جشنواره جشنواره
تست اینیاگرام در تستشو

روابط تیپ های شخصیتی اینیاگرام

شاید شما یک درونگرا باشید در حالی که طرف مقابل شما فوق العاده برونگرا است. یا به شدت کاری باشید اما زوج شما بیشتر طالب تفریح باشد. حتی اگر کاملاً متضاد یکدیگر باشید، حتما دلیلی وجود دارد که با هم کنار بیایید، تیپ های شخصیتی تست اینیاگرام به شما در پیدا کردن آن دلیل کمک میکند.

تستشو  

هر کدام از شخصیت های نه گانه تست اینیاگرام در یکی از سه بخش اصلی این تست یعنی قلب، سر و بدن جای میگیرند. شیوه قرار گرفتن شخصیت ها در هر کدام از این بخش ها بر اساس انگیزه اصلی آنها است. تیپ‌های شخصیتی قلب احساساتی هستند، در حالی که تیپ‌های بدنی بیشتر اهل عمل اند و تیپ‌های سر به همه چیز فکر می‌کنند. دانستن شماره تیپ شخصیت اینیاگرام و گروه بندی خود می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه شما و زوجتان دارید با افراد دیگر، مسائل و به طور کلی زندگی برخورد می کنید.

این مقاله ابداً قصد ندارد به شما بگوید که اگر تیپ شخصیت شما با تیپ زوج شما همخوانی نداشت از او جدا شوید. شما می توانید با هر نوعی کنار بیایید  فقط ممکن است با برخی بهتر از دیگران کنار بیایید. تست اینیاگرام به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف روابط خود را درک کنید. این هماهنگی بین تیپ های شخصیتی نه به این معنا است که رابطه شما درحال خراب شدن است نه به شما میگوید رابطه تان کامل است.

 

تیپ 1 : کمالگرا

تیپ 1 در اینیاگرام | تستشو

 

تیپ یکی ها در تست اینیاگرام کمال گرا هستند. جزئیات بینی و وظیفه شناسی از صفات بارز این تیپ شخصیت است. کمالگرا ها استانداردهای بالایی دارند به همین دلیل دائماً در درونشان در حال انتقاد از خود هستند چرا که میخواهند بهترین باشند. آنها همچنین بسیار کاربردی هستند و تمایل زیادی به مفید بودن دارند. اخلاق شخصی، پیروی از قوانین و ایجاد تفاوت برای این افراد مهم است. تیپ شخصیت آنها در بخش بدن قرار میگیرد.

تیپ های سازگار با تیپ 1

تیپ دو

هر دو استانداردهای اخلاقی بالایی دارند و دوست دارند به دیگران کمک کنند، اما تیپ های 2 جنبه تربیتی بالاتری دارند که می تواند به کمالگرا ها کمک کند که سختگیرتر باشند.

تیپ هفت

این دو تیپ شخصیتی مکمل هم هستند، زیرا آنها یک خط مشترک در چرخ آزمون اینیاگرام دارند. هفت ها اساسا دارای ویژگی هایی هستند که یک ها ندارند (و بالعکس). یک ها افراد کمال گرایی هستند و دوست دارند از قبل برنامه ریزی کنند، در حالی که تیپ هفتی ها خودجوش تر و انعطاف پذیرتر هستند.

اگر با تیپ 1 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
آن ها نه تنها استانداردهای بالایی برای خود دارند، بلکه از بقیه نیز استانداردهای بالایی انتظار دارند، که باعث می شود به راحتی ناامید شوند، چرا که انتظارات بیش از حدشان از بقیه به آنها آسیب میرساند. اگر با یک تیپ یکی قرار گذاشتید می‌توانید به او کمک کنید تا یاد بگیرد چگونه کمی آرامش داشته باشد، زیرا در ایجاد تعادل بین کار و زندگی مشکل دارد.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 1

 

تیپ 2 : یاری رسان

تیپ 2 در تست اینیاگرام |تستشو

 

تیپ دو در تست اینیاگرام دلسوز و سخاوتمند است و از کمک کردن به دیگران لذت می برد. آنها اغلب به عنوان دوست "مادر" شناخته میشوند. آن‌ها می‌خواهند دوست داشته شوند و تعلق احساسی داشته باشند. همچنین میل آن‌ها برای دوست‌داشتن هم می‌تواند آن‌ها را در نظر مردم بسیار خوشایند کند. تیپ دویی ها صبور و همدل هستند و در بخش قلب قرار میگیرند.

تیپ های سازگار با تیپ 2

تیپ سه

 دو و سه هر دو فوق العاده با شخصیت، جذاب و دوست داشتنی هستند. شخصیت های نوع دو دوست دارند از دیگران مراقبت کنند تیپ سه نیز دوست دارد در کانون توجه باشد، همین باعث می شود به خوبی با هم کار کنند زیرا تیپ شخصیتی دو توجه زیادی به آنها خواهد کرد.

تیپ هشت

این دو یک خط انیاگرام مشترک دارند و به آنها صفات و ویژگی های مشابهی می دهد که دیگری ندارد. هر دوی آنها انرژی زیادی دارند و تمایل دارند میتوانند نیاز های خود را نادیده بگیرند. تیپ دو ها معمولاً هنگام کمک به دیگران این کار را انجام می دهند، در حالی که هشت ها آنقدر برای خودشان کار می کنند که فراموش می کنند غذا بخورند یا بخوابند.   

اگر با تیپ 2 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
از آنجایی که شخصیت های نوع دو می‌خواهند به همه کمک کنند، در صورت عدم تعیین حد و مرز، می‌توانند مستعد بیش از حد فداکاری باشند. به همین دلیل می توانند انرژی عاطفی زیادی را برای مراقبت از افراد زندگی خود صرف کنند که همین امر باعث میشود فراموش کنند از خود مراقبت کنند. بنابراین مطمئن شوید که میتوانید از این شخصیت ها به خوبی مراقبت کنید. شخصیت یاری رسان از دیگران تایید می خواهد، بنابراین این که به این تیپ خاطرنشان کنید چه چیزی را در مورد آنها دوست دارید یا به آنها بگویید که چقدر برایتان اهمیت دارند مهم است.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 2

 

تیپ 3 : موفقیت گرا

 

تیپ سه‌ در تست اینیاگرام بسیار با انگیزه و جاه‌طلب هستند، که همین باعث میشود آنها برای موفقیت وسواس پیدا کنند و دیگران آنها را مهم بدانند. آنها از شکست خوردن می ترسند و همیشه می خواهند بهترین باشند. شخصیت های موفقیت گرا در تست اینیاگرام اغلب فوق العاده کاریزماتیک هستند و تقریباً با هر کسی کنار می آیند. این تیپ ها در تست اینیاگرام در بخش قلب جای میگیرند.

تیپ های سازگار با تیپ 3

تیپ پنج

سه و پنج روی کار متمرکز هستند و هر دو می خواهند توسط دیگران به عنوان افراد شایسته دیده شوند. تیپ های پنج نیاز شخصیت های سه، به فضای شخصی را درک می کنند.

تیپ هفت

سه و هفت مکمل یکدیگر هستند. آنها هم معاشرت را دوست دارند و هم ارتباطات خوبی دارند (و دوست دارند صحبت کنند). سه ها بیشتر کار محور هستند، در حالی که هفت ها سرگرم کننده هستند، بنابراین با جنبه های مختلف یکدیگر را کنار میآیند.

اگر با تیپ 3 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
اگر با یک شخصیت موفقیت گرا قراری گذاشتید، احتمالا همیشه در صندلی عقبید، چراکه باید جاه طلبی ها و اهداف آنها را درک کنید. کاری نکنید که آنها برای کار 24 ساعته احساس بدی داشته باشند. شما باید به این شخصیت ها کمک کنید تا به جای اینکه همیشه به کارهایی که باید انجام شود فکر کنند، اگر بعضی اوقات آرامتر و با سرعت کمتری کار کنند مشکلی پیش نمی آید.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 3

 

تیپ 4 : رمانتیک

تیپ 4 در تست اینیاگرام | تستشو

 

تیپ چهار در تست اینیاگرام فوق العاده احساساتی و اغلب خلاق هستند. تیپ چهار، خود را منحصربه‌فرد می‌داند و در معرفی خود به دیگران خودبزرگ بین هستند. چهار در بخش قرار میگیرد.

تیپ های سازگار با تیپ 4

تیپ پنج

این دو تیپ می توانند بسیار خلاق باشند. تیپ پنج به شخصیت های رمانتیک کمک میکند احساسات خود را بپذیرند و جلوی آسیب پذیر بودن آنها را میگیرند.

تیپ نه

چهار و نه هر دو فردگرا و حساس هستند، بنابراین یکدیگر را درک می کنند.

اگر با تیپ 4 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
تیپ چهار در تست اینیاگرام می تواند بدخلق و بسیار حساس باشد، بنابراین هر لحظه باید آمادگی مشت خوردن را داشته باشید. آنها می توانند چیزها را بسیار عمیق، احساس کنند. کاری نکنید که آنها به خاطر احساسات قوی خود احساس بدی کنند و به آنها خاطر نشان کنید که شما در کنار آنها هستید. می‌توانید با علاقه‌مندی به چیزهایی که دوست دارند و پروژه‌های خلاقانه‌ای که روی آن‌ها کار می‌کنند، تیپ چهاری ها را درک کرده و باعث شوید کمتر احساس تنهایی کنند.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 4

 

تیپ 5 : متفکر

تیپ 5 در تست اینیاگرام | تستشو

 

اگر در تست اینیاگرام تیپ پنج هستید معمولاً غرق در افکارشان میشوند. آنها می خواهند در مورد موضوعات مختلف یاد بگیرند و همه چیز را در مورد همه چیز بدانند. تیپ متفکر می‌خواهد در هر کاری که انجام می‌دهد، به‌ویژه در زمینه‌های تخصصی‌شان، شایسته در نظر گرفته شوند. آنها قبل از اقدام به جای پریدن در موقعیت ها فکر می کنند (بیش از حد فکر می کنند) و تجزیه و تحلیل می کنند. پنج ها در بخش سر هستند.

تیپ های سازگار با تیپ 5

تیپ یک

تیپ یک مانند تیپ پنج مستقل است. هر دو منطقی و روشنفکر هستند و علایق زیادی به تفکر دارند، بنابراین گفتگوهای شگفت انگیزی خواهند داشت.

تیپ دو

می گویند متضادها میتوانند جذب یکدیگر شوند این امر برای تیپ 2 و تیپ 5 در تست اینیاگرام صادق است. پنج ها در فضای شخصی بزرگ هستند و می توانند به تیپ دو در تعیین مرزها کمک کنند. تیپ دو نیز به پنج ها کمک میکند که بیشتر از احساسات خود استفاده کنند.

اگر با تیپ 5 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
در آزمون اینیاگرام خواندن ذهن تیپ پنجی ها سخت است و به نظر سرد می رسند. شما باید صبور باشید تا احساسات و افکارشان را با شما در میان بگذارند زیرا آنها تمایلی به بروز دادن آنچه در سرشان میگذرد ندارند. به آنها در کارهایشان کمک کنید اما به هیچ وجه فراموش نکنید که نیاز آن ها به تنهایی و بودن در دنیای خودشان را نادیده بگیرید.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 5

 

تیپ 6 : وفادار

تیپ 6 در تست اینیاگرام | تستشو

 

تیپ شخصیتی 6 در تست اینیاگرام مسئول و قابل اعتماد است. "آماده باش" شعار آنهاست زیرا همیشه در حال برنامه ریزی هستند. آنها اغلب مضطرب اند و از اینکه نمی دانند چه چیزی انتظارشان را میکشد، می ترسند (به همین دلیل است که بیش از حد آماده می شوند). شش ها در بخش سر قرار میگیرند.

تیپ های سازگار با تیپ 6

تیپ نه

جفت شدن تیپ شش و نه در تست اینیاگرام یکی از رایج ترین رابطه هاست. هر دو نوع قابل اعتماد و خواهان ثبات هستند. تیپ نه همچنین می تواند به تیپ شش کمک کند تا نسبت به افراد دیگر خوش بین باشد و به آنها اعتماد کنند.

اگر با تیپ 6 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
شخصیت های شش، در روابط متفکر و دلسوز و فوق العاده وفادار هستند. وقتی یک تیپ ششی می خواهد هر سناریو ممکن را کنترل و برنامه ریزی کند، عصبانی نشوید. شما باید به آنها کمک کنید تا بفهمند که همیشه نمی توانند روی همه چیز کنترل داشته باشند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه کمی خودشان را رها کنند.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 6

 

تیپ 7 : ماجراجو

تیپ 7 در تست اینیاگرام | تستشو

 

تیپ هفت در تست اینیاگرام عاشق تفریح و بسیار خودجوش است. خودانگیختگی بیش از حد آنها می تواند به آنها آسیب برساند. تیپ هفت مشتاق و خوش بین است. آنها همیشه در حال انجام کاری یا رفتن به جایی هستند. شخصیت های ماجراجو در بخش سر قرار میگیرند.

تیپ های سازگار با تیپ 7

تیپ نه

هفت و نه از سازنده ترین جفت ها در تست اینیاگرام هستند، زیرا هم اجتماعی و هم با یکدیگر راحت هستند و دوست دارند در همه چیز به دنبال لذت و خوشی باشند.

اگر با تیپ 7 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
تیپ هفت همیشه می خواهد تجربه جدیدی داشته باشد و دائماً در حال حرکت است. هفت ها در تست اینیاگرام معمولا سعی می کنند مشغول باشند تا خسته نشوند و از اعتراف به احساسات منفی خودداری میکنند. باید به آنها کمک کنید آرام شوند و بفهمند که همیشه لازم نیست مثبت باشند (هر چند وقت یکبار غمگین بودن اشکالی ندارد).

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 7

 

تیپ 8 : چالشگر

تیپ 8 در تست اینیاگرام | تستشو

 

تیپ هشتی ها ساده، با اعتماد به نفس و قاطع هستند. او یک شخصیت کلاسیک از نوع تاجر است که نمی خواهد آسیب پذیر یا ضعیف دیده شود به همین دلیل از درگیری نمی ترسد. آنها همچنین بعضی اوقات بدون فکر عمل میکنند. هشت ها در تست اینیاگرام در نوع بدن جای میگیرند.

تیپ های سازگار با تیپ 8

تیپ نه

تیپ های هشت در تست اینیاگرام قاطع اند در حالی که نه ها آرام هستند. نه‌ها می‌توانند به هشت‌ها کمک کنند آرام‌تر باشند، و در عوض هشت ها به نه ها اعتماد به نفس بیشتری می‌آموزند.

اگر با تیپ 8 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
در آزمون اینیاگرام شخصیت های چالشگر دوست دارند همیشه مسئول باشند. آنها دوست ندارند مردم به آنها بگویند چه کار کنند، بنابراین اگر آنها سعی کردند تمام بار رابطه را به دوش بکشند تعجب نکنید. هشت‌ها پرانرژی هستند و ممکن است محدودیت‌های خود فراموش کنند، بنابراین اگر با تیپ های شخصیتی هشت قرار می‌گذارید به آنها کمک کنید حد و مرزهای خود را تعیین کنند تا خودشان را نسوزانند.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 8

 

تیپ 9 : سازشگر

 

تیپ نه تست اینیاگرام آسان طلب است و درگیری یا تقابل را دوست ندارد. آن‌ها معمولاً آرام و محبوب هستند و هنرشان سازش و کنار آمدن با افراد مختلف است. تیپ نه در نوع بدن است.

تیپ های سازگار با تیپ 9

تیپ یک

طبیعت بی خیال تر نه ها به شخصیت های کمالگرا کمک میکند بیشتر انتقاد پذیر باشند، در عوض شخصیت های تیپ یک نیز به سازشگران کمک میکند ساختار بیشتری به زندگی خود بدهند.

تیپ دو

این دو بسیار خوشبین هستند و تمایل دارند به دیگران کمک کنند. آنها در رابطه بسیار حمایتگر یکدیگر خواهند بود.

اگر با تیپ 9 قرار گذاشتید چگونه باید باشید
از آنجایی که نه ها از درگیری اجتناب می کنند و می خواهند همه را خوشحال کنند، گاهی اوقات این اخلاق آنها باعث رنجشان میشود. به آنها کمک کنید به جای اینکه فقط به نیازهای دیگران فکر کنند، برای خودشان نیز وقت بگذارند. نه‌ها گاهی اوقات می‌توانند منفعل و پرخاشگر باشند و بخاطر اینکه نمی‌خواهند با شما مخالفت کنند حرف هایشان را بازگو نمیکنند، بنابراین اگر با یک سازشگر قرار میگذارید به او کمک کنید یاد بگیرد حرفی که واقعا میخواهد بگوید را بازگو کند.

میتوانید بخوانید: شخصیت های معروف تیپ 9

منبع مقاله

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر