژگی های افراد مهرطلب و یاری رسان - تیپ 2 اناگرام

ویژگی های تیپ 2 انیاگرام

افراد مهرطلب و یاری رسان به عنوان یکی از اعضای تیپ شخصیتی ۲ انیاگرام شناخته می‌شوند. این افراد به دنبال کسب تأیید، قبولی و عشق از طرف دیگران هستند و به شدت به رابطه با دیگران علاقه‌مندند. از دیدگاه آن‌ها، روابط قوی با دیگران می‌تواند باعث شادی و رضایت شخصی شان شود.

عموماً اهل کمک به دیگران هستند و با توجه به نیازهای دیگران، به کمک رسانی می‌پردازند. آن‌ها در روابطشان با دیگران، از ابراز علاقه و دوستی، صمیمیت و گفتگوی باز بین فردی استقبال می‌کنند و در کل، سعی در ایجاد و حفظ روابط سالم و صمیمی با دیگران دارند.

در کارها و فعالیت‌هایشان معمولاً به دنبال این هستند که دیگران را راضی و خوشحال کنند و با این کار، تأیید و تقدیر دیگران را برای خود به ارمغان آورند. در برخی موارد، این افراد می‌توانند به یک نوع خود فراموشی کامل از نیازهای واقعی خود دچار شوند و تمرکز خود را به طرف دیگران معطوف کنند.

از نظر مشکلاتی که ممکن است برای افراد مهرطلبو یاری رسان به وجود آید، می‌توان به افزایش وابستگی به دیگران، تنش‌های درونی و ترس از رد شدن اشاره کرد. برای حل این مشکلات، این افراد باید به خود مراقبت کنند و به نیازهای واقعی خود نیز توجه داشته باشند. در کل، آنها می‌توانند با تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و به کمک گرفتن از روش‌هایی مانند روانشناسی مثبت و طرح ریزی برای رسیدن به اهداف شخصی خود، می‌توانند به حل مشکلاتی که برای خودشان امکان دارد به وجود بیاید، کمک کنند.

مطلب پیشنهادی:

تست هوش هیجانی

ویژگی های مثبت تیپ دو انیاگرام

  • مهربان
  • روابط عمیق و معنادار
  • دلسوز
  • متعهد
  • آماده‌ی همکاری
  • مهارت‌های اجتماعی بالا

از ویژگی‌های مثبت افراد تیپ دوم می‌توان به دوستانه بودن، خوش‌رویی، دلسوزی و احترام به دیگران، مهربانی، صداقت، همدلی و توجه به نیازهای دیگران اشاره کرد. همچنین، این افراد عموماً خلاق و دارای قدرت خلاقیت و خوش‌سلیقگی هستند.

ویژگی های منفی تیپ دو اینیاگرام

  • وابستگی زیاد
  • نیاز به تایید دیگران
  • خود فراموشی
  • اضطراب زیاد

در مقابل، از ویژگی‌های منفی این افراد می‌توان به ناکارآمدی در مدیریت خود، وابستگی زیاد به دیگران، بی‌اعتمادی به خود، تمایل به از دست دادن شخصیت و تلاش برای شکل گیری هویت از طریق نیازهای دیگران اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی تستشو

تست MBTI

خصوصیات کلی تیپ دو اینیاگرام

افرادی که در تیپ 2 انیاگرام قرار دارند، به عنوان "یاری رسان" شناخته می‌شوند. آنها می‌توانند با توجه به نیازهای واقعی خود و بهره‌گیری از مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی، در کارهای خود موفقیت بیشتری داشته باشند و روابطی سالم و صمیمی با دیگران برقرار کنند.

ویژگی های شخصیتی مهمی که بیشترین تاثیر را در شخصیت این افراد دارند عبارتند از:

اهمیت دادن به روابط

افراد تیپ 2 اینیاگرام به روابطشان با دیگران بسیار اهمیت می‌دهند و با تلاش در ارتباط با دیگران بهتر می‌شوند.

مهربانی و دلسوزی

خصوصیات کلی تیپ دو اینیاگرام

افرادی که دارای تیپ 2 شخصیتی اناگرام هستند با داشتن این ویژگی، معمولاً به خوبی از تمام افراد محیط خود مراقبت می‌کنند و سعی می‌کنند به دیگران در مواقع نیاز کمک کنند.

توانایی همدردی

این افراد بسیار توانایی همدردی با دیگران را دارند و در مواقعی که دیگران در معرض مشکلاتی هستند، سعی می‌کنند به آنها کمک کنند.

احساسات پایدار

احساسات افراد تیپ شماره دو انیاگرام این است که معمولاً به خوبی می‌توانند احساسات خود را کنترل نموده و همچنین به دیگران نیز کمک کرده تا بتوانند احساسات خود را به خوبی کنترل کنند.

نیاز به تأیید

این افراد نیاز شدیدی برای تأیید گرفتن از دیگران دارند و در صورتی که تأییدیه دیگران را دریافت نکنند، احساس نارضایتی و ناکامی می‌کنند.

تمایل به فراموش کردن خود

انیاتایپ 2

متاسفانه انیاتایپ های 2 در مواقعی که به دیگران کمک می‌کنند، اغلب به فراموش کردن نیازهای خود می‌پردازند و به دلیل همین امر، ممکن است نیازهای خود را به صورت نادیده گرفته و به سوی افراد دیگر با اولویت بالاتر بروند. به همین دلیل، این افراد باید از خود مراقبت کنند و به نیازهای خود نیز توجه کنند.

احساس گناه و تردید

یاری رسانها ممکن است به دلیل تمایلشان به کمک به دیگران، در مواقعی که نتوانستند کمک کنند یا به نظرشان کمک کافی ارائه نداده‌اند، احساس گناه و تردید کنند.

نیاز به شنیده شدن

آنها نیاز شدیدی برای شنیده شدن دارند و در مواقعی که دیگران نسبت به آنها به گوش نمی‌گیرند، احساس نارضایتی می‌کنند.

تمایل به تعادل در روابط

این تیپ شخصیتی تمایل دارند روابطشان با دیگران در تعادل باشد و همچنین در صورت نیاز، به تعهد و اخلاص در روابط خود تلاش می‌کنند.

ترس از رد شدن

آنها ممکن است به دلیل نیاز شدید به تأیید دیگران، از رد شدن و نپذیرفته شدن ترس داشته باشند.

تمایل به قربانی شدن

تمایل به قربانی شدن

انیاتاپ های دو به دلیل تمایلشان به کمک به دیگران، ممکن است به قربانی شدن در روابطشان تمایل داشته باشند و در برخی موارد، به نفع دیگران به خود زیان برسانند.

به طور کلی این تیپ شخصیتی انیاگرام به دلیل تمایلشان به کمک به دیگران، معمولاً به خوبی در روابط خود عمل می‌کنند اما باید مراقب باشند خود و به نیازهای خود نیز توجه نمایند.

همچنین، باید به تعادل میان نیازهای خود و نیازهای دیگران دست یابند و از قربانی شدن در روابطشان پرهیز کنند. بهترین راه برای رسیدن به این تعادل، آگاهی از نیازهای خود و تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی است. همچنین، به یاد داشته باشید که تمایل به کمک به دیگران باید با احترام به خود و به مرزهای شخصی خود همراه باشد تا به تعادل در روابط و رضایت شخصی برسید.

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 2

  • داشتن نیازها و ابراز آنها را یک عمل خودخواهانه می داند.
  • او معتقد است که اگر "آدم خوبی" باشد، دیگران او را دوست خواهند داشت و از این طریق می تواند احساس خوشبختی کند.
  • سرکوب کردن نیازها و احساسات خود در مقابل نیازهای دیگران که عمیقا باعث  نارضایتی و در نهایت پرخاشگری آنها می شود.
  • در ازای کمک به دیگران از آنها انتظار دریافت عشق و محبت دارند.
  • گاهی نقش قربانی را بازی می کند و از نظر عاطفی دیگران را برای دریافت عشقی که محیطش ابراز نمی کند باج می گیرد.

یکی از افراد تیپ 2 انیاگرام به خاطر می‌آورد که برای نزدیک‌ترین دوستان و خانواده‌اش که اغلب با آن‌ها تماس می‌گرفت تا وضعیت آنها را جویا شود، تلاش می‌کرد. اگر به افرادی که فکر می کرد به او نیاز دارند اهمیت نمی داد، احساس «خودخواهی» می کرد. و "غیرقابل تصور" بود که او مراسم عروسی، مهمانی ها، مراسم ختم و دیگر رویدادهای خانوادگی را از دست بدهد. او هرگز تنها نبود زیرا همیشه کسی را برای کمک پیدا می کرد.

ارزیابی و شناخت شخصیت های تیپ 2 اینیاگرام

عیب او این است که خودش را دوست ندارد. فکر میکند که دوست داشتن خودش یک عمل خودخواهانه است. و اینکه مهم این است که انسان خوبی باشد و همیشه نیازهای دیگران را در اولویت قرار میدهد. او معتقد است که هر چه بیشتر به مردم کمک کند، او را بیشتر دوست خواهند داشت. و اینکه هر چه بیشتر شما را دوست داشته باشند، شادتر خواهید بود. اما در این فرآیند خود و نیازهایش را فراموش می کند، وابسته می شود و نمی تواند تنها باشد. به دلیل غرور و تکبر، خود را بهتر از دیگران می داند که چه نیازهایی دارند و معمولاً نصیحت می کند و بعداً کارهایی را که برای مردم انجام داده به آنها یادآور می شود.

آسیب تولد

احساس عدم لیاقت عشق.

خاطرات دوران کودکی

او دوران کودکی خود را با نیازهای پدر و مادر و خواهر و برادرش بر نیازهای خودش مرتبط می داند. و حتی یادش می‌آید که محبت، دلسوزس و عشق جوایزی است که با مهربانی و سخاوت به دیگران به دست می‌آید. بنابراین، کم کم او این موضع را از نظر درونی پذیرفت که مراقبت از خود یک عمل خودخواهانه است که برای "آدم های خوب" مناسب نیست.

پیامی که این افراد در کودکی دریافت کردند این است که باید تلاش کنند تا دوستشان داشته باشد، زیرا فکر می کنند افراد شخصی را که فایده ای برایشان ندارد دوست ندارند و تفکر ذهنی آنها این است که از هر دست بدی از همان دست می گیری. بنابراین، بر اساس این باور، آنها افرادی مهربان و دلسوز هستند که می دانند چگونه دیگران را راضی کنند. آنها از توانایی کمک کردن لذت می برند، با این حال می ترسند محبت دیگران را از دست بدهند و تنها بمانند.

ترس ناخودآگاه

ترس ناخودآگاه تیپ 2

لایق تایید و محبت مردم نبودن. او می ترسد به خاطر آنچه هست دوستش نداشته باشند. به همین دلیل است که خود را با چنین فداکاری به دیگران می‌سپارد. شما بر این باورید که هر چه عشق و توجه بیشتری داشته باشید، بیشتر باز خواهید گشت. و اینکه برای احساس خوشبختی به محبت دیگران نیاز دارید.

نگاه ذهنی و تحریف شده به جهان

دنیا پر از افرادی است که به کمک شما وابسته اند. بنابراین بسیار ضروری تلقی می شود. از دیگر افراد انیاتایپ 2 تعریف می کند زمانی که یکی از دوستانش برای جراحی یا قربانی تصادف در بیمارستان بستری می شد، بیش از حد درگیر می شد. او احساس می کرد که وظیفه اش این است که تا زمانی که ممکن است در کنارش باشد تا اطمینان حاصل کند که “همراهی و مراقبت کامل داشته باشد”. در آن زمان او به "فداکارترین" پرستار تبدیل شد.

نقص اصلی

غرور، که او را از شناخت نیازهای خود و باور اینکه دیگران برای حل مشکلاتشان به او وابسته هستند باز می دارد.

سایر احساسات غالب

  • غرور و دلبستگی
  • اختلال شخصیت
  • وابسته

تمرکز زدایی

در نهایت، پس از شناسایی کامل با تیپ شخصیتی خود و رنج بردن از عواقب انیتایپ خود، در نهایت به تمرکز زدایی و نشان دادن ویژگی های منفی انیتایپ 8، مانند پرخاشگری، واکنش پذیری، اقتدارگرایی یا انتقام می پردازد.

انیاتایپ 2 چگونه می خواهد توسط دیگران دیده شود؟

انیاتایپ 2 چگونه می خواهد توسط دیگران دیده شود؟

به عنوان یک فرد خوب، سخاوتمند، نوع دوست و فداکار که به همه و در همه چیز کمک می کند. یکی از افراد شخصیتی انیاتایپ های 2 وقتی مشکلی داشت هرگز از خانواده اش کمک نخواست. با این حال، او دوست داشت به خواهر و برادرش، و حتی والدینش، زمانی که احساس می کرد به او نیاز دارند، کمک کند. او این این موضوع را خوب می دانست که او بهتر از هر کسی مناسب ترین گزینه را برای حل مسائل مختلف خانوادگی می داند.

توصیه هایی به انیاتایپ های 2

تمرین هایی که اشخاص دارای تیپ 2 انیاگرام باید انجام بدهند و به ارتباط مجدد آنها با هستی کمک می کند شامل موارد زیر است:

1- یاد بگیر تنها باشی غم و اندوهی را که به خاطر رها کردن خود در تمام عمر احساس می‌کنید، بپذیر. تنهایی معلم بزرگ توست. جایی است که تو خود را دوباره کشف می کنی. هر از گاهی به خودت یادآوری کن که عزت نفس شما به عشقی که به خود می دهی بستگی دارد نه به عشقی که از دیگران دریافت می کنی. بزرگترین چالش تو این است که در تنهایی راحت باشی و بهترین دوست خود باشی.

2- زمانی را به خود اختصاص بده. دوره توسعه شخصی را بگذران. خودت را کاوش کن، خودت را بشناس، به خودت علاقه مند شو. از خودت بپرس که چه چیزی را دوست داری و سرگرمی ها و تفریحاتی را پیدا کن که بهت احساس خوبی می دهد و می توانی بدون نیاز به دیگران از آنها لذت ببری. دنیای درونی خود را کشف کن و خود را در آن بازآفرینی کن. مطمئناً با دغدغه ها و استعدادهایی برخورد می کنی که از آنها بی اطلاع بودی، آنها را تقویت کن!

همچنین بخوانید: تیپ 1 انیاگرام

3- خودت را دوست داشته باش این تنها عشقی است که واقعاً به آن نیاز داری. خودت را طوری دوست داشته باش که هیچ کس در این زندگی شما را دوست نخواهد داشت. تو مهمترین فرد زندگی خودت هستی. شاید بیش از حد خود را وقف دیگران کردی. اما وقت آن رسیده که به نیازهای خودت رسیدگی کنی. تنها در این صورت است که می توانی برای خودت احساس خوشبختی کنی و در نهایت خودت را از وابستگی عاطفی رها کنی.

حرفه ها و مشاغل تیپ 2 انیاگرام

مشاغل تیپ 2 انیاگرام

  • پزشکان
  • پرستاران
  • ماماها
  • مددکاران اجتماعی
  • پرستاران
  • داوطلبان
  • کارمندان سازمان‌های غیردولتی
  • کارمندان خانه‌های سالمندان
  • کارمندهای بیمارستان‌ها
  • مربی های مهدکودک‌ها
  • مربی های پرورشگاه‌ها
  • کارمندان بخش‌های بهداشت
  • کارمندان خدمات مشتریان

کلام آخر

هدف از تهیه این مقاله آشنایی با شخصیت تیپ 2 اناگرام یا انیاگرام می باشد که ما در تستشو به ارزیابی کامل این تیپ شخصیت به طور کامل پرداختیم تا تمامی نقاط ضعف و قوت این افراد را شناسایی کرده و برای بهبود آنها کمک کرده باشیم.

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شخصیت های خود به شما پیشنهاد می کنیم که از تست های خود شناسی و شخصیت شناسی ما دیدن فرمایید.

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر