پشتیبانی تست‌شو
آیا دیگران شما را درک می کنند؟

آیا دیگران شما را درک می کنند؟

هر چقدر هم تلاش کنیم ارتباط و ارتباط با دیگران را برقرار کنیم، همیشه سوالی وجود دارد: آیا واقعاً ما را درک می‌کنند؟ آیا دیگران قادرند به طور عمیق با درون ما ارتباط برقرار کنند و درک کنند که چگونه احساس می‌کنیم و چه تجربه‌هایی را داریم؟ این سؤال می‌تواند در زمینه روابط شخصی، حرفه‌ای و اجتماعی مطرح شود.

تستشو  

41

درک احساسات و عواطف دیگران همدلی نام دارد و ممکن است تعجب کنید که چقدر دیگران در مورد ما متفاوت از خودمان فکر می کنند.

این موضوع بر سه اصول اصلی پایه گذاری شده است:

  • اینکه ما ویژگی های شخصیتی خود را چگونه می بینیم هویت ماست. اینکه دیگران ما را چگونه می بینند، شهرت ماست.
  • هویت و شهرت تقریباً در نیمی از مواقع با هم مطابقت ندارند، بنابراین متفاوت دیدن یکدیگر طبیعی است.
  • دانستن این موضوع می تواند به ما در درک اینکه چرا رفتار دیگران اغلب غیرقابل پیش بینی است کمک کند و به ما می آموزد تا در مورد خودمان بیشتر بدانیم.

آن چیزی که ما درباره خودمان فکر می کنیم، از جمله ویژگی های شخصیتی مان، هویت ماست و آن چیزی دیگران در مورد ما فکر می کنند باعث شهرت ما می شود.

شهرت مهم است، و اینکه آیا آنها با هویت ما مطابقت دارند یا خیر. ما بیشتر مایلیم به عنوان افراد خوب و دارای صفات مطلوب شناخته شویم، اما ما نیز آرزو داریم که به طور دقیق دیده شویم. به عنوان مثال، اگر مردم ویژگی های ما را مانند خودمان ببینند، رفتار آنها نسبت به ما و واکنش های ما برای همه قابل پیش بینی تر است.

به عنوان مثال، اگر فکر می کنید فردی سخت کوش هستید، اما شریک زندگی تان اینطور نیست، ممکن است گاهی اوقات رفتار او برای شما تعجب آور به نظر برسد. اما اگر شما به این باور رسیده باشید که خیلی سخت کوش نیستید، ممکن است رفتار مشابه آنها برایتان قابل درک باشد - حتی اگر لزوماً شما را خوشحال نکند. شهرت شما برای سخت کوشی کم با هویت شما مطابقت دارد، بنابراین همه چیز منطقی است.

یا ممکن است فکر کنید که ویژگی‌های شخصیتی مورد انتظار از یک رهبر را ندارید، اما رئیس‌تان متفاوت فکر می‌کند و همچنان نقش‌های رهبری را به شما اختصاص می‌دهد که استرس زیادی به شما وارد می‌کند. اما اگر شهرت شما با دیدی که از خود دارید همگرا باشد، ممکن است نقش‌های متفاوتی به شما اختصاص داده شود که باعث می‌شود شغلتان استرس کمتری داشته باشد.

آیا شهرت افراد معمولاً با هویت آنها مطابقت دارد؟ محققان شخصیت شناسی ده ها سال است که این موضوع را مورد مطالعه قرار داده اند و  با ارائه آزمون هایی مانند تست کلیفتون، تست IQ، آزمون نئو، آزمون 16 عاملی کتل، تست استعدادیابی اوکانر غیره به تحقیق و بررسی این موضوعات پرداخته اند.

آزمون دهید: تست انیاگرام معتبر

نظرات دیگران در مورد ویژگی های شخصیتی ما

درک و توجه به معنای فهم می باشد و در طول صدها مطالعه، هزاران نفر تست های شخصیتی را درباره خود انجام داده اند و شخص دیگری که آنها را به خوبی می شناسد نیز ویژگی های آنها را ارزیابی می کند. برای هر شرکت‌کننده، این به محققان دو امتیاز برای هر صفت داده است، یکی بر اساس رتبه‌بندی خودشان و دیگری بر اساس رتبه‌بندی فرد دیگر می باشد.

این دو نوع امتیاز به ترتیب بر اساس هویت (رتبه‌بندی خودمان به شخصیتمان) و شهرت (رتبه‌بندی نظر دیگران به شخصیتمان) چقدر شبیه هستند؟

معمولاً شریک های احساسی در مورد خصوصیات یکدیگر کمی بهتر از دوستان یا خویشاوندان توافق دارند، اگرچه تفاوت چندانی نیست. گذراندن زمان زیادی با هم به افراد کمک می‌کند تا برخی از ویژگی‌های همدیگر را بشناسند که برای دیگران کمتر شناخته شده است.

همچنین، همبستگی‌ها برای صفاتی که در رفتارهایی که به راحتی قابل مشاهده هستند، مانند برون‌گرایی و وظیفه‌شناسی، کمی بیشتر است. برای مثال، پرحرفی وجهی از برونگرایی است، و اغلب صحبت کردن برای خود سخنگو و دیگران آسان است. یا نظم یک وجه وظیفه شناسی است و فقدان آن به راحتی برای همه قابل مشاهده است.

آزمون دهید: تست شخصیت شناسی MBTI

میزان درک دیگران از ویژگی شخصیتی ما

ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که دیگران شخصیت ما را مانند خودمان ببینند. این موضوع که دیگران ما را متفاوت می بینند بسیار عادی است و برای هر ویژگی خاص، تقریباً میزان موافقت آنها با شناخت شخصیتی که ما از خودمان داریم حدودا 50 درصد است.

ادراک دیگران از ویژگی‌های ما اغلب به همان اندازه دقیق یا حتی دقیق‌تر از برداشت ماست، بنابراین می‌توانیم از نحوه نگاه دیگران به ما یاد بگیریم تا خودمان را بهتر درک کنیم.

میزان درک دیگران از ویژگی‌های شخصیتی ما ممکن است متفاوت باشد. به عبارت دیگر، درک دیگران از شخصیت ما می‌تواند متفاوت باشد از آنچه که ما درباره خودمان فکر می‌کنیم یا از طریق ارزیابی خودمان به دست آورده‌ایم. این می‌تواند به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، تجربیات شخصی و نقش‌های اجتماعی متفاوتی باشد که در بین افراد وجود دارد.

همچنین، شخصیت ما ممکن است در مواجهه با شرایط و وضعیت‌های مختلف، متفاوت باشد و به همین دلیل درک دیگران نیز ممکن است در مواقع مختلف تغییر کند.

در کل، میزان درک دیگران از ویژگی‌های شخصیتی ما بستگی به شیوه‌های ارتباطی و تعاملاتی ما با افراد دیگر داریم، خواهد داشت.

آزمون دهید:تست هوش هیجانی

میزان درک دیگران از ما به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان درک دیگران از ویژگی‌های شخصیتی ما به وسعت و گستردگی شخصیت ما مانند اعتماد به نفس، همدلی و صداقت میباشد و باعث می‌شوند دیگران ما را بهتر بشناسند و همچنین درک بهتری از ما داشته باشند.

درضمن شیوه برخورد و تعامل با دیگران مهم است زیرا "افرادی که ارتباطات بهتری با دیگران برقرار می‌کنند و معرفی بهتری از خود دارند، ممکن است بهتر درک شوند".

آزمون دهید:تست دیسک

به طور کلی درک دیگران از شخصیت ما به دو عامل موثر بستگی دارد:

رفتارها و عملکردهای ما

رفتارهای ما و رویه‌های روزمره که در جمع بودن و تعامل با دیگران از خود نشان می‌دهیم، اطلاعاتی درباره ویژگی‌های شخصیتی ما در اختیار دیگران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، یک شخصی که همیشه با احترام با دیگران برخورد می‌کند، احتمالاً به عنوان یک شخص با ویژگی‌های صبور و مهربان شناخته می‌شود.

واکنش دیگران به رفتارها و عملکردهای ما

دیدگاه و نظرات دیگران در مورد رفتارها و عملکردهای ما می‌تواند تأثیر چشمگیری در درک آن‌ها از ویژگی‌های شخصیتی ما داشته باشد. به عنوان مثال، یک شخصی که در جمع افراد به نظر دیگران خجالتی و احتمالاً با ویژگی‌های کم‌خودآگاه شناخته می‌شود، در صورتی که افراد با او با احترام برخورد کنند، ممکن است برایشان به عنوان شخصی با ویژگی‌های شجاع و محکم شناخته شود.

آزمون دهید:تست نیازهای اساسی گلاسر

سوالات متداول

چیکار کنیم که دیگران ما را بهتر درک کنند؟

برای اینکه دیگران ما را بهتر درک کنند می بایست احساسات و نیازهای خود را صریح بیان کنید و با آنها گفتگوهای مفید و معنادار داشته باشید.

با افرادی که ما را درک نمی کنند چگونه برخورد کنیم؟

نکته کلیدی برای اینکه مردم شما را درک کنند این است که به آنها کمک کنید تا انگیزه های شما را ببینند. برای اینکار باید با استفاده از زبان ساده و واضح نیاز خود را بازگو کنید و سپس بهتر است به او گوش کنید و سعی کنید تا به نقطه نظر و دلایلش برای درک نکردن شما بپردازید. در غیر اینصورت اگر از افراد مهم زندگی شما نیستند بهتر است که به این مسئله که توسط آنها درک شوید توجه نشان ندهید.

اگر خانواده ام من را درک نکنند چه واکنشی نشان دهم؟

اگر والدینتان شما را درک نمی کنند، سعی کنید آنها را درک کنید. از منطق استفاده کنید.والدین معمولاً در مورد فرزندان خود کاملاً محافظه کار هستند و از این رو می خواهند که شما با زندگی خود ایمن باشید.

با این حال، ممکن است بخواهید ریسک کنید. ممکن است بخواهید کارهایی را انجام دهید که خودشان انجام نداده اند. وقتی کارهایی انجام می دهید یا می خواهید کارهایی را انجام دهید که آنها با آن احساس راحتی نمی کنند زیرا نقطه مرجعی ندارند، آنها مراقب خود هستند و سعی می کنند شما را از جست و جو در قلمرو ناشناخته منع کنند.

سعی کنید برای آنها دلیل بیاورید.اگر آنها هنوز شما را درک نمی کنند و شما به یک مانع برخوردید، از گفتگو اجتناب کنید. زیرا ممکن است شما مجبور شوید با این موضوع درک نشدن توسط والدین زندگی کنید که و شما مجبور خواهید بود بدون توجه به زندگی خود به زندگی خود ادامه دهید.

با وجود تفاوت‌های فردی، نیاز ما به درک و احساس شناخته شدن از سوی دیگران امری طبیعی است. برخورد با کسانی که به نظر می‌رسد ما را واقعاً درک می‌کنند، احساس راحتی و قدرت در ارتباطات به ما می‌دهد. اما آیا این درک واقعیتاً وجود دارد یا صرفاً سطحی است؟

درک و درک شدن یک فرآیند پیچیده است که تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرد. نحوه ارتباط برقرار کردن، سطح صداقت و ارتباط با همدیگر، قدرت تفسیر و تحلیل عواطف و تجربیات شخصی، وجود تفکر انعطاف‌پذیر و توانایی همدلی و همراهی با دیگران، همه این عوامل تأثیرگذار در درک واقعی از دیگران هستند.

پس، آیا واقعاً دیگران شما را درک می‌کنند؟ بیایید با این سؤال مواجه شویم و درک عمیق‌تری از روابطمان و تأثیر آن در زندگی‌مان پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها

ثبت دیدگاه ‌شما

نام شما*

دیدگاه ‌شما*

امتیاز خود را وارد کنید

این تست را به کاربر های دیگر

این تست را به کاربر های دیگر