جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو

چرا برقراری ارتباط برای بعضی افراد سخت است؟

اگر جز آن دسته افرادی هستید که ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر برای شما دشوار است و معمولاً دوستان زیادی اطراف خود ندارید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

نویسنده: تست‌شو  

حتماً تا حالا افراد زیادی را دیده‌اید که دایره ارتباطات بزرگی دارند، دوستان زیادی اطرافشان هستند، از شرکت در فعالیت‌ها و کارهای اجتماعی، گروهی و تیمی لذت می‌برند و توانایی جذب و رهبری و افراد زیادی را دارند.

تمام ویژگی‌هایی که گفته شد، برگرفته از هوش میان فردی (هوش بین فردی) افراد است. هوش بین فردی یکی از ضرائب هشتگانه تست هوش گاردنر است که به توانایی ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر با دیگران گفته می‌شود.

هوش میان فردی در تست هوش چندگانه گاردنر

اگر توانایی انتقال مفاهیم، درک احساسات و رفتارهای دیگران در شخصی بالا باشد، هوش بین فردی بالایی دارد. از ویژگی‌های دیگر هوش بین فردی بالا می‌توان به مهارت بالا در برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی، توانایی نگاه کردن به موقعیت‌ها از زوایای مختلف، مهارت ایجاد روابط مثبت با دیگران و مهارت در فرونشاندن اختلاف‌ها در داخل گروه‌ها اشاره کرد.

آزمون دهید: تست طرحواره یانگ فرم کوتاه

از اهمیت وجود هوش بین فردی در پیشرفت شغلی و روابط و تعاملات نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. بالا بودن این هوش به فرد کمک می‌کند تا روابطش را با دیگران مدیریت کند، با آن‌ها مذاکره کند، تعارضات را حل کند و موقعیت‌های مختلف را بهتر بشناسد.

یکی از راه‌های سنجش میزان هوش بین فردی، انجام تست گاردنر است.

آزمون دهید: تست کنترل خشم

همین حالا می‌توانید هوش میان فردی‌تان را از طریق تست گاردنر با تفسیر کامل، در تست‌شو بسنجید

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر