z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
تیپ شخصیتی مریم میرزاخانی

تیپ شخصیتی مریم میرزاخانی

معرفی کامل تایپ mbti مریم میرزاخانی برنده جایزه فیلدز | آشنایی با ویژگی های رفتاری استاد مریم میرزاخانی + فیلم تدریس او در دانشگاه و مستند زندگی وی

تستشو  

تیپ شخصیتی مریم میرزاخانی INTP بود. این بدین معنی است که او بیش از هر چیز دیگری بر روی نظریه‌ها و منطق ذهنی خودش متمرکز بود. میرزاخانی خود را یک ریاضیدان «کند» توصیف می‌کرد و می‌گفت: «برای دیدن زیبایی ریاضی باید مقداری انرژی و تلاش صرف کنید». میرزاخانی برای حل مسائل، ابله‌ها(نوعی نقاشی) را روی کاغذ می‌کشید و فرمول‌های ریاضی را در اطراف نقاشی‌ها می‌نوشت. دخترش کار مادرش را «نقاشی» توصیف کرد.

تیپ شخصیتی مریم میرزاخانی

پروفسور میرزاخانی می‌گفت:

"من هیچ دستور العمل خاصی برای ایجاد شواهد جدید ندارم... مثل این است که در یک جنگل گم شده باشید و سعی کنید از تمام دانشی که می توانید جمع آوری کنید برای دستیابی به ترفندهای جدید و با کمی شانس استفاده کنید؛ حال ممکن است راهی برای خروج پیدا کنید!"

خصوصیات رفتاری مریم میرزا خانی

اگر مستند استاد مریم میرزاخانی را تماشا کنید، همه می‌گویند که او دوست داشت برای هر مشکلی راه‌حل‌های متعددی پیدا کند و این کار را با اشتیاق انجام داد. همکلاسی های سابق او حتی می‌گفتند که آنها یک شوخی داشتند که مریم برای سوال ها دوباره راه حل های بیشتری پیدا می‌کرده است.

جدای از این، همسرش می‌گوید مریم هر زمان مشکلی را حل می‌کرد؛ استراحت می‌کرد و می‌گفت: «می‌دانم اشتباه است، اما می‌خواهم قبل از اینکه برگردم و آن را بفهمم، مدتی احساس خوشبختی کنم». او همچنین دوست داشت با دانش آموزان صحبت کند؛ زیرا همانطور که خودش می گوید آن‌ها هنوز با ناامیدی مواجه نشده اند و امیدوار و خوش بین هستند. که این کار او نشان می دهد او همیشه سعی داشته خود را به سمت حفظ امید و خوش بینی سوق پیدا دهد.

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی ایلان ماسک

او به معنای واقعی کلمه در تمام زندگی خود یک علاقه داشت که ریاضی بود. از زمانی که او آن را کشف کرد تا زمان مرگش در مورد همه چیز مربوط به ریاضیات کنجکاو بود. به معنای واقعی کلمه همه چیز در مورد آن. المپیاد ریاضی، دانشگاه ریاضی، استاد ریاضی، جوایز ریاضی ریاضی و ریاضی.

او یک گزینه واحد را برای تفکر عمیق (Ti) انتخاب کرد و سپس همه چیز را در مورد آن "کاوش" کرد (Ne). او به خاطر روشی که مشکل را حل می‌کرد مشهور بود، همه احتمالات را می‌دید و امتحان می‌کرد و تا زمانی که راه‌حل را پیدا می‌کرد، عمیقاً در آنها کاوش کرد. مانند آن دسته از دانشمندانی که می گویند "بیایید ببینیم این به کجا می رسد و چه چیزی را دریابیم".

خصوصیات رفتاری مریم میرزا خانی

میل مریم به ریاضی ناب (TiNe) بود. او ریاضی را فقط به خاطر مطالعه ریاضی خواند. فقط به این دلیل که او علاقه مند بود و آن را دوست داشت. هیچ چیز جاه طلبانه و آینده و دیدگاه هدف گرا از NiTe وجود ندارد.

اگر مستند او را تماشا کرده باشید، بخشی در آن وجود دارد که یکی از نزدیکانش توضیح می دهد: "او یک فرد خصوصی بود. با وجود اینکه ما سال ها با هم دوست بودیم، او هرگز در مورد اعتقادات سیاسی، مذهبی یا چیزهای دیگر خود صحبت نکرد..."

بیشتر بخوانید: تیپ شخصیتی تسلا

مستند مریم میرزاخانی

در ادامه می توانید مستند دیدگاه ریاضی مریم میرزا خانی که به کمک تمامی دوستان و اطرافیان او ساخته شده است را تماشا کنید. این فیلم دوبله شده و می توانید از تماشای زندگی این دانشمند برجسته لذت ببرید.

فیلم کلاس درس استاد میرزاخانی

شاید برایتان جالب باشد که دقایقی از تدریس این استاد ایرانی را نیز نظاره گر باشید. به راستی که چنین اشخاصی می توانند برای همه ما نمادی از امید، شور و اشتیاق برای ساختن زندگی بهتر و با کیفیت تر باشند. حال با یکدیگر به تماشای این کلاس می نشینیم. این فیلم زبان اصلی است.

و در انتها نیز می توانید وصیت نامه او برای فرزندش آناهیتا را که سراسر عشق و محبت است را تماشا کنید.

سخن پایانی

استاد مریم میرزاخانی دانشمندی درونگرا بود که علاقه وافر او به تفکر عمیق باعث شد تا تمام جهان از نظریات او استفاده کنند. او سهم خود را برای پیشرفت علم در این جهان انجام داد و در سن 40 سالگی دیده از جهان فروبست. در این مقاله به بررسی تیپ شخصیتی مریم میرزاخانی پرداختیم. شما عزیزان نیز می توانید برای آگاهی از تیپ شخصیتی خود از تست انلاین MBTI تستشو استفاده نمایید.

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر