z
جشنواره جشنواره
پشتیبانی تست‌شو
ویژگی های شخصیتی تیپ 8 انیاگرام

ویژگی های شخصیتی تیپ 8 انیاگرام

افراد با تیپ 8 انیاگرام شخصیتی سلطه‌جو و چالشگر دارند. آنها علاقه‌مند به کنترل و سلطه بر موقعیت‌های مختلف هستند و تمایل دارند که در برابر مشکلات و تهدیدها پایداری نشان دهند

تستشو  

افراد با تیپ 8 انیاگرام شخصیتی سلطه‌جو و چالشگر دارند. آنها علاقه‌مند به کنترل و سلطه بر موقعیت‌های مختلف هستند و تمایل دارند که در برابر مشکلات و تهدیدها پایداری نشان دهند و با قدرت و اعتماد به نفس به هدف‌های خود برسند.

آنها صادقانه و رک صحبت می‌کنند، به دنبال حقیقت و واقعیت هستند، ممکن است تندرو باشند و برای دستیابی به هدف‌هایشان فشار بیش از حدی به دیگران بیاورند.

همچنین، افراد انیاتایپ 8 به دنبال دوست داشتن و مراقبت از دیگران هستند و ممکن است به طور عمیق از دیگران مراقبت کنند و برای حمایت از آنها بیشتر تلاش کنند.

تیپ 8 انیاگرام

برای درک عمیق تر این تیپ شخصیتی می توانید مقاله مشابه ما و افراد مشهور تیپ 8 انیاگرام را شناخته و برای دست یافتن به تیپ شخصیتی خود پیشنهاد می کنیم تست خودشناسی که توسط متخصصان خبره تهیه گردیده است و در  وب سایت تستشو قرار گرفته است خریداری نموده و خود را بیازمایید.اما قبل از هرچیز پیشنهاد می کنیم که فیلم زیر را تماشا کنید و سپس به ادامه خواندن مقاله بپردازید.

انیاتایپ 8 – سلطه جو و چالشگر

  • می خواهد همه چی تحت کنترلش باشد
  • تهاجمی
  • مسلط
  • مستبد
  • جنگ طلب
  • واکنشی
  • کینه جو

خصوصیات کلی تیپ 8 اینیاگرام

افراد مربوط به تیپ 8 انیاگرام احساسات شدید را دوست دارند. آنها با اراده، سرسخت، مصمم، مردعمل و پرانرژی هستند.

تیپ 8 ها اغلب دارای غرایز قوی و اشتهای فیزیکی قوی هستند که بدون احساس شرم یا گناه به آن می پردازند. با خیالی آسوده وارد عمل می شوند. آن‌ها افرادی هستند که مستقیماً به مشکلات و چالش ها رو به رو می‌شوند. آنها چیزهای زیادی از زندگی می خواهند و احساس آمادگی کامل برای به دست آوردن اهداف و نیازهای خود را دارند.

تیپ 8 ها سلطه گر و کنترل کننده هستند. عدم تمایل آنها به کنترل شدن توسط دیگران بوده و اغلب تمایل دارند که دیگران را کنترل کنند.

خصوصیات تیپ 8 انیاگرام

همچنین افراد با این تیپ شخصیتی تمایل به کنترل امور دارند و سعی می کنند بر سرنوشت خود مسلط باشند. آنها باید از نظر مالی مستقل باشند و اغلب در کار کردن برای دیگران مشکل دارند. گاهی اوقات تیپ 8 ها می توانند نوعی ذهنیت یاغی را انتخاب کنند. با این حال، بیشتر تیپ 8 ها راهی برای استقلال مالی و صلح با جامعه پیدا می کنند. اما آنها همیشه با هر رابطه سلسله مراتبی ارتباط ناخوشایندی را حفظ می کنند.

آنها افرادی هستند که تمایل دارند از واقعیت "بد" بودن دفاع کنند. آنها همچنین تمایل دارند که به خاطر احساسات لطیف خود احساس طرد شدن کنند و کسانی را که ابراز غم، اندوه، ناتوانی و غیره می کنند طرد کنند.

از آنجایی که آنها دوست ندارند احساسات لطیف خود را نشان دهند، ممکن است در روابط صمیمانه خود دچار مشکل شوند، زیرا این موارد حاکی از آسیب پذیری عاطفی است و آسیب پذیری یکی از عمیق ترین ترس های آنها است.

آزمون دهید: تست استعدادیابی کلیفتون

خیانت از هر نوع برای آنها کاملاً غیرقابل تحمل است و می تواند واکنش شدیدی را از سوی آنها به دنبال داشته باشد.

روابط صمیمی اغلب محیطی است که در آن مشکلات کنترل نوع 8 بیشتر آشکار است.

این افراد آدمهای احساساتی هستند اما از ترس آسیب پذیری حتی به نزدیکان خود این احساسات را نشان نمی دهند.

آنها به سختی به کسی اعتماد می کنند، اما زمانی که یک تیپ 8 به کسی اعتماد می کند، یک اتحاد محکم و دوستی بی قید و شرط پیدا می کند.

غرایز محافظتی قدرتمند تیپ 8 زمانی که صحبت از دفاع از خانواده و دوستان می شود ظاهر می شود.

Enneatype 8s مستعد عصبانیت هستند. هنگامی که در رابطه به موضوعی خشم آنها تحریک می شود، ممکن است عصبانیتی داشته باشند که به واکنش های شدیدی تبدیل می شود.

در هنگام عصبانیت و جنون، تیپ 8 ها صراحتاً تهاجمی هستند و می توانند به خشونت متوسل شوند.

این تیپ شخصیتی از زورگویی به افراد ضعیف لذت می برند و ابدا احساس پشیمانی نمی کنند که هر کسی که سر راه آنها قرار می گیرد را کنار بزنند و می توانند خام، وحشیانه و خطرناک باشند.

بررسی شخصیت تیپ 8 اناگرام

بزرگترین ترس شما این است که دیگران به شما صدمه بزنند، شما را کنترل کنند، شما را تحت سلطه قرار دهند یا بر شما مسلط شوند.

او معمولاً در پشت پوسته ای قوی از خود محافظت می کند و در حالت دفاعی زندگی می کند و هنگامی که احساس خطر می کند واکنش تهاجمی و جنگ طلبانه نشان می دهد.

او از طریق ظاهر و شخصیت قوی خود تمایل به ترساندن دارد. او دوست دارد بر موقعیت ها مسلط باشد تا تسلیم اراده دیگران نشود.

او نمی تواند تحمل کند که کسی به او بگوید چه کار کند و بی عدالتی او را دیوانه می کند. او که احساس می کند باید از آسیب پذیری خود محافظت کند، معتقد است که "بهترین دفاع یک حمله خوب است."

تست هوش هیجانی

آسیب تولد

احساس آسیب پذیری و درماندگی.

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 8

1- دوست دارد بر موقعیت ها مسلط باشد تا تسلیم کنترل دیگران نشود. او به شدت جذب قدرت شده است.

2- پشت یک پوسته قوی و سخت پنهان شده و از خود محافظت می کند. با این حال، او جنبه بسیار حساس و آسیب پذیری دارد که فقط به افرادی که آن را به دست می آورند نشان می دهد.

3- او بسیار رک، صریح و صادق است. او معمولا اطرافیان را با نگاهش می ترساند.

4- از ترس صدمه دیدن دفاعی زندگی می کند. به همین دلیل است که او بسیار واکنش‌گرا است و هر بار که احساس می‌کند مورد حمله دیگران قرار می‌گیرد، خشم و عصبانیت خود را نشان می‌دهد.

5- طغیان ناگهانی عصبانیت و پرخاشگری او گاهی باعث می شود کنترل خود را از دست بدهد. او نمی تواند تحمل کند که کسی به او دستور دهد و بهش بگوید چه کار کند.

الگوهای اصلی رفتار ناخودآگاه انیاتایپ 8

لاله هر وقت برادرانش او را به خواسته هایش نمی رساندند با عصبانیت فریاد می زد. او به یاد می آورد که "فاقد احساسات شده"، "به شدت سرد" شده و به سختی با نیازهای دیگران "ارتباط یا همدلی" کرد. در برخی موارد، او اعتراف می کند که می تواند "بی رحم و سنگ دل" باشد.

خاطرات دوران کودکی

او دوران کودکی خود را با این احساس مرتبط می‌داند که در سنین بسیار پایین باید با درگیری روبرو می‌شد که ناگهان او را از بی‌گناهی جدا می‌کرد و احساس می‌کرد محافظت نشده و آسیب‌پذیر است. او به یاد می آورد که توسط والدین خود پشتیبانی نمی شود و احساس محافظت نمی کرد و با آن شروع به ساختن پوسته ای برای رویارویی با بی عدالتی های جهان کرد. بنابراین، کم کم او این موضوع را درونی کرد که آسیب پذیر بودن اشکالی ندارد و برای مبارزه و زنده ماندن باید خود را سرسخت و قوی نشان دهد.

آزمون دهید: تست قهرمان درون

ترس ناخودآگاه

صدمه دیدن، کنترل شدن یا تحت تسلط دیگران قرار گرفتن. به همین دلیل پوسته ای محافظ ایجاد شده است که زیر آن لطافت، ضعف و آسیب پذیری خود را پنهان می کند و از آن محافظت می کند.

نگاه ذهنی و تحریف شده به جهان

دنیا مکانی ناعادلانه و متعارض است و مانند قانون جنگل می باشد که در آن تنها افراد قوی زنده می مانند. بنابراین، برای محافظت از خود و کسانی که آسیب پذیر و ضعیف می داند، تلاش می کند.

علیرضا در جوانی با حضور خود سعی داشت با جذبه اش دیگران را بترساند. برای اینکه دیگران نتوانند تا حدودی بر او کنترل داشته باشند، فوراً نقش لیدر و رئیس را بر عهده می گرفت تا همه بدانند چه کسی قدرت را در اختیار دارد. در صورتی که کسی او را تهدید می کرد، واکنش پرخاشگرانه نشان می دهد، کنترل خود را از دست می دهد و قربانی خشم و عصبانیت می شود. اجازه نمی داد کسی به او بگوید چه کار کند. دستورات توسط او داده می شد.

نقص اصلی

شهوت، که نه تنها به میل و شدت جنسی اشاره دارد، بلکه به نیاز به گسترش کنترل، تسلط، قدرت و رهبری خود بر شخصی که با او در تعامل است نیز اشاره دارد.

آزمون دهید: تست هالند

سایر احساسات غالب

آسیب پذیری و پرخاشگری.

چگونه می خواهند توسط دیگران دیده شوند؟

به عنوان یک فرد قوی و مستقل، که می تواند همه چیز و همه را اداره کند.

فرشاد نمی‌توانست تحمل کند وقتی کسی با همکارانی که او بی‌دفاع‌تر می‌دانست اذیتشان کنند. گاهی با کسانی که آنها را مسخره می کردند، مثل یک نگهبان دعوا می کرد. او به تنهایی با تمام گروه‌هایی از پسران بزرگ‌تر از او روبرو می شد.

اختلال شخصیت

بیمار روانی.

تمرکز زدایی

تمرکز تیپ 8 انیاگرام

در نهایت، پس از شناسایی کامل با ایگو و رنج بردن از عواقب انیتایپ خود، در نهایت به تمرکززدایی و بروز ویژگی‌های منفی شخصیت انیتایپ 5، مانند بی‌تفاوتی، انزوا، بدبینی و هرمتیک می‌پردازد.

ماهیت اصلی

با بازیابی تماس با هستی، او دوباره با ویژگی اساسی خود ارتباط برقرار می کند: بی گناهی، که از طریق آن خود و دیگران را می بخشد، احساس گناه و میل به انتقام را رها می کند.

آزمون دهید: استعدادیابی تحصیلی

یادگیری زندگی عالی

خودتان را ببخشید و دیگران را ببخشید، احساس گناه و میل به انتقام را رها کنید.

چالش روانی

اگر زره خود را رها کنم و کنترل را متوقف کنم، چگونه آسیب نبینم؟

تمرین هایی که انیاتایپ 8 باید انجام دهد

آسیب پذیری خود را بپذیرید

بیشتر با قلب و احساسات خود ارتباط برقرار کنید. از ترس صدمه دیدن از آنها محافظت نکنید، برعکس. هرچه بیشتر اجازه دهید آسیب پذیری خود ظاهر شود، کمتر احساس خواهید کرد که باید از آن محافظت کنید. دلایلی را که باعث شد خود را در پوسته فولادی خود بپیچید تجزیه و تحلیل کنید و کشف کنید که در همه آنها چه چیزی صادق است. آنها ممکن است در گذشته به شما آسیب رسانده باشند، اما گذراندن زندگی در حالت تدافعی باعث ایجاد موقعیت های استرس زا بیشتر از رفاه شما می شود. البته، لازم نیست با قلب در دست این اطراف بچرخید، اما آن را بیشتر به افرادی که به آنها اعتماد دارید نشان دهید. زندگی در هماهنگی با قلب و احساسات به شما کمک می کند احساس نزدیکی کنید و کمتر مورد تجاوز دیگران قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: عارضه یابی سازمانی

کلمه "گناه" را از دایره لغات خود حذف کنید

خود را تنبیه نکنید! احساس گناه مفهومی است که واقعا وجود ندارد. در عوض، آن را برای قبول مسئولیت و احتمال اشتباه که با آن می توانید یاد بگیرید و تکامل پیدا کنید، تغییر دهید. چیزهایی اتفاق می‌افتد، و گاهی به درد هم می‌خورد. لزومی ندارد که مدام به دنبال سرزنش باشید. سعی کنید کشف کنید که چه نوع یادگیری در پشت اتفاقات و رویدادها مخفی شده است. گاهی اوقات بدبختی می تواند به فرصت تبدیل شود. پیداش کن!

بخشش را تمرین کنید

بخشش را پرورش دهید، به ویژه در مورد افرادی که فکر می کنید نسبت به شما ناعادلانه بوده اند یا احساس می کنید به شما صدمه زده اند. انتقام، کینه و نفرت باز می گردد. این زنجیره را متوقف کنید. همچنین، فکر کنید که مطمئناً شما نیز زمانی با کسی "بی انصافی" کرده اید. بخشیدن دیگری اولین قدم برای بخشیدن ما توسط دیگران است. و از درک این موضوع می گذرد که در نهایت دیگری این قدرت را ندارد که بدون رضایت ما از نظر عاطفی به ما آسیب برساند. و این است که بهترین دفاع شامل عدم احساس حمله است.

تمرکز کردن

برای جدا شدن از نفس، برای شما راحت است که بر روی ویژگی های مثبت نوع 2 تمرکز کنید و آنها را به کار ببندید، مانند عشق، سخاوت، همدلی و نوع دوستی.

حرفه ها و مشاغل مناسب تیپ 8 انیاگرام

مشاغل مناسب تیپ 8 انیاگرام

این تیپ یکی از جالب ترین شغل ها را داراست. به طور مثال می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. روسای پلیس
  2. ماموران مخفی
  3. ماموران ارتش
  4. رهبران سیاسی
  5. مدیران ارشد
  6. بوکسورها
  7. ارگان های قدرت
  8. مافیا
  9. سرویس های اطلاعاتی
  10. نیروهای دولتی

لینک کوتاه

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر