جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
ویژگی های تست کلیفتون | تست شو

7 ویژگی منحصر به فرد تست کلیفتون

همه ما در مقطعی از زندگی، خود را ارزیابی کرده ایم. به معنای واقعی کلمه صدها ارزیابی وجود دارد و همه آنها برای توضیح بیشتر درباره انسان است. این تست ها شخصیت شما و سبک ارتباطی شما را توضیح می دهند.

چه کسی باشید که با تست های روانشناسی آشنا نیست و چه کسی باشید که برای شناخت خود وقت صرف کرده و تست های زیادی داشته باشید، در اینجا به 7 دلیل که شما باید تست کلیفتون را انجام دهید اشاره میکنیم.

تست شو  

کشف پتانسیل هایتان با تست کلیفتون

پتانسل ها و کلیفتون | تست شو

 

تاکید اصلی تست کلیفتون این است که به شما کمک کند نقاط قوت منحصر به فرد خود را ببینید (بر اساس 34 نقطه قوت مشخص اندازه گیری شده است). تست کلیفتون توانایی های غالب و استعدادهای ذاتی شما را می سنجد و اینکه به شما کمک میکند چگونه می توانید از این نقاط قوت در تمام کارهایتان به بهترین شکل استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه به بهترین شکل عمل می کنید و چگونه به موقعیت ها پاسخ می دهید و در عین حال تلاش را برای نتایج بهینه به حداکثر می رسانید. این تست به شما کمک می کند تا نحوه افزایش کارایی و اثربخشی فردی و تیمی خود را شناسایی کنید.

 

تست کلیفتون بهترین تست استعدادیابی

بهترین تست استعدادیابی کلیفتون | تست شو

 

بسیاری از مردم میترسند خود را بشناسند یا از تست های روانشناسی انتظار اشتباهی دارند. مثلا بسیاری از مردم به تست های روانشناسی از چشم درمان نگاه میکنن نه راهی برای خودشناسی بهتر. برای همین هم تست کلیفتون به درستی یا نادرستی و قضاوت اخلاقی نمیپردازد و صرفا به پتانسیل های ذاتی شما میپردازد. هیچ نقطه قوتی بهتر یا بدتر نیست و همه آنها خنثی هستند.

هیچ نقطه قوتی نمیتواند دانش آموز، معلم، وکیل، فروشنده، رهبر یا مکانیک را بهتر از لحاظ شخصیتی بهتر کند. نقاط قوت به سادگی به شما کمک می کند تا بفهمید چگونه به آن نقش نزدیکتر خواهید شد. نقاط قوت شما را محدود نمی کند، بلکه شما را برای کشف گستره ی زیادی از مشاغل آزاد میگذارد.

 

در تست کلیفتون شما خاص ترین فردید

خاص بودن در آزمون کلیفتون | تست شو

 

در بسیاری از سازمان ها، فردی هستند که به راحتی قابل تعویض اند. مدیران سازمان ها این نگرش را دارند که اگر شما دست از کار بکشید، به راحتی شخص دیگری را برای جایگزینی شما پیدا خواهند کرد. شاید درست باشد که آنها بتوانند کس دیگری را به جای شما استخدام کنند اما آنها در حال جایگزینی موقعیت هستند، نه شخص.

با تست کلیفتون، شانس فردی که 5 نقطه قوت مشابه شما را داشته باشد، 1 در 275000 است. داشتن این 5 نقطه قوت به یک ترتیب 1 در 33,000,000 (33 میلیون!) است. شانس داشتن هر 34 نقطه قوت در یک ترتیب با شخص دیگری (تمام 34 نقاط قوت شما اندازه گیری میشود) مانند برنده شدن در قرعه کشی است. قرار نیست اتفاق بیفتد شما واقعاً (بیش از) 1 در میلیون هستید!

بسیاری از ارزیابی های دیگر شما را در یکی از 4 بخش قرار می دهند. این بدان معناست که شما 25 درصد احتمال دارد که افراد در بخش شما قرار بگیرند اما در کلیفتون اینطور نیست. همه ما منحصر به فرد هستیم و آزمون کلیفتون به ما کمک می کند تا این تفاوت ها را درک کنیم.

 

بازیابی انرژی با نقاط قوت در تست کلیفتون

نقاط قوت در تست کلیفتون | تستشو

 

افراد در هنگام مشغله خیلی به مدیریت زمان و انرژی شان فکر میکنند. لازم نیست تلاش زیادی داشته باشید همین که نقاط قوت خودتان را بشناسید بدان معنی است که شما می توانید 20٪ انرژی برای انجام 80٪ از کار خود صرف کنید. شما مشغول بودید، اما بدون زحمت بود، بنابراین سطح انرژی شما هنوز بالاست.

میتوانید بخوانید: چه شغلی برای شما مناسب است؟

 

دیگران را با تست کلیفتون کشف کنید

کشف دیگرا با تست کلیفتون | تست شو

 

هنگامی که نقاط قوت خود را شناختید، می خواهید به دیگران کمک کنید تا از استعداد خود استفاده کنند. شما می توانید از نقاط قوت خود برای بهبود تیم و سازمان استفاده کنید. سعی کنید روی ذهنیت «من کوچک» تمرکز نکنید. نقاط قوت منحصر به فرد همه را در آغوش بگیرید و به آنها قدرت دهید تا به جای اینکه شبیه شما باشند، از نقاط قوت خود استفاده کنند. همانطور که به افراد کمک می کنید تا از نقاط قوت خود استفاده کنند، و آن افراد نیز همین کار را انجام می دهند، اکنون هم افزایی، بهره وری و مشارکت بیشتری برای کل سازمان خواهید داشت.

میتوانید بخوانید: چطور با دیگران ارتباط بگیریم؟

 

مثبت گرایی اولین مرحله شناخت استعدادتان

مثبت گرایی در کلیفتون | تست شو

 

آیا آماده اید که نقاط قوت خود را بپذیرید و نقاط ضعف را از دایره لغات خود حذف کنید؟ روی آنچه در آن قوی هستید تمرکز کنید، نه آنچه اشتباه است. همانطور که روی نقاط قوت خود تمرکز می کنید، قدرت می گیرید که خودتان باشید. می توانید «ضعف» را با «فرصت های مهارتی» جایگزین کنید. افرادی در تیم شما هستند که عاشق انجام کاری هستند که شما انجام نمی دهید و بالعکس. نقاط قوت همه را برای یک تیم با عملکرد بالا به رسمیت بشناسید و تیم خود را با اقدامات و مسئولیت هایی که واقعاً با نقاط قوت آنها مطابقت دارد هماهنگ کنید.

 

7. تمرکز بر نقاط قوت به طور قابل توجهی تعامل را افزایش می دهد.

تمرکز بر نقاط قوت در کلیفتون | تست شو

 

بر اساس گزارش گالوپ، حدود 30 درصد از نیروی کار ایالات متحده مشغول به کار هستند. یعنی 70 درصد درگیر کار خود نیستند. آنها احتمالاً برای دریافت چک حقوق، شمارش معکوس برای بازنشستگی و شکایت روزانه سر کار می روند.

با این حال، مطالعه دیگری از گالوپ نشان می‌دهد که وقتی سازمان‌ها بر نقاط قوت تمرکز می‌کنند و با نقاط قوت پیشروی می‌کنند، مشارکت به 73 درصد می‌رسد. اگر همه برای انجام کارشان هیجان زده بودند، شما و تیمتان چقدر بیشتر می توانید در این گروه قرار بگیرید؟ مطمئنن با این کار اهدافتان محقق می شد روحیه برای کار بالا میرفت و به بازدهی شما، دوستان، کارکنان و همکارانتان اضافه میشد.

میتوانید بخوانید: چطور تیپ شخصیت مشتری را بشناسیم؟

 

رویکرد منحصر به فرد تست شو در تست کلیفتون

در حالی که تیم روانشناختی تست شوو از ارزیابی آزمون کلیفتون گالوپ به عنوان نقطه شروع استفاده می کند، آن را یک قدم فراتر نیز می گذارد و گزارشی اختصاصی به شما ارائه میدهد. برخی از ویژگی ها عبارتند از:

 

  • قرار دادن 34 نقطه قوت در 8 دسته منحصربفرد تا بینش عمیقی به شما برای بهبود اثربخشی و تعامل ارائه دهد.

  • ارائه عوامل ترکیبی از نقاط قوت چندگانه که منجر به نتایج منحصر به فرد می شود که همیشه تاکید یا درک نمی شوند.

  • تمرکز بر روانشناسی مثبت برای پذیرفتن آنچه که هستید، به جای اینکه سعی کند شما را به چیزی تبدیل کند که نیستید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر