z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
مزایای درونگرا بودن. advantages of being an introvert

مزایای درونگرا بودن

باور های غلطی درباره درونگرا ها وجود دارد مثلا اینکه اونها ضد اجتماعی خجالتی و تنها هستند. ولی در خیلی از موارد درونگرا بودن یک مزیت محسوب میشه. درونگراها کسانی هستند که انرژی خود را از تنها وقت گذراندن بدست می آورند .دکتر جنیفر کنوایلر نویسنده کتاب رهبر درونگرا میگوید " درونگراها مانند باتری هستند که شارژ میشوند و بعد به جهان بیرون میروند و به خوبی با مردم ارتباط میگیرند. در این متن چند مورد از مزایای درونگرا بودن را بررسی میکنیم.

تست‌شو  

مزایای جالب درونگرا بودن

باور های غلطی درباره درونگرا ها وجود دارد مثلا اینکه اونها ضد اجتماعی خجالتی و تنها هستند. ولی در خیلی از موارد درونگرا بودن یک مزیت محسوب میشه.

درونگراها کسانی هستند که انرژی خود را از تنها وقت گذراندن بدست می آورند .دکتر جنیفر کنوایلر نویسنده کتاب رهبر درونگرا میگوید " درونگراها مانند باتری هستند که شارژ میشوند و بعد به جهان بیرون میروند و به خوبی با مردم ارتباط میگیرند. بر اساس یک پژوهش که در سال 2008 انجام شده است درونگراها نسبت به برون گراها مدت زمان بیشتری را صرف پردازش اطلاعات میکنند. دکتر کنوایلر میگوید این درواقع به این دلیل است که انها پردازش متفکرانه تری نسبت به برون گرا ها دارند انها زمان بیشتری برای درک ایده ها صرف میکنند قبل از این که سراغ ایده های جدید بروند.

درحالی که ما غرق پیام هایی هستیم که میگویند بلند صحبت کنید و پر رنگ باشید تا موفق شوید، درون گرا ها اگر قدرت و توانایی طبیعی خود را پرورش دهند میتوانند حتی بیش از دیگران به موفقیت برسند. بث بیلو نویسنده کتاب کارآفرین درونگرا اینطور میگوید که: این موضوع درباره تبدیل شدن به یک برون گرای قلابی نیست درواقع دستیابی به صفات ارزشمندی است که درونگراها به ارمغان می اورند.

طبق مقاله ای از مجله تایمز در اینجا چند مزایای درونگرا بودن را بررسی میکنیم:

آنها شنونده های خوبی هستند

با توجه به سخنان دکتر بیلو که خود را فردی درونگرا میداند زمانی که صحبت از فعالیت های شنیداری میشود، درونگراها کسانی هستند که به طور ذاتی در این زمینه مهارت بالایی دارند.او میگوید ما درونگراها میخواهیم همان دوست یا همکاری باشیم که وقتی ناراحتید یا خبر خوبی دارید به او سر میزنید. ما گوش میکنیم و کنارتون خواهیم بود بدون اینکه موضوع را عوض کنیم و درباره خود حرف بزنیم. به گفته دکتر لوری هلگو نویسنده کتاب قدرت درونگرایی، افراد برونگرا احتمالا بیشتر در صحبت میپرند قبل از اینکه کامل بررسی کند که فرد مقابل چه گفته است. نه به دلیل اینکه خودخواه است یا اهمیت نمیدهد فقط چون اطلاعات را به صورت تعاملی پردازش میکنند. متقابلا، درونگراها اطلاعات را درونی پردازش میکنند. این مهارت به انها اجازه شنیدن درک کردن و فراهم کردن پاسخی مناسب میدهد.

قبل از صحبت کردن فکر میکنند

درونگرا ها معمولا به دلیل اینکه از گوش دادن لذت بیشتری نسبت به صحبت کردن میبرند، آنها کلمات را آگاهانه تر انتخاب میکنند. افراد درونگرا فقط زمانی صحبت میکنند که نیاز به گفتن چیزی دارند بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که تاثیر بیشتری در هنگام صحبت کردن بر روی مخاطب داشته باشند. آنها زمان بیشتری را صرف بررسی افکارشان پیش از درمیان گذاشتن آن میکنند مخصوصا در محیط های تجاری. برای مقابله با این ویژگی دکتر بوئلو پیشنهاد می‌کند که افراد درون‌گرا باید ابتدا به جلساتی بروند که آماده صحبت کردن باشند، قبل از اینکه زمانی برای صحبت کردن از آن‌ها وجود داشته باشد. او می‌گوید: «یخ خودت را بشکن»، و به درون‌گراها توصیه می‌کند که بخشی از داده‌ها یا سخنان آغازین جلسه را به اشتراک بگذارند. قبل از اینکه مکالمه رقابتی‌تر شود، زودتر حضور خود را تثبیت کنید.

ناظران فوق العاده ای هستند

درونگراها معمولا از قدرت مشاهده خود برای بررسی محیط استفاده میکنند. انها احتمالا توجه بیشتری به زبان بدن و همچنین حالت چهره افراد دارند که به انها در روابط بین فردی برتری میبخشد. انها در تشخیص ویژگی های درونگرایی در افراد دیگر نیز مهارت دارند. انها میتوانند بگویند که چه زمانی یک شخص درحال فکر کردن پردازش و مشاهده است تا به او فضا برای انجام این کار را بدهند که باعث اعتماد به نفس بیشتر افراد میشود .

رهبرانی دلسوز اند

دکتر هلگو میگوید درونگراها رهبران بهتری هستند وقتی میتوانند از قدرت ذاتی خود استفاده کنند. برای شروع انها لازم نمیبینند که در کانون توجه باشند و تمام مسئولیت موفقیت تیم را بر عهده بگیرند بلکه اونها تمایل دارند قدرت و نقاط قوت تیمشان را برجسته کنند. یک مدیر برونگرا ممکن است که برجسته باشد اما شما احتمالا مدیر پیش از دیدن تیم به چشمتان می آید. هر چه کارمند احساس دیده شدن بیشتری کند انگیزه بیشتری نیز خواهد داشت.

شما همچنین میتونید مقاله ای در رابطه با درونگرا ترین تیپ شخصیتی بخوانید و با انجام تست شخصیت شناسی MBTI ببینید ایا شما هم یک درونگرا هستید؟

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر