پشتیبانی تست‌شو
چرا در روابط شکست میخوریم؟

تو کارت موفقی؛ اما تو روابط شکست میخوری؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد افرادی صحبت کنیم که در مدل رفتارشناسی DISC دارای الگوی D High هستند.

تست‌شو  

در کارتان موفق هستید، اما مدام در روابط خود شکست می‌خورید؟ یا در هر دو موفقیت نسبی دارید؟

بعضی از افراد دل شیر دارند و نترس هستند. در راه اهدافشان می‌جنگند و وقتی بحث موفقیت و پیشرفت باشد، جلودار هستند. اما در روابط شخصی خود دچار مشکل می‌شوند! بله، در مورد افراد مدل D در الگوی رفتاری دیسک صحبت می‌کنیم!

تست شخصیت شناسی دیسک چیست؟

رفتارشناسی بر اساس الگوی DISC اولین بار در سال 1928 ارائه شد که تحول عظیمی در دنیای روان شناختی به وجود آورد. در این الگو، 4 نوع سبک شخصیتی بیان می‌شود که هر کدام از آن‌ها به صورت غالب یا نسبی در افراد دیده می‌شود. این 4 مورد از کودکی بسته به نوع محیط زندگی و روابط فرد شکل می‌گیرد و در انتها آینده رفتاری فرد را تشکیل می‌دهد.

 

تست رفتارشناسی و شخصیت شناسی دیسک DISC

 

حتما اطراف خود دیده‌اید که برخی افراد در کار خود بسیار موفق هستند، اما در روابط شخصی و اجتماعی‌شان مدام با شکست مواجه می‌شوند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد افرادی صحبت کنیم که در مدل رفتاری DISC دارای الگوی D High هستند.  

افرادی با الگوهای رفتاری D بالا، افرادی کاملاً موفق در کسب و کار خود هستند، افرادی جنگجو که برای خواسته‌هایشان به شدت تلاش می‌کنند و به آن‌ها هم می‌رسند. هر کس به این افراد بگوید که نمی‌توانی این کاری را انجام دهی، عزم خود را بیشتر جزم کرده تا به دیگران ثابت کنند که از عهده هر کاری بر می‌آیند، که البته این ناشی از کمی خصوصیت لجبازی در رفتار آن‌ها نیز است. لجبازی آن‌ها به قدری است که حتی باعث ناراحتی دیگران می‌شوند، اما از موضع خود دست نمی‌کشند و به اصطلاح همه جا "حرف، حرف آن‌هاست" و به همین دلیل است که احتمال دارد در روابط خود بیشتر دچار مشکل شوند.

اصطلاحاً می‌گوییم این افراد D خام هستند و باید روی الگوهای رفتاری خود کار کنند، تا بتوانند در روابط و حرفه کاری خود تعادل برقرار کنند تا بتوانند از الگوی رفتاری D خود نهایت بهره را ببرند و پتانسیل‌های خود را به حداکثر برسانند.

در مقابل، ما افراد با الگوی رفتاری S بالا را داریم که روابط بسیار موفق و پایداری دارند. اما در کسب و کار خود به موفقیت افراد الگوی D نمی‌رسند.

زمانی که توانستید با استفاده از الگوی DISC مدل رفتاری خود را شناخته و به خودآگاهی برسید، اکنون باید  الگوهای رفتاری خودتان را پخته کنید و از آن‌ها در جایگاه درست خود استفاده کنید، طوری که هم در روابط خود موفق باشید و هم در کسب و کار.

برای شروع، ابتدا تست دیسک را انجام داده و الگوی رفتاری خود را بشناسید

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر