جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
ویژگی های شخصیتی تیپ 3 انیاگرام

ویژگی های شخصیتی تیپ 3 انیاگرام

با ویژگی های شخصیتی تیپ 3 انیاگرام و تست های روانشناسی و خودشناسی آشنا شوید. تست اناگرام را امتحان کنید و خودتان را بشناسید.

افراد دارای شخصیت تیپ 3 انیاگرام افراد موفقی هستند که برای دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه ای تلاش می کنند و ذاتا جاه طلب هستند.

تستشو  

3

افراد دارای شخصیت تیپ 3 انیاگرام افراد موفقی هستند که برای دستیابی به موفقیت شخصی و حرفه ای تلاش می کنند و ذاتا جاه طلب هستند. همچنین آنها غرور زیادی را از خود نشان می دهند، در روابط خود با دیگران رقابتی هستند و می توانند درجاتی از خودشیفتگی را کسب کنند. به همین ترتیب، افرادی که ویژگی های انیاتایپ 3 در انیاگرام را دارند، برای اثبات خود نیاز به شناسایی دیگران دارند.

به طوری که یکی از بزرگترین ضعف های تیپ 3 این است که اگر به خاطر آنچه که دارند برجسته نباشند یا دیگران را تحت تأثیر قرار ندهند، احساس می کنند که ارزشی ندارند. او در پشت چهره یک فرد موفق و یک تصویر درخشان، به این که مردم در مورد او چه فکر می کنند اهمیت زیادی می دهد.

انیاتایپ 3: بازیگر - موفقیت طلب

تیپ 3 انیاگرام

در این مقاله قصد داریم ویژگی های شخصیتی تیپ 3 اینیاگرام را به طور مفصل برای شما توضیح دهیم.

اگر قصد دارید که تیپ شخصیتی خود را توسط آزمون انیاگرام بدست آورید به شما پیشنهاد می کنم که تست های خودشناسی ما را در وب سایت تستشو مشاهده نموده تا بتوانید به پیشرفت شخصی، شغلی و همچنین تعاملات اجتماعی دست پیدا نمایید.

انیاتایپ 3 در یک نگاه

  • کسی که نیاز به ارزیابی دارد
  • مغرور
  • فریب دهنده
  • خودشیفته
  • معتاد به کار
  • دمدمی مزاج
  • متقلب

ویژگی های افراد موفقیت طلب و بازیگر -  تیپ 3 اناگرام

بزرگترین عیب این افراد این است که برای خودشان ارزشی قائل نیستند. فکر میکند که اگر در برخی زمینه ها برجسته نباشد، ندرخشد یا برتر نباشد، هیچ کس او را به حساب نمی آورد. و اینکه ارزش او به عنوان یک انسان به موفقیت های حرفه ای و موقعیت اجتماعی به دست آمده بستگی دارد. آنها تمایل دارید که نسبت به ظاهر، موفقیت و شناخت وسواس داشته باشند. آنها بیش از حد به آنچه مردم فکر می کنند اهمیت می دهند. آنها به دنبال تحسین دیگران می باشند، اما به گونه ای وانمود می کنند که نظر دیگران مهم درباره آنها مهم  نیست. آنها  شخصیت اصلی خودشان را پشت نقاب پنهان می کنند، در نهایت فراموش می کنند که واقعاً کی هستند.

بنابراین آنها بسیار متکبر، جاه طلب و دارای رقابت بالا شده و مانند آفتاب پرست برای تحت تاثیر قرار دادن طرفین خود شخصیت خود را تغییر می دهند.

افراد مشهور با تیپ 3 انیاگرام

خصوصیات کلی تیپ 3 اینیاگرام

تیپ 3 انیاگرام شامل افرادی است که به دنبال موفقیت و پیشرفت در زندگی هستند و تمایل دارند بهترین نتیجه را در هر کاری که انجام می دهند بگیرند. ویژگی های شخصیتی افراد موفقیت طلب در تیپ 3 انیاگرام عبارتند از:

جدی گرفتن کار

انیاتایپ 3 برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت در کارهایشان، به شدت درگیر آن ها می شوند و کارهایشان را جدی می گیرند.

رقابت پذیری

این افراد تمایل دارند در هر کاری که انجام می دهند، بهترین باشند و برای رسیدن به هدف خود، با خود و با دیگران رقابت می کنند.

برنامه ریزی و سازماندهی

افراد تیپ 3 اینیاگرام به خوبی می دانند که برای رسیدن به هدف خود نیاز به برنامه ریزی دقیق و سازماندهی هستند و بنابراین در این زمینه بسیار ماهر هستند.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری

افراد این تیپ، در طراحی برنامه های خود، انعطاف پذیر هستند و در صورتی که برنامه اولیه آن ها به مشکل برخورد، توانایی تغییر و تنظیم برنامه را دارند.

خلاقیت

این افراد به دنبال راه حل های جدید و خلاقانه هستند و به روش های نوین و نوآورانه تمایل دارند.

هدفمند بودن

این افراد دارای هدف های مشخص و قطعی هستند و همواره به سوی رسیدن به آن هدف ها پیش می روند.

اجتماعی بودن

این افراد از تعامل با دیگران لذت می برند و در کسب و کار خود ارتباطات خوبی با دیگران برقرار می کنند. آن‌ها از شبکه‌سازی استفاده می کنند و تلاش می کنند روابط قوی و مفید با افرادی برقرار کنند که به رسیدن به هدف‌هایشان کمک کنند.

خودمحوری

گاهی اوقات این افراد به دنبال رسیدن به هدف خود به قدری مشغول هستند که برای دیگران بسیار خودمحور به نظر می رسند و تمایلی به همکاری و کمک به دیگران ندارند.

احساساتی بودن

این افراد نسبت به احساسات خود و دیگران حساس هستند و به دنبال ارضای نیازهای احساسی خود و دیگران هستند.

معتقد بودن به خود

معتقد بودن به خود

این افراد به خود و توانایی های خود اعتقاد دارند و از خود مطمئن هستند.

تصمیم گیری سریع

این افراد در تصمیم گیری‌هایشان سریع عمل می کنند و تمایل دارند به موقع تصمیم بگیرند و در مقابل خطر و چالش ها به راه حل های سریع و قابل اجرا روی می آورند.

تلاش برای بهترین بودن

این افراد همیشه در تلاش هستند تا بهترین شوند و در کارهایشان بیشترین تلاش را می کنند تا به هدف‌هایشان دست یابند.

تست شخصیت شناسی MBTI

ویژگی های مثبت افراد تیپ 3 اناگرام

این افراد در تلاش هستند تا به هدف‌هایشان دست یابند و برای رسیدن به این هدف‌ها از شبکه‌سازی و ارتباطات خوب با دیگران استفاده می‌کنند. آن‌ها از تلاش بیشتری برای بهترین بودن و ارضای نیازهای احساسی خود و دیگران برخوردارند.

ویژگی های مثبت این افراد شامل موارد زیر است:

  • جسور
  • کارآمد
  • اجتماعی
  • احساساتی
  • ایمان به خود
  • قدرت تصمیم گیری سریع
  • تلاشگر

ویژگی های منفی افراد تیپ 3 اینیاگرام

افراد موفقیت طلب تیپ 3 انیاگرام ممکن است به دنبال رسیدن به هدف خود به قدری مشغول باشند که برای دیگران بسیار خودمحور به نظر برسند و تمایلی به همکاری و کمک به دیگران نداشته باشند.

ویژگی های منفی افراد تیپ 3 شامل موارد زیر است:

  • خودمحور
  • نادیده گرفتن نیازهای دیگران
  • تمایل به رقابت با دیگران
  • عدم پذیرش شکست
  • تمایل به ایجاد تصویر مثبت درباره خود
  • متقلب

بررسی شخصیت های تیپ 3 اینیاگرام

همانظور که پیشتر گفتیم افراد با تیپ شخصیتی موفقیت طلب و بازیگر ممکن است به دنبال توجه دیگران و محبوبیت باشند و تمایلی به پذیرش شکست نداشته باشند. آن‌ها معمولاً به نمایش گذاشتن خود و ساختن تصویری مثبت درباره خود علاقه‌مند هستند و در برخی موارد می‌توانند به دنبال کارهای نامناسب و حتی غیراخلاقی باشند تا به هدف خود دست یابند.

تست هوش هیجانی

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 3

  • او معتقد  است که ارزشش به عنوان یک شخص تا حد زیادی به موفقیت های حرفه ای و موقعیت اجتماعی اش بستگی دارد.
  • سعی می کند تصویری از پیروزی ارائه دهد، حتی زمانی که احساس شکست می کند. او معمولاً ماسکی می‌زند که پشت آن وانمود می‌کند که برنده است.
  • معمولاً برای کار زندگی می کند و تمایل دارد به کار معتاد شود و زندگی و روابط شخصی خود را کنار بگذارد.
  • با نمایش یک جذابیت شخصی حساب شده توجه دیگران را به خود جلب می کند. او در ایجاد یک تصور خوب از خود بسیار عالی عمل می کند.
  • بعضی اوقات فکر می کند که اگر ندرخشد و برجسته نباشد، از دید دیگران نامرئی خواهد بود و عملا وجود خود را از دست خواهد داد.

داستان جالب امیر(تیپ 3 انیاگرام)

امیر یکی از افراد انیاتایپ 3 به کار خود وسواس داشت. او عاشق پوشیدن کت و شلوار بود و روز خود را به طور موثر صرف حل کردن مشکلات مشتریانش می کرد. او تلاش کرد تا بهترین نتایج را به دست آورد، تا زمانی که با بقیه همکارانش ملاقات می کند، به او افتخار کنند. او اعتراف می کند که ترس از شکست باعث شد همه چیز را فراموش کند: "موفقیت حرفه ای" تنها چیزی بود که برای او اهمیت داشت.

خاطرات دوران کودکی

او دوران کودکی خود را با این موضوع مرتبط می داند که باید به نوعی برجسته باشد، برتر باشد و به نوعی موفق شود تا قدردانی والدینش را به دست آورد. و حتی به یاد می آورد که آموخته بود که تصویر یک برنده، تصویری است که ارزش گذاری، تحسین و شناخت دیگران را تضمین می کند. به این ترتیب کم کم او به این تصور درونی رسید که برای رسیدن به قدردانی باید بدرخشد و موفق شود.

ترس ناخودآگاه

او از اینکه شکست خورده در نظر گرفته شود و برای آنچه هست ارزش قائل نشوند می ترسد. به همین دلیل است که او با چنین فداکاری خود را وقف اهداف حرفه ای خود می کند. او معتقد است که هر چه پیروزی های بیشتری به دست آورد، ارزش و اعتبار بیشتری به عنوان یک شخص خواهد داشت.

نگاه ذهنی و تحریف شده به جهان

دنیا برای برندگان ارزش قائل است؛ بنابراین، سعی کنید به هر قیمتی موفق شوید.

آنا یکی دیگر از افراد انیاتایپ 3 همیشه بی عیب و نقص لباس می پوشید و آرایش می کرد تا هر چه بیشتر جذاب باشد. او همچنین خود را با گوشواره ها، انگشترها و جواهرات دیگری می آراست که "حیثیت" شخصی او را تقویت می کند و در نتیجه توجه دیگران را به خود جلب می کند. او در هر یک از پوشش ظاهری متعدد خود «تجمل» وسواس داشت.

نقص اصلی

غرور، که او را به تظاهر می کشاند و خود را پشت نقاب دروغین و براق می پیچد تا با آن تحسین دیگران را به خود جلب کند.

سایر احساسات غالب: شرم و رقابت.

اختلال شخصیت: خودشیفته و متظاهر.

آسیب تولد: احساس ارزشمند نبودن.

انیاتایپ 3 چگونه می خواهند توسط دیگران دیده شوند؟

مثل یک میکروب که به همه نفوذ می کند و در هر کاری موفق است. محمد یکی از افراد انیاتایپ 3 بیش از همه برای افرادی که به پست های اجرایی مهم رسیده بودند ارزش قائل بود. هر مقدار که فردی مقام بالاتری داشت، بیشتر او  را تحسین می کرد و بالعکس. او ارزش یک فرد را با «موقعیت حرفه ای» و «موقعیت اجتماعی» او می سنجد.

تمرکز زدایی

در نهایت، پس از شناسایی کامل شخصیت خود و رنج بردن از عواقب انیاتایپ خود، در نهایت به تمرکززدایی و بروز ویژگی های منفی انیتایپ 9، مانند تنبلی، بی تفاوتی، تسلیم شدن و به تعویق انداختن کارها می پردازد.

ماهیت اصلی

او با بازیابی تماس با هستی، دوباره با ماهیت اصلی خود ارتباط برقرار می‌کند: اصالت، که از طریق آن خود را همانگونه که هست نشان می‌دهد بدون اینکه اهمیتی دهد که مردم درباره او چه فکر می‌کنند.

یادگیری زندگی عالی

برای آنچه که هستید ارزش قائل شوید، نه برای آنچه دارید یا به دست آورده اید.

چالش روانی

اگر از تحت تاثیر قرار دادن آنها دست بردارم و خودم را آنطور که هستم نشان دهم، چگونه برای من ارزش قائل خواهند شد؟

تمرین هایی افراد تیپ 3 انیاگرام برای ارتقای شخصیت خود باید انجام دهند

خودت را بشناس

شما بزرگترین پیروزی را از خارج نخواهید داشت. دانستن اینکه واقعاً چه کسی هستید، بزرگترین پیروزی و پاداشی است که می توانید به دست آورید. به این ترتیب امنیت شخصی خود را افزایش می دهید و عزت نفس سالم و واقعی را پرورش می دهید. شما برای آنچه هستید ارزشمند هستید، نه برای آنچه انجام می دهید یا به دست می آورید و نباید به این فکر کنید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. به دنبال افراد مورد اعتمادی باشید که بتوانید با آنها خود واقعیتان باشید و در مورد آنچه شما را نگران می کند صحبت کنید. از اعتراف به ناامیدی و ضعف خود خجالت نکشید. دوستان واقعی برای این موقعیت ها هستند. آنها را رشد دهید.

با خودت صادق باش

هر از چند گاهی به خود یادآوری کنید که مهمترین چیز این است که درباره خود چه فکر می کنید. نسبت به آنچه احساس می کنید صادق باشید: با اصالت خود، با آنچه دوست دارید، با آنچه واقعاً شما را پر می کند هماهنگ شوید. بزرگترین پیروزی از همه این است که خودت باشی. سعی کنید نظرات ذهنی که ممکن است دیگران درباره شما داشته باشند را کنار بگذارید. شما از قبل می دانید که راضی کردن همه غیرممکن است.

بیشتر استراحت کن و کمتر کار کن

هر از گاهی از خود بپرسید که دوست دارید در اوقات فراغت خود چه کار کنید و این کار را انجام دهید. زندگی فراتر از کار وجود دارد: آن را از دست ندهید! آشپزی کنید، نقاشی کنید، ورزش کنید، برقصید، بخوانید، قدم بزنید، فکر کنید: اوقات فراغت را اتلاف وقت تصور نکنید. از بودن و انجام کاری که واقعا دوست دارید لذت ببرید! با بازیابی انرژی، کار شما پاداش خواهد گرفت.

تمرکز کردن

برای جدا شدن از نفس، برای شما راحت است که روی درخشان ترین ویژگی های مثبت انیاتایپ 6 تمرکز کنید و آنها را به کار ببندید، مانند شجاعت، امنیت، اشراف و وفاداری.

حرفه ها و مشاغل تیپ 3 انیاگرام

مشاغل تیپ 3 انیاگرام
  • فروشندگان
  • دلالان بورس
  • آگهی های بازرگانی
  • مجریان
  • خریداران شخصی
  • کارآفرینان
  • خالقان در بازار کار
  • تجارت
  • پول
  • بازیگری
  • آرایشگری
  • تبلیغات
  • بازاریابی
  • مشاوره
  • برندسازی شخصی
  • شبکه سازی
  • شرکت های حقوقی
  • مؤسسات مالی
  • سهام بازارها
  • شبکه های اجتماعی
  • طراحی دکوراسیون ویترین مغازه ها
  • تشریفات مجالس
  • طراح لباس
  • مدلینگ

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی ویژگی های شخصیتی تایپ 3 انیاگرام پرداختیم. اگر واقعاً علاقه مند به شناخت خود از طریق تجربه شخصی خود هستید، تست های خودشناسی ما را از دست ندهید.

خواندن ویژگی های شخصیتی سایر انیاتایپ ها در تستشو:

منبع : eneatipo-3

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر