جشنواره جشنواره
چرا روانشناسی برای ازدواج

چرا تست روانشناسی برای هر ازدواجی لازم است؟

تست های روانشناسی قبل ازدواج به زوج ها کمک میکند تا یک گفتگوی صادقانه در مورد اینکه ویژگی های شخصیتیشان چیست، با چه رفتاری در رابطه سرد میشوند و در رابطه چه رفتار به خصوصی دارند، داشته باشند. نوع شخصیت افراد در رابطه و ترجیحات مختلف زوجین در رابطه از جمله دیگر ویژگی هایی است که قبل از ازدواج، زوج ها باید این اطلاعات را در مورد یکدیگر بدانند. با این مقاله در سایت روانشناختی تست شو با ما همراه باشید.

تست شو  

آزمون های روانشناسی ازدواج می تواند حقایق شگفت انگیزی را در مورد زوجین به افراد نشان دهد. این آزمون ها زمانی حتی میتوانند جذاب تر باشند که با شریک عاطفی خود کنار هم تست MBTI یا تست انیاگرام را انجام دهید. مطمئناً از نتایج شگفت زده خواهید شد چرا که اگر واقعا صادقانه به این تست ها جواب داده باشید حقایقی را به شما میگوید که شاید حتی خودتان راجع به خود ندانید چه برسد به شخصی که میخواهید با او ازدواج کنید.

 

اهمیت تست های روانشناسی قبل از ازدواج برای زوجین

اهمیت تست های روانشناسی برای ازدواج

 

 شواهد و قرائن همه و همه گواه این مطلب هستند که تست های روانشناسی قبل از هر ازدواجی میتواند زوجین را در شناخت بیش از پیش یکدیگر کمک کند. البته تنها شرط این ارزیابی شخصیتی رابطه فقط و فقط یک چیز است: جواب های صادقانه به سوال های تست.

اگر هنوز کنجکاو نشدید که تست های روانشناسی قبل از ازدواج را انجام دهید، در این مقاله قصد داریم به پنج دلیل اشاره کنیم که چرا قبل از هر ازدواج و رابطه ای باید تست های روانشناسی را انجام داد پس تا آخر این مقاله همراه من باشید.

 

1. شناخت واقعی و  بی دردسر شریک عاطفی خود

شناخت شریک زندگیتان

 

ممکن است چیزهایی در مورد شریک زندگی شما وجود داشته باشد که شما را آزار دهد یا باعث تعجب شما شود. این امر می تواند به خلق و خو، واکنش های رفتاری یا عادات شخصی آنها مربوط باشد، یا ممکن است چیزهایی در مورد شریک زندگی تان وجود داشته باشد که شما را مجذوب و خوشحال کند و باعث شود مثلاً از مهربانی، حساسیت یا سخاوت او شگفت زده شوید.

در هر صورت، شاید قبلاً هرگز راجع به احساسی که به رفتار های او دارید اشاره نکردید زیرا نمیخواستید احساسات او را جریحه دار کنید و با وجود اینکه واقعاً می خواستید چیزی بگویید ترجیح دادید سکوت کنید. شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که از مطرح کردن چنین موضوعاتی به طور کلی کمی احساس ناراحتی می کند و فکر می کند که خود را به درستی یا واضح بیان نمی کنید، یا از ابراز عشق بی قید و شرط خود احساس خجالت و آسیب پذیری می کنید.

تست های روانشناسی قبل از ازواج می‌تواند به شما در این امر کمک کند. این تست ها زمینه ای ایجاد میکند که در آن بتوانید با زوج خود یک گفتگوی صادقانه داشته باشید چرا که صداقت شرط هر ازدواج موفق است.

 

2. تغییر در سبک زندگی مشترک با تست های روانشناسی

تغییر زندگی با تست های روانشناسی

 

هنگامی که نتایج تست های شخصیت خود را دریافت می کنید، هر یک از شما اطلاعات ارزشمندی را از یکدیگر متوجه میشوید که می تواند به شما کمک کند زندگی مشترک بهتری را داشته باشید. با تست های روانشناسی قبل از ازدواج میتوانید ریشه ی رفتار هایی را پیدا کنید که برای شما همیشه سوال بوده. هر کدام از شما این فرصت را خواهد داشت که از آنچه در طول این آزمون ها یاد گرفته است، استفاده کند و عناصری را به زندگی خود اضافه کند که هردوی شما را خشنود و راضی می کند. در مواردی میتوانید ریشه اضطراب و استرستان را در زندگی مشترک پیدا کنید و هر چه زودتر آنها را حل و رفع کنید.

به دلیل اینکه تست های روانشناسی به همه جوانب رفتاری و روانی شما میپردازد میتوانید از این تست ها در جهت خودشناسی و تغییرات مثبت در زندگی هم استفاده کنید، پس حتی اگر هر کدام از شما به تنهایی یک تست تایپ 16 یا انیاگرام را انجام دهید قدمی را به سوی شناخت خود و رابطه تان برداشته اید. هر تغییری که در سبک زندگی فردیتان بدهید میتواند نتایج حیرت انگیزی در زندگی مشترکتان بدهد.

 

3. شناخت نقاط ضعف با تست های روانشناسی قبل از ازدواج

 

شاید فکر کنید که چیزهای زیادی در مورد آنچه باعث رنجش خاطر شریک عاطفیتان میشود میدانید. شاید بدانید که چه چیزی باعث عصبانیت یا ناامیدی او می شود، یا چه چیزی باعث می شود او احساس خجالت، طرد شدن یا بی احترامی کند.

اما واقعیت این است قبل از هر ازدواجی ممکن است افراد حرف هایی بزنند که میخواهند در رابطه باشند نه چیزی که واقعا هستند ولی با تست های روانشناسی از هیچ واقعیتی نمیشود فرار کرد و حقیقت دیر یا زود برملا میشود.

انجام تست های روانشناسی قبل از ازدواج  و گفت‌وگوهایی که در طول این فرآیند شروع می‌کنید، فرصتی عالی برای به دست آوردن درک عمیق‌تر از نقاط ضعف

واقعی شریک زندگی‌ آینده تان به شما می‌دهد. با در دست داشتن این دانش، می‌توانید شفقت و درک بیشتری را نسبت به حالت عادی به آن‌ها ارائه دهید، زیرا تلاش می‌کنید رفتارهایی را که هرگز نمی‌دانستید باعث ناراحتی آنها میشود، رعایت کنید.

 

4. کشف دنیای شریک زندگی آینده تان با تست های روانشناسی

شناخت کامل شریک زندگی آینده تان

 

آگاه بودن از اینکه چه کسی هستید، باعث پیشرفت شما میشود. خودآگاهی کلید زندگی شادتر و سالم‌تر است، زیرا به شما درک عمیق‌تری از آنچه واقعاً برای احساس رضایت نیاز دارید، می‌دهد. این امر به شما کمک میکند تا در مورد پویایی روابط خود ملاحظه بیشتری داشته باشید، زیرا بینش عمیق تری در مورد اینکه چگونه رفتارهای دیگران از نظر عاطفی، فکری و معنوی بر شما تأثیر می گذارد، به شما می دهد.

تمام هدف تست های روانشناسی قبل از ازدواج افزایش خودشناسی و خودآگاهی است. وقتی با شریک آینده زندگیتان این تست ها را انجام میدهید، میتوانید ویژگی‌های مرتبط با تیپ‌های شخصیتی خود را با هم بررسی می‌کنید. با افزایش خودآگاهی درک شریک زندگی‌تان از اینکه شما چه کسی هستید و چطور میتوانید پیشرفت کنید، بیشتر خواهد شد و البته بالعکس.

در یک گفتگوی صمیمی بین یک زوج قبل از ازدواج خودآگاهی بالا باعث میشود بتوانید راحتتر یکدیگر را بفهمید. به همین دلیل است که تست های روانشناسی قبل از ازدواج می‌تواند برای شروع یک رابطه عاشقانه منطقی بسیار مناسب باشد.

 

5. بهترین نسخه خودتان در ازدواج با تست های روانشناسی

بهترین نسخه خودتان با تست های روانشناسی

 

در شیمی، عناصر مختلف به یکدیگر متصل میشوند و مواد جدید را تشکیل میدهند. ازدواج نیز مانند علم شیمی است.در شیمی معمولا در مورد الکترون ها و پروتون ها بحث میشود درحالی که روابط در ازدواج کاملا متفاوت است. در ازدواج باید نسخه ی بهتری از خودتان باشید اما در زندگی مشترک باید بهترین نسخه خودتان باشید.

شاید از آنچه که یک تست شخصیت می تواند در مورد چنین موضوعاتی نشانتان دهد شگفت زده شوید. پس از انجام تست های روانشناسی قبل از ازدواج، کنجکاوی شما در مورد آنچه شما و شریک عاطفی تان را به یک روح در دو بدن تبدیل میکند، احتمالا حداقل تا حدی رفع خواهد شد. هنگامی که در یک تستی شخصیت خود را پیدا کردید، می‌توانید در مورد اینکه چه تیپ شخصیت هایی بهترین مکمل تیپ شخصیتی شما هستند یا اینکه چرا نوع تیپ شخصیت شما و همراهتان به خوبی با هم تطابق دارند بیشتر بدانید.

همانطور که در مورد ماهیت چند لایه شخصیت خود بیشتر می آموزید، متوجه خواهید شد که چرا به نظر می رسد شما دو نفر با وجود برخی از تفاوت هایی که بدون شک دارید، اینقدر خوب و کاملاً مکمل یکدیگر هستید. متوجه خواهید شد که چگونه و چرا رابطه شما تا این حد هماهنگ است و چرا اختلاف نظرهای گاه و بیگاه شما باعث رنجش خاطرتان نمیشود.
لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر