پشتیبانی تست‌شو
تست mbti | تست شو

برونگراترین شخصیت های تست MBTI

تست MBTI بر اساس نظریه تیپ روانشناختی کارل یونگ، شخصیت را به 16 تیپ مجزا تقسیم می کند. همه ما ترجیحات متفاوت، سبک زندگی و شیوه تعاملات با جهان گوناگونی در جهان داریم. ایده اصلی پشت این تست این است که ویژگی های تصادفی یا بدون الگو زمانی معنا پیدا میکنند که این رفتارها را از دریچه شخصیت در نظر بگیریم.

تستشو  

0

8 تیپ شخصیت برونگرا در تست MBTI

تست MBTI یکی از معروف ترین تست های روانشناسی دنیاست. شخصیت اکثر مردم به صورت همیشگی یکسان نیست. ما تمایل داریم بسته به موقعیت و افرادی که با آنها در تعاملیم به روش های مختلف عمل کنیم. این امر، ما را قادر می سازد تا رفتارهای خود را متناسب با زمینه های مختلف اجتماعی تغییر دهیم. برونگراها از زمانی که با دیگران صرف میکنند انرژی میگیرند، و در این مقاله قصد داریم به شخصیت های برونگرای تست MBTI بپردازیم.

افراد برون گرا معمولا انرژی خود را از درگیر شدن در رویدادها و فعالیت های اجتماعی به دست می آورند. برخلاف درونگراها در تست MBTI، بسیاری از برونگراها از گفتگو درباره مشکلات، افکار و احساساتشان با شخص دیگری لذت میبرند و از این موضوع ترسی ندارند.

ESTP

شخصیت کارآفرین در تست MBTI | تست شو

ESTP ها دوست دارند رویکردی عملی با نتایج فوری برای حل مسئله داشته باشند. آنها در به دست آوردن سرنخ های کوچک در مورد شخصیت و احساسات دیگران مهارت دارند که همین امر باعث میشود در تست MBTI به افرادی با مهارت های اجتماعی بالا تبدیل شوند. آنها معمولا تمایلی به نظریه ها و تئوری های انتزاعی ندارند و ترجیح می دهند برای حل مشکلات اقدامی عملی انجام دهند. ESTPها خودانگیخته هستند، در لحظه زندگی میکنند و معمولا از طریق انجام دادن و اقدام عملی بهتر میتوانند یاد بگیرند.

ESFP

شخصیت سرگرم کننده در تست MBTI | تست شو

ESFP ها تمایل دارند در دنیایی از امکانات، افراد دوست داشتنی و تجربیات جدید زندگی کنند. آن‌ها معمولا برون‌گرا، پذیرا و دوستانه هستند و اغلب خود را در نقش صلح‌جو می‌بینند. ESFP ها خودجوش و خوش بین هستند و جهان را به عنوان یک صحنه می بینند. آنها دوست دارند با دیگران برای رسیدن به اهداف خودشان تعامل داشته باشند. آنها چالش را دوست دارند و میخواهند با غم دست و پنجه نرم کنند اما ممکن است در هنگام استرس غرق در افکار منفی شوند. آنها عاشق زندگی و پیوندهایشان با دیگران هستند.

ENFP

شخصیت پیکارگر در تست MBTI | تست شو

ENFP افراد مشتاق و گرمی هستند که معمولاً باهوش و سرشار از پتانسیل هستند. آنها بسیار تخیلی هستند و زندگی را پر از امکانات می بینند. آنها تمایل دارند طیف وسیعی از علایق داشته باشند و در کارهایی که به آنها علاقه دارد به خوبی عمل می کنند. ENFP به سرعت ارتباط بین رویدادها و اطلاعات را می بیند و می تواند بر اساس آنچه می بیند با اطمینان به جلو حرکت کند. هنگامی که یک ENFP ناسازگار است، این ظرفیت را دارد که دستکاری کند و از استعداد خود در راه های منفی استفاده کند.

میتوانید بخوانید: کدام شخصیت های تست MBTI میتوانند باهم ازدواج کنند

ENTP

شخصیت مجادله گر در تست MBTI | تست شو

ENTP ها خالق ایده هستند و می توانند به راحتی افراد و موقعیت ها را درک کنند. آنها تمایل دارند سریع، هوشیار و صریح باشند. آنها بیشتر به تولید ایده ها و امکانات علاقه مند هستند تا برنامه های عملیاتی خاص. ENTP ها مکالمه گرانی مسلط هستند که از مشارکت پر جنب و جوش با دیگران لذت ببرند. آنها در تشخیص شخصیت افراد خوب هستند و معمولاً از کارهای روزمره خسته می شوند. ENTP ها رویاپردازانی خوش بین هستند که برای دانش، درک و امکانات ارزش قائل هستند.

ESTJ

ESTJ در زمان حال زندگی می کند، به سنت ها و قوانین احترام می گذارد و مجموعه ای واضح از استانداردها و باورها دارد. آنها ماهیت واقعی و عملی دارند. آنها افرادی مسئولیت پذیری هستند که دید روشنی از اینکه اوضاع چگونه باید باشد، دارند. آنها ذاتا یک رهبر هستند. ESTJ در سازماندهی پروژه ها و افراد برای انجام کارها و دقت روی جزئیات بسیار خوب عمل میکند. آنها برای هر کاری که انجام می دهند تلاش زیادی می کنند و بسیار به امنیت و نظم اجتماعی بها می دهند. وقتی استرس دارند، ممکن است احساس کنند از دیگران جدا شده اند.

ESFJ

ESFJ مردم را دوست دارد و به آنها علاقه مند است. آنها تمایل زیادی به دوست داشتن و خوشایند بودن چیزهایی دارند که به آنها کمک می کند از دیگران حمایت کنند. ESFJ ها در ایجاد احساس خوب در خود و دیگران استعداد دارند. آنها وظیفه شناس، خونگرم و تعاونی هستند. با مجموعه ای واضح از اینکه ارزش هایشان چیست، ارزش های خود را به صورت بیرونی تعریف می کنند (یعنی بر اساس افراد اطراف و جامعه شان). آنها از قدردانی و کمک کردن لذت می برند.

میتوانید بخوانید: چه شغل هایی برای شخصیت های MBTI مناسب اند؟

ENFJ

ENFJ مهارت های مردمی و اجتماعی بسیار خوبی دارد. آنها همدل، خونگرم و مسئولیت پذیر هستند. آنها به شدت برونگرا هستند و روی محیط متمرکز می شوند و اغلب دوست ندارند به تنهایی وقت بگذرانند (زمانی که اقکار تاریک میتواند بر آنها غلبه کند). آنها پتانسیل و استعداد های بالقوه را در همه میبینند و علاقه مند هستند که به دیگران کمک کنند تا به پتانسیل خود دست یابند. آنها ممکن است در اطراف افراد احساس تنهایی کنند، زیرا معمولا چیزی را از کسی پنهان نمیکنند و دیگران ممکن است بخاطر این رفتار به انها آسیب برسانند. آنها وفادار هستند، عاشق ستایش شدن هستند در عین حال که از نقد نیز نمیترسند.

ENTJ

شخصیت فرمانده در تست MBTI | تست شو

ENTJها سرراست و قاطع هستند و به راحتی وارد نقش های رهبری می شوند. آنها در دنیایی از امکانات زندگی می کنند و مشکلات را چالش هایی می دانند که باید بر آنها غلبه کرد. آنها روی هر کاری متمرکز هستند و به دنبال راه هایی برای تبدیل مشکلات به راه حل هستند. ENTJ از برنامه ریزی و هدف گذاری بلند مدت لذت می برد. آنها تمایل دارند که آگاه باشند و ممکن است در سبکی که ایده های خود را ارائه می دهند قوی باشند. اگرچه به طور طبیعی با احساسات دیگران هماهنگ نیستند، اما اغلب دارای رگه های احساساتی قوی هستند.

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر